با تور مجازی به کشکایش سفر کنید

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، کشکایش یکی از شهرهای بندری پرتغال است که در غربی ترین نقطه اروپا واقع شده است و از تفرجگاه های لوکس قاره سبز محسوب می گردد.

با تور مجازی به کشکایش سفر کنید

در غربی ترین گوشه اروپا، شهر دنج و مجذوب نماینده کشکایش (Cascais) قرار گرفته که بنا بر شواهد تاریخی، در گذشته Monte De Cascas به معنای کوه صدف نام داشته است. این نام سنت ماهیگیری و صدف های مشهور کشکایش را یادآور می گردد؛ گرچه نام کنونی آن، تفرجگاه های ساحلی محبوب را در فکر تداعی می نماید. با وبلاگ خبری گردشگری همراه شوید تا از دریچه تور مجازی به شهر ساحلی کشکایش در کشور پرتغال سفر کنیم.

سال 1356 میلادی را به عنوان سال تاسیس کشکایش در نظر گرفته اند. پیش از این، کشکایش دهکده ای ماهیگیری در قلمرو شهر سینترا (Sintra) بود؛ اما پادشاه پیتر (پدرو) اول دادخواست ساکنان محلی را برای استقلال کشکایش به عنوان شهری مستقل تایید کرد.

در سال 1516 میلادی، کشکایش به طور کامل از سینترا مستقل شد و به عنوان یکی از بنادر اصلی در پادشاهی پرتغال توسعه پیدا کرد. موقعیت جغرافیایی ویژه کشکایش، تاثیری مهم در رونق و توسعه این شهر داشت. قرارگیری در حاشیه اقیانوس اطلس و دهانه رود تاگوس، سبب شد تا کشتی ها برای ورود به پرتغال از کشکایش عبور نمایند و همین موضوع، اهمیت استراتژیک این شهر را در دفاع از لیسبون افزایش داد.

اولین روز از نوامبر سال 1755، زلزله ای بزرگ لیسبون را ویران کرد و کشکایش که در آن موقع به شهری مرفه و ثروتمند تبدیل شده بود نیز به سرنوشتی مشابه دچار شد. عملیات بازسازی کشور به وسیله مارکی پومبال، نخست وزیر پادشاه خوزه اول دنبال شد. او این کار را به نحو احسن انجام داد و راه اندازی کارخانه سلطنتی نخ ریسی در شهر کشکایش، اقتصاد ویران این شهر را بهبود بخشید.

پادشاه لوئیس اول، فصل تازه ای در تاریخ شهر کشکایش رقم زد و بین سال های 1870 تا 1908، این شهر ساحلی را به اقامتگاه تابستانی خانواده خود تبدیل کرد. در پی او، اشراف به این منطقه سرازیر شدند و استراحتگاه ها و عمارت های باشکوهی ساخته شد. یکی از عماراتی که در ساحل واقع شده است، کاخ دوک های پالملا نام دارد که به وسیله معمار توماس هنری وایت به سبک نئوگوتیک انگلیسی طراحی شده است. در ابتدا، ساختمان به وسیله فصای سبزی وسیع احاطه شده بود؛ اما راه آهنی که کشکایش را به مرکز پرتغال متصل می سازد، این فصای سبز را قطعه قطعه کرد.

یکی از مشهورترین مقاصد ساحلی در کشکایش، ساحل کوئین نام دارد. این محوطه 50 متری به دیوارهایی محصور شده و سنگی نیز در مرکز آن قرار گرفته است. اهالی شهر معتقدند که این محوطه ساحلی، موردعلاقه ماریا آملیا از شهر اورلئان، آخرین ملکه پرتغال بود.

محبوبیت روزافزون کشکایش به عنوان یک تفرجگاه باعث شده است تا هتل های بیشتری در اینجا ظاهر شوند و حتی آسمان خراش های مدرن از ساحل این شهر سربرآورده اند. مراکز خرید مدرن، مسیرهای سنگ فرش و خانه های دنج با سقف های نارنجی روشن، هماهنگی دل انگیزی ایجاد نموده اند که گردشگران را به وجد می آورند. در سال 1999، تفرجگاهی ساحلی با ظرفیت 650 نفر در ساحل کشکایش افتتاح شد که از بسیاری از رویداد ها و جشنواره های دریانوردی شهر میزبانی می نماید.

اکنون با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مقاله قرار گرفته است، قادر خواهید بود تا از شهر ساحلی کشکایش در پرتغال تماشا کنید. وبلاگ خبری گردشگری روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه را از وبلاگ خبری گردشگری از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com

به "با تور مجازی به کشکایش سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی به کشکایش سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید