ساخت واکسن کرونا به شکل بانداژ

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، دانشمندان دانشگاه پتسبورگ پیروز به ساخت واکسن ویروس کرونا به شکل بانداژ شدند.

ساخت واکسن کرونا به شکل بانداژ

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ خبری گردشگری از مرکری نیوز، محققان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه پتسبورگ واکسنی به شکل بانداژ برای ویروس کرونا ساخته اند. این واکسن بانداژ مانند یک پَچ پوستی به اندازه سر انگشت با میکروسوزن های قابل حل است که آنتی بادی هایی تولید می کنند که قادر به مبارزه با ویروس کروناست.

به گفته تیم تحقیقاتی، این واکسن روی موش ها آزمایش شده و اثربخش بوده است. این بانداژ به شکل موضوعی روی پوست قرار می گیرند و پس از مدت کوتاهی می توان آن را از روی پوست برداشت و دور انداخت. دانشمندان دانشگاه پتسبورگ از پروتئین ویروس کرونای ساخته شده در آزمایشگاه، برای ایجاد ایمنی استفاده کردند. پچ پوستی حاوی 400 سوزن در اندازه میکرو است که واکسن حاوی پروتئین را وارد پوست، جایی که از واکنش ایمنی بسیار قوی برخوردار است، می کند. سوزن ها از شکر و تکه های پروتئین ساخته شده و قابل حل در پوست هستند.

گروه تحقیقاتی با الهام از روش دارورسانی واکسن آبله از طریق پوست، این پچ پوستی را توسعه دادند. البته بانداژ حاوی واکسن کرونا نسخه های تک این روش است که کاملاً بدون درد بوده و تأثیر بیشتری دارد. آزمایش روی موش ها نشان می دهد وقتی این واکسن به بدن تزریق می شود، قادر است طی دو هفته آنتی بادی هایی در برابر ویروس کرونا بسازد.

انتهای پیام/4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ساخت واکسن کرونا به شکل بانداژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت واکسن کرونا به شکل بانداژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید