الگوی کتابخوان برای بچه هامان باشیم، استعدادیابی بچه ها قبل ازشروع کلاس های متعدد آموزشی

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، وحیده جعفری در تبادل نظر با خبرنگاران در کرمان، اعلام کرد: یکی از کارهایی که این روزها در میان خانواده های ایرانی باب شده، ثبت نام بچه ها در کلاس های متعدد هنری، ورزشی و آموزشی است، به گونه ای که بعضی درجمع های خانوادگی به اینکه فرزندشان در تعداد کلاس های بیشتری حضور دارد افتخار و مباهات می نمایند. اما تجربه نشان داده که بچه ها در همه این کلاس ها پیروز نبوده و از طرفی حتی به بعضی آموزش ها دل زده می شوند.

الگوی کتابخوان برای بچه هامان باشیم، استعدادیابی بچه ها قبل ازشروع کلاس های متعدد آموزشی

وی شرح داد: تصور کنید که وارد مغازه شده اید، فروشنده با حس و حال خوب از شما استقبال می نماید و یک خرید لذت بخش و با رضایت کامل را تجربه می کنید به واقع بعد از خرید علاوه بر حس و حال خوب، رضایتمندی شما از فروشنده مغازه است که با شناخت درست نیازمندی تان شما را در راستای خرید بهتر هدایت نموده است.

جعفری ادامه داد: به واقع این فروشنده با هنر استعدادش تجربه یک حس خوب را به شما داده است و یا در مثالی دیگر می توان گفت در یک کلاس درس، یک معلم با هنر و استعدادش که معلمی است توانسته آینده شغلی شما را تغییر دهد و یا در دوران تحصیلی با مراجعه به یک مشاور، مسیر شما تغییر یافته و شما رشته تحصیلی خوبی متناسب با استعدادهایتان انتخاب ننموده اید و سال ها بعد متوجه شده اید که عمرتان را هدر داده اید در حالی که با رفتن در یک رشته تحصیلی دیگر پیروز تر بوده اید.

مدیر عامل بنیاد استعدادیابی آتیه اعلام کرد: این نمونه ها ما را به این نتیجه می رساند که هر انسان یکسری قابلیت های درونی دارد که باید به آن ها توجه کند و این با عدالت خداوند یکی نیست که بگوییم من استعداد ندارم اما خواهرو یا همکارم دارای استعداد هستند.

جعفری اظهار کرد: در گام اول باید باور استعداد را داشته باشیم چرا که معتقدیم خداوند عدالت خود را در استعدادهای انسان ها قرار داده و هر انسانی که به این جهان آمده با یک قوه، استعداد و جوهره دورنی همراه است که آن را استعداد می نامیم.

وی تاکید نمود: هنر و انتخاب ما این است که بتوانیم استعداد را کشف کنیم به واقع باید به خودشناسی که درهمه ادیان و مذاهب به آن اشاره شده، بپردازیم؛ چرا که انسان ها با خودشناسی می توانند مسیر استعداد خود را کشف نمایند، بعلاوه انسان ها می توانند نحوه پرورش استعدادشان را پیدا نمایند و به آن شتاب دهند.

مدرس دوره های استعدادیابی اضافه نمود: انسان با کشف خود و واقعیت های درونی اش می تواند روی پرورش خود کار کند در این روال است که ما سعی می کنیم در یکسری فرایند با فرد همراه باشیم چرا که تنها کشف استعداد کافی نیست بلکه باید در این مسیر قدم گذاشت.

مدیر عامل

عضویت در کتابخانه ها و شرکت در برنامه هایی که در کتابخانه ها برگزار می گردد، باعث رشد دانش و افزایش روابط عمومی بچه ها می گردد

بنیاد استعدادیابی آتیه گفت: بعضی ها به تصور این که چون فرزندشان را در کلاس های متعدد ثبت نام نموده اند کافی است در حالی که شاهد خروجی خوبی از حضور فرزندشان در کلاس های متعدد نیستند در این باره باید گفت که والدین باید نسبت به فرزند خود شناخت پیدا نمایند و متناسب با خصوصیت ها و قابلیت های ذاتی فرزندشان بر روی آن تمرکز نمایند در روال استعدادیابی این موارد تعیین و والدین مطلع می شوند.

وی با بیان اینکه اگر فرزندتان با مشکل خاصی دست و پنجه نرم می نماید، ادامه داد: خواندن کتابی با همان موضوع می تواند به او در یافتن راهی برای برون رفت از مشکل یاری کند و به او نشان می دهد که در این مشکل تنها نیست. کتاب خوانی، به خصوص کتاب های مصور، روش مؤثری برای آموزش نکات تربیتی به بچه ها خردسال است.

مدیر عامل بنیاد استعدادیابی آتیه، استعدادیابی در بحث ازدواج، رشته تحصیلی و انتخاب شغل را یاری شایانی به زندگی افراد دانست و گفت: حتی در مورد ازدواج افراد با تطابق رفتار زوجین، شناخت کامل قبل از ازدواج و آنالیز شخصیت افراد می تواند سبب افزایش مطلعی بیشتری میان زوجین گردد.

تأثیر مطالعه بر سلامت روان بچه ها و نوجوانان

وی با بیان اینکه این را هم یادآوری کنم که برای بهره مندی از تأثیر مطالعه بر سلامت روان بچه ها و نوجوانان نیازی نیست کتاب هایی را که بچه هامان مطالعه می نمایند حتماً دارای نکات آموزشی و تربیتی باشد، توضیح داد: خیلی از وقت ها یک کتاب طنز نیز می تواند کودک را به خنده بیاندازد و به او حس شادی بدهد و روحیه او را دگرگون کند. و ضمناً مطالب ارزنده ای را در قالب طنز به بچه هامان آموزش دهد.

جعفری اذعان کرد: بسیاری از ما حتی اگر خودمان پدر و مادر کتابخوان نباشیم، ولی درصد بسیاری از ما دوست داریم که بچه هامان کتاب بخوانند؛ چرا؟ چون که از مزایای آن در زندگی روزمره و آینده آنها مطلع و مطلعیم، اما بهتر است بدانیم که بچه ها کتابخوان معمولاً محصول خانواده هایی هستند که پدر و مادر نیز در آن خانواده به کتاب و کتابخوانی اهمیت فراوانی بدهند، یعنی می توان گفت که بچه ها از رفتار ما الگو می گیرند پس سعی کنیم یک الگوی کتابخوان برای بچه هامان باشیم.

وی در مورد زمان مناسب برای استعدادیابی بچه ها اعلام کرد: از 4 سالگی می توان استعدادیابی کودک را انجام داد البته بستگی به محیطی دارد که فرد درآن پرورش یافته است، محیطی که غنی باشد یعنی کودک شرایط بازی برایش فراهم باشد و بازی می نماید و از طرفی کتاب برای کودک خوانده گردد تاثیر بسیاری در جهت استعدادیابی او دارد.

مدیر عامل بنیاد استعدادیابی آتیه، استعدادیابی در انتها گفت: بچه ها را از سنین کم در کتابخانه ها عضو کنیم. بچه ها با عضویت در کتابخانه ها و شرکت در برنامه هایی که در کتابخانه ها برگزار می گردد و دوستانی که در کتابخانه ها پیدا می نمایند علاوه بر اینکه بار علمی خودشان را بالا می برند، روابط عمومی شان نیز افزایش می یابد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "الگوی کتابخوان برای بچه هامان باشیم، استعدادیابی بچه ها قبل ازشروع کلاس های متعدد آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی کتابخوان برای بچه هامان باشیم، استعدادیابی بچه ها قبل ازشروع کلاس های متعدد آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید