احیای 9 واحد بوم گردی در کلات برای استقبال از مسافران نوروزی

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، فرماندار کلات گفت: برای جذب بیشتر گردشگران به این شهرستان 9 واحد بوم گردی در مناطق مختلف احیا و بازسازی شد و این شهرستان آمادگی صددرصدی پذیرش مسافر در ایام نوروز را دارد.

احیای 9 واحد بوم گردی در کلات برای استقبال از مسافران نوروزی

مهدی ناصری در گفت وگو با وبلاگ خبری گردشگری، اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز و تابستان بالغ بر 700 هزار نفر مسافر و گردشگر برای دیدن جاذبه های تفریحی و آثار تاریخی به این شهرستان سفر می نمایند از این رو فراهم کردن بسترهای لازم برای استقبال از گردشگران لازم است.

وی ادامه داد: ساکنان این شهرستان از اقوام مختلف با گویش هایی مانند کرد، ترک، گیلک و فارس و نیز آداب و رسوم متفاوت کنار یکدیگر زندگی می نمایند و همین ظرفیت، سبب جذابیت منطقه شده است.

فرماندار کلات به جاذبه ها و دیدنی های طبیعی در این شهرستان اشاره نمود و اضافه نمود: آبشارهای دره قره سو، بابارمضان و ارتکند و نیز سد چهچهه که 6 کیلومتر مکعب آب پشت آن جمع شده است نظر هر مسافری که برای سفر این منطقه را انتخاب نموده به خود جذب می نماید.

وی بیان کرد: از آثار تاریخی مهم شهرستان می توان عمارت خورشید، مسجد کبود گنبد، بند و کتیبه نادری، برج ارغونشاه و موزه مردم شناسی را نام برد.

ناصری گفت: بنای برج ارغونشاه از نظر شکل کلی و تزئینات آجرکاری روی آن به برج های ارگ کریم خانی در شیراز شباهت دارد . تمام نمای برج از آجر بنا شده و در فواصل مختلف و به یاری آجرکاری های جالب نقش های هندسی بکار برده اند، شکل هندسی بنا به صورت استوانه ای است. تعمیراتی که در این بنا اجرا شده به دوران نادر و حکومت قاجاریه بر می شود که در آن موقع به دلیل اهمیت بالای این نقطه برای دیده بانی نسبت به تعمیر و مرمت آن اقدام شده است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: یکی از جاذبه های این منطقه که با گذر زمان تغییر ننموده حفظ آیین ها و سنت های محلی و بومی است. مردم این خطه با پوشیدن لباس های ابریشمی محلی نظر گردشگران را به خود جلب می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احیای 9 واحد بوم گردی در کلات برای استقبال از مسافران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای 9 واحد بوم گردی در کلات برای استقبال از مسافران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید