تپه های شنی توتوری ژاپن، جای که کویر و دریا به هم می رسند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، تپه های شنی توتوری (Tottori) در نزدیکی شهر توتوری، در جزیره هونشو (Honshu) و در کشور ژاپن واقع شده است. تپه های شگفت انگیز توتوری 16 کیلومتر در امتداد سواحل شرقی شهر توتوری کشیده شده و تقریبا 2 کیلومتر از سمت ساحل به طرف خشکی پیش رفته است. برای آشنایی بیشتر با این تپه ها که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن نیز محسوب می شوند با خبرنگاران همراه باشید.

تپه های شنی توتوری ژاپن، جای که کویر و دریا به هم می رسند

این تپه های شنی روان که به سواحل زیبای دریای ژاپن منتهی می شوند این منطقه را به یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی ژاپن تبدیل نموده است. این تپه ها در منطقه ای به وسعت 30 کیلومترمربع توسعه پیدا نموده اند. در واقع این منطقه به یک بیابان کوچک شباهت دارد که تضاد بین این تپه ها و شن های روان با دریای نیلگون چشم انداز ای زیبا را به وجود آورده است .

در خصوص چگونگی به وجود آمدن تپه های شنی توتوری گفته می گردد که لایه های رسوبی از کو ه های چوگوکو به وسیله رودخانه سندای شسته شده و به سمت دریای ژاپن آورده شده است. سپس جریان آب دریا و باد باعث شده است که این مواد رسوبی از داخل آب دریا با سمت ساحل آورده گردد جایی که جریان باد به طور دائم شکل این تپه های شنی را تغییر می دهد. ارتفاع بلندترین این تپه های شنی حدودا به 90 متر بالاتر از سطح دریا می رسد. بعضی از این تپه ها به شیب 40 درجه هم می رسند. اگرچه این منطقه، یک منطقه بیابانی نیست اما در روزهای گرم و آفتابی تابستان درجه حرارت شن ریزه ها به بالای 50 درجه سانتی گراد می رسد و اما در خصوص پوشش گیاهی و گونه های جانوری در این منطقه باید گفت که بعضی از گونه های گیاهی و جانوری مقاوم در این منطقه دیده شده اند .

این تپه های شنی بیش از صدهزار سال است که به وجود آمده اند ولی دولت ژاپن همیشه سعی دارد که وسعت این منطقه را کاهش دهد؛ بعد از جنگ جهانی دوم طی پروژه احیای دوباره جنگل ها، دولت از توسعه این منطقه بیابانی جلوگیری نموده است. علاوه بر این برای محافظت از ساحل در برابر سونامی و امواج بزرگ دریا موانع بتونی ساخته شده است تا از پیشرویی امواج دریا که شن و سنگریزه ها را به ساحل می آورند، جلوگیری نمایند .

تپه های شنی توتوری هر ساله دو میلیون توریست را به سمت این منطقه جذب می نماید که بیشتر این توریستان از سرتاسر کشور ژاپن و سایر کشورهای شرق آسیا به این منطقه سفر می نمایند .

منبع: کجارو / amusingplanet.com

به "تپه های شنی توتوری ژاپن، جای که کویر و دریا به هم می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه های شنی توتوری ژاپن، جای که کویر و دریا به هم می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید