آخرین شرایط جاده های کشور در روز 13 فروردین

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، فعلا محدودیتی در دستورکار نیست مگر اینکه شرایط تردد در هر محوری بیش از 60 درصد اشغال گردد اعمال محدودیت خواهیم داشت و اطلاع رسانی نیز خواهد شد.

آخرین شرایط جاده های کشور در روز 13 فروردین

معاون عملیات پلیس راهور به تشریح آخرین شرایط جاده های کشور در روز 13 فروردین پرداخت.

به گزارش ایسنا، محمدباقر سلیمی درباره آخرین شرایط جاده ها اظهار کرد: از ساعات اولیه صبح امروز (13 فروردین) شاهد اضافه نموده شدن حجم ترددد به ویژه در مسیرهای برگشت به سمت کلانشهرها و مراکز استان ها بوده ایم.

وی اضافه نمود: در جنوب و بافت های مرکزی کشور به لحاظ وسعت راه ها و ظرفیت های بسیار مناسب موجود، ترافیک پرحجم اما روان است و گره ترافیکی و سنگینی ترافیک را نداریم.

معاون عملیات پلیس راهور با اشاره به محورهای شمالی کشور توضیح داد: در محورهای شمال به جنوب منتهی به تهران در مسیر رشت به سمت قزوین، در محدوده امامزاده هاشم، منجیل و رودبار شاهد تراکم تردد هستیم. مسیر فیروزکوه به سمت تهران نیز در محدوده پل سفید همین شرایط وجود دارد.

وی تاکید نمود: لحظه به لحظه حجم تردد و تعداد وسایل نقلیه در مسیر برگشت در حال افزایش است.

سلیمی با پیش بینی نسبت به حجم ترافیکی در ساعات بعدازظهر و بعد از اذان ظهر شرح داد: پیش بینی ما این است که در این ساعات بخشی از مردم سفر خود را از مقاصد به مبدا اولیه خود - کلانشهرها و شهرهای بزرگ - شروع می نمایند. خواهشمندیم که با برنامه ریزی سفر خود را به ساعات سرانجامی رو به تعویق نیندازند. امیدواریم با پرهیز از عجله و شتاب، رعایت سرعت مطمئنه و توجه به حقوق دیگر شهروندان سفر خود را در کمال ایمنی طی نمایند.

معاون عملیات پلیس راهور بعلاوه اظهار کرد: محدودیت تردد در حال حاضر برای انواع کامیون ها و کشنده ها البته به جز مواد سوختنی و فاسدشدنی در سطح معابر برون شهری کشور است. بعلاوه تردد موتورسیکلت ها در مسیرهای برون شهری ممنوع است.

سلیمی در ادامه با توجه به گزارشات سازمان هواشناسی اظهار کرد: براساس گزارش های هواشناسی در نیمه شرقی کشور شاهد بارش باران در بعضی از محورها به صورت پراکنده هستیم. ضروری است برای تردد در این محورها به دلیل سطح لغزندگی معابر سرعت مطمئنه و کاهش سرعت رعایت گردد. بعلاوه در جنوب کشور باد شدید و در بعضی نقاط به ویژه محورهای کویری گردوخاک را نیز شاهد هستیم. رانندگان در این مسیرها در صورت ایجاد محدودیت دید ضروری است در نقاط امن حاشیه مسیر توقف نمایند و پس از برطرف محدودیت دید به مسیر خود ادامه دهند.

وی با اشاره به احتمال افزایش ترددها درباره اعمال محدودیت های نو گفت: در مرکز تحلیل داده های پلیس راهور به صورت برخط همکاران شرایط و حجم تردد را به صورت لحظه ای کنترل می نمایند. بدین جهت هر زمانی در هر محوری سطح اشغال مسیر، انباشتگی خودرو یا چگالی بیش از 60 درصد گردد محدودیت ها اعمال و اطلاع رسانی نیز صورت می گیرد.

سلیمی در سرانجام درباره محدودیت های جاده ای در 14 و 15 فروردین توضیح داد: فعلا محدودیتی در دستورکار نیست مگر اینکه شرایط تردد در هر محوری بیش از 60 درصد اشغال گردد اعمال محدودیت خواهیم داشت و اطلاع رسانی نیز خواهد شد.

منبع: عصر ایران

به "آخرین شرایط جاده های کشور در روز 13 فروردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط جاده های کشور در روز 13 فروردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید