جاذبه ای به جا مانده از جنگ جهانی اول

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، یک جاذبه تاریخی، بازمانده از جنگ

یکی از دیدنی ترین مقاصد گردشگری که ساخته دست طبیعت نیستند، گودال لوچناگار است که به عنوان یک نماد تاریخی شناخته می گردد. نمادی به جا مانده از جنگ و حوادث تلخی است که در طول آن اتفاق افتاده است. برای اینکه بدانید چه داستانی پشت آن پنهان شده است با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه ای به جا مانده از جنگ جهانی اول

بمبی که ارتش بریتانیا در 1 جولای 1916 منفجر کرد از یادها نخواهد رفت. انفجار این بمب بزرگ در روستای لا بوسل (La Boisselle) واقع در شمال شهر آلبرت در فرانسه در اولین روز جنگ سومه رخ داد. جنگی که بریتانیا و فرانسه مشترکن به مواضع آلمان حمله کردند.

مهندسان گارد سلطنتی، تونلی به عمق 15.5 متر و درازای 275 متر حفر نموده بودند که از محل لشکر بریتانیا آغاز می شد و در خط مقدم آلمان ها پایان می یافت. این مهندسان در محل قرارگیری لشکر آلمان ها که شوابن هوه (Schwaben Hohe) نام داشت، مین بزرگی متشکل از 25 تن آمونال (Ammonal: یک ماده منفجره بسیار قوی) دفن کردند. این بمب بسیار قوی 2 دقیقه قبل از حمله ارتش بریتانیا به آلمان ها منفجر شد. ساعت 7 که زمان آغاز جنگ بود، بر اثر این انفجار مهیب، نزدیک به نیم میلیون تن گرد و غبار در هوا پراکنده شد و تکه های سنگ نیز نزدیک به ارتفاع یک و نیم کیلومتر به هوا پرتاب شدند. این انفجار بزرگ، گودال بزرگی با عرض 91.5 متر و عمق 27.5 متر ایجاد کرد.

جالب است بدانید بزرگترین دهانه ایجاد شده به وسیله بشر با احتساب تونلی که برای آن ساخته شده بود، همین تونل است و جالبتر آنکه رکورد دیگری هم ثبت شد. بلندترین صدای ایجاد شده به وسیله بشر صدای فراوری شده از این انفجار است که تا لندن هم شنیده شده است.

یکی از نیروهای ارتش فرانسه که از درون جنگنده این واقعه را مشاهده میکرد، گفت نور قدرتمندی از زمین به سوی آسمان آمد و قطعه ای از زمین در هوا جا به جا شد که حتی تصورش هم سخت است.صدای بوجود اآمده از آن به طور عجیبی گوش خراش بود و تمامی ماشین های جنگی در هوا پرواز می کردند. ستون گرد و خاک تقریبا یک و نیم کیلومتر از سطح زمین بالا آمده بود. برای لحظه ای اینطور به نظر می رسید که این ستون بزرگ در هوا معلق مانده و نه بالا می رود و نه پایین می آید. تصویر از بالا شبیه درخت بزرگ سروی شده بود که از گرد و خاک تشکیل شده است. پس از لحظه ای، این ستون بزرگ به سمت پایین فروریخت و آوار فراوانی را بر جای گذاشت.

با وجود انفجار بزرگ و خسارات فراوانی که بریتانیایی ها به لشکر آلمان ها وارد کردند، این آلمان ها بودند که توانستند شرایط را به نفع خود تغییر داده و آتش فراوانی را به سمت انگلیس ها روانه نمایند. در زمان حدودی یک و نیم ساعت بعد، صدها نفر از سربازان پیاده نظام انگلیس که پیشروی نموده بودند، به وسیله آلمان ها کشته یا زخمی شدند.

منبع: الی گشت

به "جاذبه ای به جا مانده از جنگ جهانی اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه ای به جا مانده از جنگ جهانی اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید