تاثیر کرونا بر صنعت چاپ و بسته بندی (لیبل) مصاحبه با بزرگان صنعت چاپ لیبل دنیا

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، معمول است که در شروع سال نو، دیدگاه صاحب نظران شاخه های مختلف هر صنعت را درباره منظره پیش رو و آنچه انتظار دارند در سال نو رخ دهد، جویا می شوند.

تاثیر کرونا بر صنعت چاپ و بسته بندی (لیبل) مصاحبه با بزرگان صنعت چاپ لیبل دنیا

ماهنامه معتبر لیبل اند لیبلینگ سراغ شماری از مدیران ارشد ماشین سازی، فراورینمایندگان ملزومات چاپ و هم واحدهای معتبر فراوری لیبل، درحوزه چاپ و پیش از چاپ و هم چاپ فلکسو، چاپ افست و چاپ دیجیتال رفته است تا تصویری از شرایط لیبل را در سال 2021 در برابر ما بگذارد.

این شما و این منظره سالی که به نظر می رسد با پس راندن کرونا، فضای بهتر و البته متفاوتی خواهد بود.

چنانچه خواهیم دید تغییر عادتها، دورکاری، سفارشات آنلاین و حفاظت از محیط زیست واژه های تکرار پذیر در این دیدگاه ها هستند. این اظهارات از زبان چنین چهره هایی، نشاگر سمت و سویی است که صنعت چاپ و بسته بندی و به طور معین، چاپ لیبل دارد تجربه می نماید.

همان طور که بارها در موارد دیگر دیده ایم، این روندها دیر یا زود در کشورهای دیگر آسیا و آفریقا، کم و بیش معمول می شوند. بنابراین جا دارد، در برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری ها خود نیم نگاهی به دیدگاه های مطرح شده در این گزارش بیاندازیم.

بیشتر بخوانید : برترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران کدام است ؟

پروئن دیدریج، مدیر چاپخانه لیبل Avery Dennison

سال 2020 سالی بود که مسائل مربوط به پایداری، تحت تاثیر اتفاقات مربوط به شیوع کرونا نهاده شد، اما در سال 2021 این مساله دوباره جان می گیرد. یکی دیگر از موضوعات مهم امسال، لیبل های هوشمند است که تحول عظیمی را در خرده فروشی محصولات ایجاد می نماید.

بیشتر بخوانید : لیبل هوشمند چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

از آنجایی که لیبل هوشمند، کل زنجیره تامین را برای مصرف نمایندگان شفاف می نماید، تجارت الکترونیک بیشترین نفع را از این تحول خواهد برد، زیرا مشتریان محصولات آنلاین بیشتر از همواره دوست دارند بدانند که محصولی که خریداری می نمایند، چه مراحلی را طی نموده و در چه فرایند هایی فراوری شده تا به دست آنها رسیده است در سال 2021، تمام روندها و تحولاتی که اتفاقات سال 2020 مانع از توسعه آنها شده بود، با شتاب بیشتری به رشد و توسعه ادامه می دهند. امسال شرکت Avery Dennison بیشتر از گذشته بر موضوع لیبل های هوشمند و رواج آنها تمرکز می نماید.

بیشتر بخوانید : 50 ایده خلاقانه و مجذوب کننده بسته بندی 2020

یاکوب لندبرگ، مدیر فروش و بازاریابی، شرکت Nilpeter

بدون شک ویروس کرونا، تمام روابط فردی و کاری میان افراد را تحت تاثیر قرار داده، اما ما آینده روشنی را برای سال 2021 متصور هستیم. به نظر می رسد که با پشت سر گذاشتن شک ناشی از شیوع این ویروس و کمتر شدن التهابات مربوط به آن، صنعت چاپ در حال بهبود و ترمیم آسیب هایی ست که در این چند ماه متحمل شده است.

تقاضا برای لیبل و بسته بندی انعطاف پذیر افزایش یافته و به نظر می آید سرمایه گذاری ها برای استفاده از تجهیزات و فرآیندهای دوستدار محیط زیست دوباره در حال جان گرفتن است. ما پیش بینی می کنیم که در سال 2021، صنعت لیبل و بسته بندی های انعطاف پذیر، به رشد ثابت و مستمر خود ادامه دهد و بعلاوه تقاضا برای فراوری اثربخش تر، بر پایه تجهیزات مدرن و کارآمدتر، بیشتر شود.

بیشتر بخوانید : بسته بندی انعطاف پذیر چیست ؟

بعلاوه یکی از روندهای مهم امسال ، تمرکز بر فرآیند چاپ است که کار اپراتور چاپ را مجذوب کنندهتر و با رابط کاربری مدرن، ساده تر کند. چاپخونه در پی این است که با استفاده از فناوری های مدرن و دارای ارزش افزوده، و بهره بردن از پارامترهای کارآمد فراوری و تنظیمات سریع تر فرآیندها، برای خود مزیت رقابتی ایجاد نمایند.

بیشتر بخوانید : برترین جعبه سازی ایران کدام است ؟

مارکو کالکانی، مدیر بازاریابی و فروش، شرکت Omet

این روزها تغییرات شدید و ناگهانی، تاثیرات مختلفی بر بازار گذاشته است؛ روش کار، احتیاجهای مشتریان و استراتژی های تامین نمایندگان، همه دچار تغیر و تحول شده اند. مسافرت ها کمتر شده و اغلب جلسات، مجازی است. اوایل همه چیز به نظر سخت تر می آمد، اما نتیجه این اتفاقات بر سرعت ارتباطات و سهولت حل مسائل تاثیر مثبت گذاشت.

صنعت بسته بندی جزو معدود صنایعی است که بر اثر کرونا نه تنها دچار رکود و ریزش تقاضا نشد، بلکه هر روز بر حجم تقاضا و احتیاج به آن افزوده هم می شود.

تقاضا برای بسته بندی صنایع غذایی نسبت به گذشته شتاب بیشتری گرفت، چون غذا خوردن در رستوران ها و کافه ها ممنوع شده بود اما مردم نمی توانستند دست از غذا خوردن بکشند، پس به سوپرمارکت ها روی آوردند و درخواست ها برای غذاهای بسته بندی شده، بیشتر شد. البته این حجم از تقاضا، مسائل فراوانی را برای زنجیره تامین ایجاد کرد و بسیاری از کسب و کارهای نوپا نتوانستند در مقابل فشار آن مقاومت نمایند. اما نتایج آن باعث اصلاح سرمایه گذاری ها و استراتژی های آینده می شود.

بیشتر بخوانید : برترین کارتن سازی ایران کدام است ؟

الى مهال، رئیس شرکت لیبل و بسته بندی HP Indigo

شرکت لیبل و بسته بندی HP Indigo در سال 2020 رشد سالمی را تجربه کرد و انتظار می رود که با افزایش تقاضا در صنایع خوراکی، نوشیدنی و محصولات بهداشتی، همین منوال، در سال 2021 هم همچنان ادامه داشته باشد. بعلاوه بالاگرفتن برخی روندها، زنجیره تامین چابک و افزایش سرعت تحویل سفارشات را می طلبد که همین، احتیاج به استفاده از چاپ دیجیتال را به ضرورتی مهم تر از سال های پیش تبدیل می نماید.

افزایش و رشد کسب و کارها و برندهای کوچک هم یکی دیگر از ترندهای امسال محسوب می شود. از آنجایی که ذهنیت صاحبان برند در امسال، اولویت فناوری های دیجیتال است، پس سرمایه گذاری بر روی تجهیزات و فرآیندهای دیجیتال هم از بیشتر فرآیندهای سنتی پیشی خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید : 10 مرکز برترین چاپ دیجیتال تهران سال 1400

کالین لغرسلی، مدیر، شرکت Aztec Label

کاملا معین است که سال 2021، سالی پر چالش اما پرهیجان خواهد بود. با ادامه دار شدن مسائل ناشی از شیوع کرونا، همچنان بحران رکود در بسیاری از بخش ها وجود خواهد داشت و تقاضا برای محصولات مختلف دارای نوسان خواهد بود. اما از همه مهمتر این است که با کوشش فعالان محیط زیستی، کوشش برای پایدار کردن فرآیندها و محصول نهایی، دوباره از سر گرفته می شود.

ما در شرکت Aztec بر روی پایداری تجهیزات و فرآیندها سرمایه گذاری های کلائی کردیم و در کوشش هستیم که با راه اندازی اتوماسیون کامل، هدر رفت مواد اولیه را کم کنیم و اعتبار محیط زیستی شرکت را بالا ببریم.

ما از فراوری نمایندگان دیگر هم درخواست داریم که کوشش برای جدیت در پایداری را دوباره جدی بگیرند و برای آن کوشش نمایند. انتظار می رود که در سال 2021. خلاقیت برای فراوری مواد اولیه پایدارتر مانند سطوح چاپ پذیر و مرکب چاپ، چسب ها و دیگر مواد اولیه چاپ، بیشتر شود در نهایت اینکه، به خاطر افزایش تنوع و نوسانات در احتیاج و تقاضا در سال 2020 و ضرورت چاپخانه ها برای پاسخدهی سریع و مناسب با این حجم از تغییرات، پیش بینی میکنیم که احتیاج به دیجیتالی سازی و اتوماسیون در سال 2021 همچنان ادامه داشته باشد

بیشتر بخوانید : برترین مرکز چاپ جعبه مقوایی در ایران کجاست ؟

هری جانهنن، معاون رئیس بخش استراتژی و بازاریابی، شرکت UMP Raflatac

شیوع کرونا به ما ثابت کرد که زنجیره ارزش ما سالم است. ما توانستیم با وجود چالش های غیرمنتظره، طی این دوره به شکل منظم و بدون توقف به صنایع مهم و حیاتی خدمات رسانی کنیم. حالا مصرف نمایندگان به تجارت الکترونیک روی آورده اند و بهداشت و سلامت محصول به مهم ترین فاکتور خرید تبدیل شده است.

لیبل ها هم از راه های نوی سر از بسته بندی محصولات در می آوردند؛ حالا بر روی جعبه پیتزاء اتاق های هتل ها و ماشین های کرایه ای هم لیبل چسبانده می شود تا مشتریان را مطمئن کند که تمام چیزهایی که قرار است از آنها استفاده نمایند. سالم و بهداشتی ست. موضوع مهم دیگر امسال جان گرفتن دوباره موضوعات مربوط به پایداری ست؛ پیش بینی ما این است که این موضوع در سال 2021 قدرت و جدیت بیشتری می گیرد و ما فکر می کنیم که در فراوری لیبل اهمیت پایداری و مبارزه با تغییرات اقلیمی، بسیار جدی تر شود

بیشتر بخوانید : برترین چاپخانه ایران در سال 1400 کجاست ؟

ریچارد نایت، عضو هیات مدیره AB Graphic International

امسال چاره ای جز این نیست که شاهد پیشرفت و توسعه بسیاری از شرکت ها و نابودی برخی شرکت های دیگر باشیم. اما به نظر می آید که امسال، حال لیبل خوب باشد. من فکر می کنم که دورکاری، چیزی نیست که به این سادگی از میان برود و آمده است که بماند، بنابراین احتیاج به دفتر و محل کار هم کم و کمتر می شود.

امسال لیبل های هشدار دهنده سلامت و بهداشت هم رشد قابل توجهی خواهند داشت: لیبل هشدار شستن دستها، لیبل هشدار ضد عفونی محصول یا دارو و غیره بیشتر از گذشته می شود. اتوماسیون هم مساله ای است که اگرچه از سال های پیش هم مهم و در حال توسعه بوده اما امسال با رشد بیشتر و فزاینده ای به توسعه خود ادامه می دهد.

ضرورت رشد و توسعه فناوری های دیجیتال هم، به کسب و کارهای نوپا اجازه می دهد که رشد نمایند و به تدریج سهم خود را در بازار به دست بیاورند.

افزایش خریدهای آنلاین، حجم لیبل های مورد احتیاج برای نقل و انتقال را هم به شدت افزایش خواهد داد. با کم شدن مشتریان کافه ها و رستوران ها، از حجم فراوری بسیاری از محصولات نوشیدنی و خوراکی لوکس کم خواهد شد.

بعلاوه با بسته ماندن بسیاری از اغذیه فروشی ها و رستوران ها، حجم خرید مردم از سوپرمارکت ها زیاد خواهد شد که همین، رقابت بر سر لیبل محصولات که بیشترین مشتری را به خود جلب کند، بالا خواهد گرفت.

افزایش چشم گیر خرید از فروشگاه های شبیه به آمازون، استاندارد فراوری لیبل را در بسیاری از منطقه ها، مشابه با لیبل های خرید آنلاین می نماید و بنابراین، افزایش قابلیت در فراوری این نوع لیبل را به عظیمترین ضرورت چاپخانه ها تبدیل خواهد نمود

بیشتر بخوانید : برترین مرکز چاپ لیبل و برچسب ایران کجاست ؟

گیدو ون د شیرن؛ رئیس هیئت مدیره، شرکت Hybrid Software

امروز بیشتر از هر زمان دیگری از گذشته تقاضای مصرف نمایندگان از صاحبان برند بالا رفته به شکلی که اگر محصولی با استانداردهای مورد نظر مشتریان همخوانی نداشته باشد، محکوم به شکست و خارج شدن از دور رقابت است. صنعت چاپ و بسته بندی هم از این قاعده مستثنی نیست.

سازگاری با این تغییرات گسترده، احتیاجمند تغییر سه موضوع اساسی است اول، با فناوری های مدرن امروزی، باید قابلیت انجام کار از راه دور فراهم باشد. در طول بحران کرونا، 250 تا از مشتریان ما موافقت کردند که با نصب و راه اندازی فناوری های کنترل از راه دور، چالش های ناشی از قرنطینه را کاهش دهند.

دوم، افزایش قابلیت ها و پتانسیل های موجود است، سالها کوشش برای افزایش قابلیت های کاربردهای تحت وب و فناوری های ابری به ثمر نشسته و ما آماده بهره برداری هستیم.

سوم، چرخشی جدی و مسئولانه به سمت پایداری است که هم برای ما و مشتریانمان مهم است و هم برای نسل های آینده.

بیشتر بخوانید :

اولیور کی، رئیس فروش و توسعه بازار، شرکت 3D AG

با افزایش تجارت دنیای و خریدهای آنلاین، تقاضا برای بسته بندی هوشمند و متصل، به رشد خود ادامه می دهد. با افزایش خریدهای آنلاین، جعل محصولات هم بیشتر می شود و در راستای آن، احتیاج به استفاده از فناوری های مدرن ضد جعل هم افزایش می یابد. البته سرمایه گذاری هایی که برای نصب و راه اندازی این فناوری ها انجام می شود، به صاحبان برند بازمی شود؛ مثلا قیمت هر واحد از تگ های هوشمند (QR کدهای RFID. NFC و …) کاهش پیدا می نماید.

بیشتر بخوانید : آنچه باید در خصوص بسته بندی هوشمند بدانید !!

فناوری های مبتنی بر بلاک چین و فناوری های ردیابی محصول رواج بیشتری پیدا می نماید و فراوری نمایندگان می توانند بیشتر بسته بندی ها را هوشمند و متصل فراوری نمایند. یعنی یک لیبل QR کد دارای دیتا لینک GTIN را چه لازم باشد، چه نباشد، بر روی همه بسته بندی ها چاپ نمایند.

بیشتر بخوانید : 10 شرکت برتر سازنده دستگاه چاپ در دنیا

جان دروئک، مدیر بازاریابی و ارتباطات و استراتژی، شرکت Esko

2021 سالی هیجان انگیز است. برخلاف اتفاقات 2020 و شیوع کرونا، بازار لیبل به خاطر افزایش احتیاج به بسته بندی مواد غذایی، بهداشتی، مراقبتی و دارویی، به فعالیت خود ادامه داد.

با ادامه دار شدن این داستان در سال 2021، فراورینمایندگان لیبل کوشش می نمایند برای تسریع فرآیند فراوری تا تحویل سفارش، افزایش انعطاف پذیری، چابکی و اثربخشی برای سازگار شدن با حجم تقاضای اضافه، هرچه بیشتر از فناوری های دیجیتال در خط فراوری خود استفاده نمایند.

پس دیجیتال سازی، اتوماسیون و اتصال هوشمند در جریان کار خط فراوری لیبل، از موقع ثبت سفارش تا انتقال و تحویل آن، کلید موفقیت و مزیت رقابتی در سال 2021 خواهد بود.

از آنجایی که فراوری نمایندگان کوشش می نمایند که زمان پاسخگویی به مشتریان را سریع تر نمایند، بهره گیری از تجهیزات، ابزارها و نرم افزارهایی که در کنار رعایت دقت، شتاب کار را هم بالا می برد و رضایت مشتری را به همراه می آورد، حرف اول را می زند.

بیشتر بخوانید : 10 فراورینماینده برتر مرکب چاپ ایران

دیوید لی، مدیر شرکت Focus Label Machinery

در سال 2021، کاهش تهدیدات و افزایش تعامل با مشتریان، از همواره مهم تر است، غیرقابل پیش بینی، نامطئن، بی ثبات یا هر صفت دیگری که برای توصیف کرونا و صدمات ناشی از آن به کار ببریم، یک چیز روشن است؛ این شرایط برای همه صنایع و همه محصولات مشابه است.

امسال بیشتر فراورینمایندگان در حال ارزیابی و تنو نظر در استراتژی های فراوری و بازاریابی خود هستند به گونه ای که با شرایط نرمال بعد از شیوع کرونا سازگار شوند. کنار گذاشتن تجهیزات فرسوده، استراتژی های ناکارآمد و استفاده بیشتر و گسترده تر از فناوری های دیجیتال، چیزی است که در سال 2021 بیشتر از همواره شاهد آن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید : برترین فراوری نماینده فیلم بسته بندی Bopp و Bopet و CPP کدام شرکت است ؟

اندی توماس ایمانز، مدیر استراتژی، L&L and Labelexpo

مساله پایداری و تمام چالش هایی که به همراه دارد، مهمترین زمینه سال 2021 است. شیوع کرونا به ما نشان داد که چقدر در زنجیره تامین و افراد با تخصص های کلیدی آسیب پذیر هستیم و زمان آن رسیده که جهت خط فراوری و فروش و بازاریابی را به سمت و سوی جبران این خسارت ها ببریم. پایداری در معنای عظیم تر و کلی تر خود، یعنی اتوماسیون کامل فرآیندهای فراوری از جمله فرآیندهایی که برای انجام آنها، به توانایی های کلیدی افراد متخصص احتیاج است.

آن هم نه فقط اتوماسیون ماشین آلات و تجهیزات، بلکه برنامه ریزی آنها به شکلی که بتوان همه فرآیندها را از راه دور و در زمان واقعی کنترل و راهنمایی کرد و این کار باید تمام فرآیندها، از طراحی تا پیش از چاپ، چاپ و عملیات تکمیلی بعد از آن را هم شامل شود. پس کرونا به ما نشان داد که برای آینده، احتیاجمند دنیای پایدارتر از همواره هستیم، پس فراوری نمایندگان در همه صنایع از جمله خود ما و همکاران فعال در حوزه لیبل، باید بیشتر از همواره کوشش کنیم تا هدررفت مواد اولیه را کاهش دهیم و رد پای کربن ناشی از عملیات خط فراوریمان را کم و کمتر کنیم.

بیشتر بخوانید : 10 فروشگاه برتر هدایای تبلیغاتی در ایران

مایک فرلی، بنیانگذار L&L و مشاور استراتژیک

با ادامه دار شدن شیوع کرونا و سرایت این ویروس به سال نو، انتظار میرود که چالش هایی که برای فراوریکننگان و تامین نمایندگان محصولات پیش آمده، امسال هم همچنان ادامه داشته باشد. بله، آمدن واکسن های مختلف ممکن است از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کند، اما اتفاقات پیش آمده، بدون شک بر روی تصمیمات آینده سرمایه گذاران تاثیر خواهد گذاشت و آنها را به سمت اتوماسیون بیشتر و کامل تر، مدیریت بهینه تر اطلاعات، مدیریت عملکرد کارکنان و فراهم آوردن امکان کار آنها هم در کارخانه و هم در خانه، راهنمایی کند.

در سال های آینده، داشتن یک گردش کار پایدار، اتوماتیک و باثبات در مقابل چالش های پیش بینی نشده، کلید موفقیت کسب و کارها در بلند مدت خواهد بود موضوعاتی که قبل از این، در آخر فهرست اهمیت و فوریت کارها قرار داشت، حالا به اولویت کارخانه ها تبدیل شده اند.

حالا کسب و کارها باید برای سوالات اساسی، جواب قطعی داشته باشند اینکه آیا کسب و کار آنها تحمل تغییرات سریع، عظیم و ناگهانی را دارد یا خیر؟ آیا برای اتفاقات پیش بینی نشده آماده است یا خیر؟ برای استراتژی های سرمایه گذاری های آینده،باید از امروز برنامه ریزی شود.

بیشتر بخوانید : معرفی 10 سایت خرید ملزومات چاپ 99

لیزا ملبورن، مدیر شرکت Labelexpo Global Series

بعد از بحران سال 2020، من خوش بین هستم که با پشت سر گذاشتن کرونا، سالی رو به جلو خواهیم داشت. با باز شدن مرزهای بین المللی، سفرهای بین المللی دوباره امکان پذیر می شود و امکان برگذاری نمایشگاه ها فراهم می آید. من با اعتماد کامل می گویم که نمایشگاه های لیبل اکسپو امسال برگزار خواهد شد و ما مثل همواره، چندین رونمایی عظیم تکنولوژیک در این نمایشگاه خواهیم داشت.

با تغییر احتیاج و تقاضای بازار، من فکر می کنم امسال شاهد تنوع بیشتری در محصولات شرکت های مختلف باشیم و نمایشگاه متنوع تری خواهیم داشت. از آنجایی که امسال بیشتر از همواره کارخانه ها و چاپخانه ها به ریکاوری و جبران صدمات گذشته می پردازند، دانش و به روز رسانی ها در حوزه فناوری، نقش مهمی را در سرتاسر سال ایفا خواهد نمود.

پس ما هم تصمیم گرفتیم که رویدادهای آنلاین بیشتری را قبل و در طی نمایشگاه برگزار کنیم و محتوای آنلاین خود را افزایش دهیم بعلاوه از آنجایی که امسال، سال تمرکز بر مشتری ست، پس امسال شاهد فناوری های تازه در زمینه عملیات تکمیلی و تزیین محصولات، مخصوصا در خصوص ماشین آلات دیجیتال و جوهر افشان خواهیم بود

منبع: مجله چاپخونه

به "تاثیر کرونا بر صنعت چاپ و بسته بندی (لیبل) مصاحبه با بزرگان صنعت چاپ لیبل دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کرونا بر صنعت چاپ و بسته بندی (لیبل) مصاحبه با بزرگان صنعت چاپ لیبل دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید