آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی به منظور ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی در راستای شناخت مصالح اصلی به کاررفته در بناها و دستیابی به مصالح مرمتی مناسب، شروع به فعالیت کرد.

آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، فاطمه حاجیان مسئول آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی امروز شنبه 14 اردیبهشت 98 با اعلام این خبر گفت: بـا توجه به فرسایش، آسیب و تخریب های ایجاد شده در بناهای تاریخی در سالیان متمادی این آثار نیازمند اقدامات حفاظت و مرمتی با مواد و مصالح مرمتی بهینه سازی شده، هستند.

او اضافه کرد: بدین منظور پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی - فرهنگی اقدام به راه اندازی و تجهیز بخش آزمایشگاهی به منظور شناخت مصالح اصلی بکار رفته (خشت، ملات، آجر، اندود، سنگ و ...) در بناها و دستیابی به مصالح مرمتی مناسب، کرده است.

این کارشناس شرح داد: دراین آزمایشگاه با جمع آوری نتایج حاصل از آزمون های آزمایشگاهی و میدانی، خاک و مصالح مناسب برای تهیه مصالح مرمتی بناهای تاریخی انتخاب و معرفی می شوند.

او گفت: در کنار آزمون ها مختلف، نمونه سازی آزمایشگاهی و میدانی با ترکیبات مختلف بر روی مصالحی چون خاک، خشت، ملات، اندود کاهگل و آجر انجام و پس از آن، آزمون های لازم با کمک تجهیزات موجود بر روی نمونه های تولیدشده صورت می گیرد.

حاجیان اضافه کرد: این آزمایشگاه با هدف ارتباط با محققین در انجام پروژه های علمی و تحقیقاتی، مشاوره ای و اجرایی و در راستای ارتقای کیفی و کمی دانش مربوط به مصالح بناهای تاریخی، شامل مطالعات رفتاری، فن آوری تولید، کاربرد مصالح، ترمیم و نگهداری سازه ها و طراحی آنها از سال 1397 تجهیز شده و در سال جاری آماده ارایه این خدمات است.

مسئول آزمایشگاه مواد و مصالح گفت: از جمله آزمایش هایی که در این بخش انجام می گیرد آزمایش تحکیم، تعیین مقاومت خمشی - آجر،موزائیک و بلوک سیمانی، تعیین دانه بندی به روش هیدرومتری، تعیین وزن مخصوص دانه های خاک Gs و غیره است.

منبع: میراث آریا

به "آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه مواد و مصالح پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید