افتتاح متمرکز سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان گلستان

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، مرکز سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان گلستان هم زمان با هفته پدافند غیرعامل با حضور سرهنگ قمی رئیس اداره بازرسی و امور حقوقی سازمانی پدافند غیرعامل کشور افتتاح شد.

افتتاح متمرکز سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان گلستان

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، پیش از ظهر امروز شنبه مورخ 12 آبان 97 مرکز سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان همزمان با هفته پدافند غیر عامل با حضور سرهنگ قمی رئیس اداره بازرسی و امور حقوقی سازمانی پدافند غیر عامل کشور، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استان و دیگر مسوولین استانی در موزه باستان شناسی گرگان افتتاح شد.

ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی استان گلستان در این خصوص گفت: یکی از بخش های حائز اهمیت در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در حوزه پدافند غیرعامل موزه های استان در راستای حفاظت الکترونیک و فیزیکی اشیای فرهنگی است.

او ادامه داد: این اداره کل سعی نموده است تجهیزات موزه های استان را در راستای استاندارد سازی حوزه پدافندی پیش ببرد و با توجه به آن که مخزن اشیای فرهنگی استان در موزه باستان شناسی مستقر است و این مکان از شرایط ویژه تر برخوردار بوده به همین منظور بر آن شدیم که سیستم های حفاظتی و الکترونیکی این مجموعه بروزرسانی گردد.

کریمی توضیح داد: با توجه به ارزش بسیار بالای اشیای فرهنگی در موزه های سطح استان سعی نموده ایم سیستم های حفاظتی و الکترونیکی بروز و پیشرفته ای را در این مجموعه ها ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در خاتمه به اعتبار هزینه شده در این سیستم ها اشاره نمود و اضافه کرد: برای تجهیز و نصب سیستم های حفاظتی و الکترونیکی اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

سرهنگ قمی رئیس اداره بازرسی و امور حقوقی سازمانی پدافند غیر عامل کشور ضمن بازدید از بخش های مختلف موزه گفت: بسیار شاد شدم که این مجموعه را دیدم و این موزه حکایت تمدن کهن کشور را نشان می دهد و این موزه حکایت از این می دهد که استان گلستان از یک قدمت و تمدن بسیار خوبی برخوردار است و این موضوع بیانگر کهن بودن ، قدمت و هویت داشتن این استان است.

او در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان گلستان گفت: این مجموعه نشان از مدیریت بسیار خوب مدیر کل محترم و همچنین کوشش های سایر مدیران و همکاران می دهد و به این عزیزان خدا قوت می گوییم؛ امیدواریم با این کوششها شاهد گسترده تر شدن این موزه باشیم و بازدید عموم مردم از این موزه ها بتوانند نشاط و امید را به همراه داشته باشد.

رئیس اداره بازرسی و امور حقوقی سازمانی پدافند غیر عامل کشور در خاتمه ضمن بیان اینکه تجهیز و نصب سیستم های حفاظتی و الکترونیکی در موزه های استان گلستان بسیار قابل تقدیر است؛ خطاب به تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: برای تقدیر و تشکر از متولیان این امر لوحی با امضاء سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به این عزیزان اهدا گردد.

در این مراسم عباس عنایت رئیس حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توضیحاتی در مورد سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان گلستان اعلام کرد.

منبع: میراث آریا

به "افتتاح متمرکز سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح متمرکز سیستم های حفاظتی و الکترونیکی موزه های استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید