ایمپلنت نخستین پمپ قلب بی سیم دنیا با موفقیت انجام شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، پمپ های قلب، دستگاه های الکترومکانیکی هستند که نصب آنها در بدن محدودیت های فراوانی دارد. یکی از این محدودیت ها این است که پمپ های مذکور برای افزایش میزان فراوری خون، احتیاج به کمی انرژی دارند بنابراین وجود یک سیم برق همواره برای استفاده از آنها لازم است.

ایمپلنت نخستین پمپ قلب بی سیم دنیا با موفقیت انجام شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری و به نقل از مدگجت، پمپ های قلب معمول علاوه بر مزایایی که دارند این موضوع که کابل شارژ آنها می بایست به صورت دائم قرار گیرد، مشکل است و این یکی از بزرگترین دلایلی است که پمپ های قلب معمولاً برای طولانی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

شرکت Leviticus Cardio و شرکت Jarvik Heart که به ساخت قلب مصنوعی شهرت دارند، اخیراً اعلام نموده اند که یک مرد در قزاقستان نخستین فرد در دنیا است که ایمپلنت دستگاه جانبی قلب(VAD) بی سیم را با پیروزیت دریافت نموده است.

این فرد پیروز به دریافت دستگاه جانبی قلب جارویک 2000(Jarvik 2000 VAD) شد که نیروی این دستگاه توسط سیستم انتقال انرژی کوپلینر(CET) تأمین می گردد. طراحی این دستگاه توسط شرکت Leviticus Cardio اجرا شده است.

The Leviticus CET consists of an coil ring that is implanted around the lungs and attached to the chest wall, an internal battery and controller, and bra-like device that transmits energy to the coil ring, an external battery and controller, and a smartwatch to monitor the status of the system.

دستگاه مذکور دارای یک حلقه مارپیچی است که در اطراف ریه ها قرار می گیرد و به دیواره قفسه سینه متصل می گردد، هم چنین این دستگاه یک باتری داخلی و یک کنترل کننده و دستگاه سینه بند مانند دارد که انرژی را به حلقه مارپیچی منتقل می نماید. این دستگاه بعلاوه یک باتری خارجی و کنترل کننده و یک ساعت هوشمند برای نظارت بر وضعیت سیستم دارد.

همچنین یک رایانه لوحی نیز وجود دارد که برای برنامه ریزی سیستم در طول فرآیند نصب، استفاده می گردد.

این سیستم برای کار با تمام دستگاه های موجود VAD موجود طراحی شده است. سیستم یاد شده را می توان حتی در حالی که بیمار در حال راه رفتن و حرکت است نیز استفاده کرد.

به دلیل اینکه یک باتری درون این دستگاه تعبیه شده است بنابراین بیماران برای مدت 6 ساعت الی بیشتر نیازی به باتری خارجی ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایمپلنت نخستین پمپ قلب بی سیم دنیا با موفقیت انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمپلنت نخستین پمپ قلب بی سیم دنیا با موفقیت انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید