آشنایی با شهر زاراگوزا در اسپانیا با آب و هوایی مدیترانه ای

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، شهر زاراگوزا اسپانیا | Zaragoza

این بار به سراغ یکی از شهرهای توریستی و گردشگری کشور اسپانیا که در بخش شمال شرقی آن واقع شده است، آمده ایم. شهر زاراگوزا اسپانیا یکی از شهرهای مدیترانه ای اسپانیا بوده که در ناحیه آراگون قرار گرفته است. هر چند که این شهر همانند دیگر شهرهای بزرگ اسپانیا نیست اما همین کوچکی و خلوتی آن را تبدیل به یکی از پربازدید ترین شهرهای اسپانیا نموده است. مجله گردشگری خبرنگاران شما را با شهرهای نه چندان آشنا اما جذاب برای سفر و بازدید آشنا می کند. شهر زاراگوزا اسپانیا ویژگی های منحصر به فرد و جاذبه های ناشناخته متعددی برای گردشگران خارجی و مخصوصا ایرانی ها دارد که در اینجا خواهید خواند.

آشنایی با شهر زاراگوزا در اسپانیا با آب و هوایی مدیترانه ای

شهر زاراگوزا اسپانیا؛ مرکز ناحیه آراگون

ناحیه آراگون (the region of Aragón) با مرکزیت زاراگوزا یکی از قطب های گردشگری اسپانیاست. بسیاری از گردشگران به دلایل گفته شده در ادامه همین مطلب به این منطقه و شهر تاریخی سفر می کنند. از مطالب جالبی که پیرامون این ناحیه وجود دارد، دارا بودن حکومت و اداره ای مستقل از دیگر نواحی اسپانیاست. به این معنی که در زمین های اینجا، کوهستان های بسیار بزرگ، کاخ ها و خانه های قدیمی و مستقل فراوانی برای بازدید هستند. تنها کافی است که به راحتی خود را از شهرهای بزرگ مادرید یا بارسلونا به این شهر برسانید. برای مثال می توان به تماشای کاخ آلجافریا با سبک معماری موری ها، موزه بزرگ زاراگوزا و تزئینات پیچیده خانه سولانز (Casa Solans) در این شهر بروید.

این شهر پنجمین شهر بزرگ در اسپانیاست

قطعا بسیاری از شما نام شهرهای بزرگ اسپانیا را شنیده اند. شهرهای مادرید، بارسلونا، والنسیا و سویل شهرهای بزرگ اسپانیا هستند. با این وجود، آیا تاکنون نامی از زاراگوزا به عنوان شهری بزرگ در این کشور شنیده اید؟ در حقیقت این شهر پنجمین شهر بزرگ اسپانیا است. حتی از مکان های معروفی مانند بیلبائو و مالاگا هم بزرگتر است. در واقع خیلی کم از این شهر صحبت شده و گردشگران و توریست های کمی از آن بازدید داشته اند. اگر این شهر را با دیگر شهرهای توریستی اسپانیا مقایسه کنیم، می توانید به این موضوع پی ببرید.

این شهر بیش از 2 هزار سال قدمت دارد

شهر زاراگوزا اسپانیا تاریخی بیش از 2000 سال دارد و در ابتدا شهری بود که توسط رومی ها اداره می شد. پس از آن به دست مورها و پادشاه مسیحیان افتاد. به همین نسبت و در هر دوره ای، هر یک از این امپراتوری ها آثار باارزش و تاریخی را در این شهر، به جا گذاشته اند. امروزه اگر به این شهر سفر کنید می توانید از ویرانه ها و آثار تاریخی رومی که از زیر آوارها بیرون آورده شده و کشف شده اند، دیدن کنید. ویرانه های رومی مانند تئاتر رومانو (Teatro Romano)، کاخ د آلجافریا (the Aljafería Palace)، کلیساهایی به سبک مودیجار و باسیلیکاهای باروکی به نام نوئسترا سنورا دل پیلار (Nuestra Señora del Pilar) از چنین جاذبه های دیدنی شهر زاراگوزا اسپانیا هستند.

دسترسی خوبی از هر دو شهر مادرید و بارسلونا دارد

یکی از مزیت ها و خوبی های سفر به شهر زاراگوزا اسپانیا داشتن فرودگاه است. از 9 شهر مهم اروپا به طور مستقیم به این شهر پرواز وجود دارد. در میان این 9 شهر لندن، پاریس، میلان هم قرار گرفته است. با این وجود اگر درون مرزهای این کشور قرار دارید، به راحتی از شهرهای مادرید و بارسلونا می توانید خود را به این مقصد پر از جاذبه های گردشگری برسانید.

در بارسلونا به راحتی بلیط اتوبوس تهیه کنید. این سفر تنها 3 ساعت طول می کشد و مناظر اطراف هم بسیار جذاب است. به طوری که اصلا متوجه گذشت زمان درون اتوبوس نخواهید شد. اگر در مادرید هستید، امکان خرید بلیط قطار خواهید داشت. خوشبختانه قطار مدت زمان کوتاهی شما را به این مکان و شهر می رساند. نهایت 80 دقیقه در راه خواهید بود.

مکانی عالی برای سفرهای یک روزه به اطراف شهر

اگر به شهر زاراگوزا اسپانیا سفر کردید و حداقل دو روز را در هتل های این شهر اقامت دارید، به شما پیشنهاد می دهیم که حتما برنامه تور و بازدید از جاذبه های اطراف شهر را هم داشته باشید. جاذبه های فراوانی در فواصل نزدیک به شهر قرار گرفته اند. تنها کافیست که یک ساعت به خارج شهر رانندگی کنید. به راحتی می توانید خود را به شهر ویران شده، خالی از سکنه و شهر ارواح بلچیک (Belchite) برسانید.

برای بازدید از جاذبه ها و مکان های دیدنی مانند صومعه پیدرا (the Piedra Monastery)، شهر تارازونا به سبک مودیجاری و منطقه محافظت شده گالاچوس دو لا آلفرانکا (the Reserva Natural de los Galachos de la Alfranca) تاکسی کرایه کنید. حتی از پذیرش هتل خود می توانید برای تورهای بازدید از این مکان ها و یا نحوه دسترسی به هر یک از این مکان ها راهنمایی بگیرید. اگر راهنما و تورلیدر دارید، از او بخواهید تا بازدید از این مکان ها را در برنامه سفرتان قرار دهد.

اینجا مکانی برای کلیساهای بزرگ است

این شهر نه تنها یکی کلیسا بلکه دو کلیسای جامع دارد. بنای معروف و مشهور تاریخی کلیسای نوئسترا سنورا دل پیلار که در ابتدا باسیلیکا بوده است در کنار رودخانه جلوه ای بی نظیر و دیدنی دارد. برج و باروهای این کلیسا به سیک موریش بوده و زیبایی آن را دو چندان نموده است. کلیسای دوم دل سالوادور دو زاراگوزا (the Catedral del Salvador de Zaragoza) نام دارد که با سبک و سیاقی مودیجاری ترکیب شده با باروک و رومانسک ساخته شده است. به دلیل کوچکی شهر به راحتی می توانید این دو بنای شاخص را پیدا نموده و از آن ها بازدید نمایید.

غذاهای این شهر خوشمزه هستند

در مجموع ناحیه آراگون که شهر زاراگوزا اسپانیا هم درون آن قرار گرفته است، غذاهای محلی بسیار پرطرفداری دارد. این غذاهای محلی را در دیگر نقاط اسپانیا پیدا نخواهید نمود یا به سختی یافت می شوند. غذاهای آراگونی دارای انواع فراوانی سبزیجات خرد شده، بسته ریز شده و خرد شده گوشت و سبزیجات با کیفیتی بالا دارند.

انواع حبوبات مانند لوبیا را در اکثر این غذاها پیدا می کنید. برای تزئین غذا از پیاز استفاده می کنند. همچنین مارچوبه را از مزارع کناره رود ابرو (the River Ebro) تازه تازه می آورند و استفاده می کنند. حتی غذاهای محلی این شهر را به خاطر استفاده از میوه های رنگارنگ در غذا نیز می شناسند. می توانید در رستوران های مختلف در کنار جاذبه های تاریخی غذاهای سوسیسی عالی، انواع خوراک گوشت گوساله و بره را هم سفارش دهید.

بهترین زمان سفر به شهر زاراگوزا اسپانیا

زاراگوزا یک مقصد عالی برای سفر و گشت و گذار در هر زمان از سال که بخواهید است. با این حال اگر هم زمان با برگزاری فستیوال فیئستاس دل پیلار (the Fiestas del Pilar) وارد این شهر شوید، با صحنه های بینظیر، شلوغ و البته رنگارنگ این جشن نیز همراه می شوید. نه تنها می توانید به دیدن جاذبه های تاریخی و دیدنی رومی شهر بروید، بلکه در جشن هم شرکت کنید. این رویداد و جشنواره سالانه در حقیقت بزرگ ترین جشنواره در شهر زاراگوزا اسپانیا است و در ماه اکتبر برگزار می شود. در طول برگزاری این جشنواره رژه های متفاوت و تزئین شده با انواع گل ها و تعداد زیادی کنسرت در فضای باز و تئاترها خیابانی وجود دارد.

بهترین شهر برای تماشای آثار فرانسیس گویا است

مهم ترین و معروف ترین هنرمند اسپانیایی یعنی فرانسیس گویا در شهر کوچک فوئندتودوس (Fuendetodos) و در 45 کیلومتری جنوب زاراگوزا (Zaragoza) به دنیا آمد. به این خاطر، این شهر یکی از بهترین مکان ها برای دیدن اولین و بیشترین آثار اوست. برای دیدن آثار گویا می بایست به دیدن مجموعه موزه آیبرکاجا بروید. در این موزه می توانید 15 عدد از آثار بسیار مهم فرانسیس گویا را ببینید.

یکی از بهترین مکان ها برای دیدن معماری موریش بیرون از مرزهای آندولسی است

هر چند که این کشور پهناور، پر از بناهای باشکوه با معماری موریش است (چرا که مورها حدود 800 سال در این حکمرانی کردند) با این وجود، بیشتر این ساختمان ها و بناها در جنوب اسپانیا و آندولسی قرار گرفته است. مهم ترین و باارزش ترین نمونه برای بناهای آندولوسی خارج از آندولس، کاخ الجفریا (Aljafería Palace) در شهر زاراگوزا اسپانیا است. این بنای دیدنی و پر بازدید در طول سال های نیمه وم قرن یازدهم ساخته شد. درون آن پر از قوس های عربی و گچ کاری ظریف منحصر به فردی است. امروزه این بنا کاربری دیگری ییدا نموده است و از آن به عنوان مجلس آراگون استفاده می شود. با این وجود، شما با یک راهنما و تور لیدر می توانید به دیدن این بنای تاریخی جذاب بروید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "آشنایی با شهر زاراگوزا در اسپانیا با آب و هوایی مدیترانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شهر زاراگوزا در اسپانیا با آب و هوایی مدیترانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید