به هر جا سفر می کنید مردم محلی ها را ملاقات کنید!

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، آن زمان های قدیم بود که مسافرت تنها به معنی دیدن آثار تاریخی و دیگر جاذبه های گردشگری یک شهر بود. امروزه ملاقات با مردم یک شهر و کشور از دیدن آثار تاریخی هم واجب تر است!

به هر جا سفر می کنید مردم محلی ها را ملاقات کنید!

ساختمان های عجیب و غریب، معماری قدیمی و مجسمه های خاص دیگر بس است! تا کی در سفر تنها شهر را ببینیم! پس مردم آن شهر، سبک زندگی شان و آداب و رسوم جالبی که دارند چه؟!

اگر در یکی از سفرهاتان با فردی محلی برخورد کرده باشید و درمورد شهر، سبک زندگی و آداب آنها صحبت کرده باشید و با او رابطه ای محبت آمیز برقرار کرده باشید، می دانید ملاقات با افراد محلی چقدر از دیدن جاذبه های توریستی یک شهر و کشور مهم تر و هیجان انگیزتر است.

اما چگونه افراد محلی را ملاقات کنیم؟ نمی شود که دنبال مردم راه بیوفتیم و بر خلاف میل آنها مکالمه ای را شروع کنیم. باید راه دیگری پیدا کرد.

زمانی که به شهر یا کشور دیگری سفر می کنید، فرصت های زیادی برای ملاقات با محلی ها دارید. شناخت این افراد تجربه ای خاص و عالی برای شما خواهد شد و حتی می تواند بهترین قسمت سفرتان باشد. با خواندن این مطلب یاد می گیرید چگونه محلی ها را ملاقات کنید.

1- با مردن محلی به صورت آنلاین صحبت کنید

تعداد زیادی وبسایت و برنامه برای صحبت کردن و برقراری ارتباط با مردم سراسر دنیا وجود دارد. می توانید به یکی از این وبسایت ها سر بزنید یا در یکی از این برنامه ها یک پروفایل درست کنید و حتی قبل از اینکه به آن شهر یا کشور سفر کنید، با مردم محلی در ارتباط باشید. از قلم نیاندازید از آنها راجع به جاهایی که باید بروید، چیزهایی که باید ببینید و غذاهای محلی که باید مزه کنید راهنمایی بخواهید. اگر به کشور دیگری سفر می کنید بپرسید که باید کدام شهرها را ببینید. حتی می توانید با آن فرد قرار ملاقات بگذارید و وقتی به مقصد رسیدید، تعدادی از جاذبه های دیدنی را با او ببینید و درمورد آداب و رسوم خاص از او سوال کنید. با این کار می توانید احساس کنید مردم آن منطقه چه سبک زندگی دارند.

2- با مردمی که در طول سفرتان به آنها برخورد می کنید صحبت کنید

در هواپیما، قطار، کشتی یا اتوبوس سر بچرخانید و با مردمی که در کنارتان قرار دارند صحبت کنید. احتمالش زیاد است که آن فرد از افراد محلی باشد و یا فردی محلی را در مقصد بشناسد و بتواند شما را به او معرفی کند. اگر از این کار خجالت می کشید، قبل از آنکه سفرتان را شروع کنید آن را تمرین کنید چون موقعیت های عالی برای تان فراهم می کند و تجربه های بی نظیری خواهید داشت.

3- سوال بپرسید

زمانی که به مقصدتان رسیدید از کارمندان هتل، هاستل یا از افرادی که در آنجا می شناسید سوال کنید که محلی ها بیشتر در کجا وقت می گذرانند. این افراد اطلاعاتی دقیق تر از هر کتاب راهنمای توریستی و سرچ اینترنتی به شما می دهند. با رفتن به مکان هایی که افراد محلی بیشتری در آن وجود دارند، شانس برقراری ارتباط با یکی از آنها بیشتر خواهد بود. به علاوه می توانید با سبک زندگی و تفریحات مردم محلی هم آشنا شوید.

4- شهرهای کوچک تر را ببینید

در حالی که بیشتر توریست ها بیشتر وقت شان را به دیدن شهرهای بزرگ می گذرانند، شما برنامه سفرتان را طوری تنظیم کنید که 1 روز یا بیشتر (هر چه بیشتر بهتر!) را در شهرهای کوچک تر و یا حتی روستاها بگذرانید، جایی که مردم محلی بیشتری در آنجا وجود دارد و با سبک زندگی و عادات اصلی مردم آن شهر و کشور آشنا می شوید. با یک فرد محلی که به نظر رفتاری محبت آمیز دارد یک مکالمه را شروع کنید. نگران نباشید افراد معمولا از صحبت با توریست ها لذت می برند و به راحتی با آنها هم صحبت می شوند.

5- مودب باشید

ادب و رفتار محبت آمیز کمک بسکمک به شما خواهد کرد. قبل از اینکه به کشوری بیگانه سفر کنید درمورد لباس، آداب و رسوم و سنت های آنها تحقیق کنید تا با اطلاعات به آنجا بروید. ممکن است رفتاری خاص در فرهنگ مردم محلی توهین آمیز باشد، رفتاری که شما حتی فکرش را هم نکنید، پس بهتر است این رفتار را بدانید و از انجام آن اجتناب کنید (مثلا در اتریش سر تکان دادن به معنی نه یا بله توهین آمیز تلقی می شود!).

6- از سرویس ها و برنامه های مخصوص توریست ها استفاده کنید

سرویس های ویژه ای که برای توریست ها فراهم شده به آنها کمک می کند خدمات زیادی از محلی ها دریافت کنند. این خدمات شامل محل اقامت، غذا و حمل و نقل هستند. این موقعیت به شما کمک می کند در فرهنگ شهر یا کشوری که به آن سفر کرده اید غرق شوید و سبک زندگی مردم را از نزدیک ببینید. کار در سفر هم از دیگر روش های ملاقات با محلی ها و آشنا شدن با آنها است. در این روش شما برای یک فرد یا خانواده محلی کاری انجام می دهید. این کار می تواند متفاوت باشد مثلا ممکن است به باغچه برسید، غذا درست کنید، در ساخت چیزی به فرد کمک کنید و … و در ازای آن فرد به شما محل اقامت و غذا می دهد (در مواردی هم ممکن است پول کمی به شما داده شود). در این موقعیت شما در خانه این فرد محلی زندگی می کنید و از نزدیک ترین زاویه دید زندگی سنتی آن کشور را می بینید.

7- لطف هایی که در حق تان انجام داده اند را با سپاس گذاری پاسخ دهید

با مردم محلی محبت آمیز رفتار کنید و کنجکاوی ها و سوالاتی که از شما راجع به خود یا کشورتان می پرسند را با حوصله پاسخ دهید و سعی کنید لطفی که به شما کرده اند را جبران کنید.

منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "به هر جا سفر می کنید مردم محلی ها را ملاقات کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به هر جا سفر می کنید مردم محلی ها را ملاقات کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید