سوغات و صنایع دستی مخصوص جزایر سیشل

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، دنیایی که امروزه در آن زندگی می کنیم، این مزیت را دارد که تنها با یک کلیک می توانیم وسیله مورد نظرمان را به صورت آنلاین و بدون هیچ زحمتی به دست بیاوریم. با این حال، یک سری اجناس منحصر به فرد هستند که فقط آن ها را در جزایر سیشل می توان پیدا کرد. برای آشنایی بیشتر با این موارد، نگاهی به لیست زیر بیندازید که 6 مورد از معروف ترینِ آن ها برای شما آورده شده است.

سوغات و صنایع دستی مخصوص جزایر سیشل

1. نارگیل دریایی

نارگیل دریایی (Coco De Mer)، یکی از محصولات سنتی و جالبی است که می توانید آن را در سیشل خریداری کنید. البته این یک مورد، شرایط ویژه ای دارد و برای تهیه آن باید دقت داشته باشید؛ زیرا جزو خوراکی های غیرقانونی به شمار می رود و فقط در شرایطی خاص و در بعضی از جشنواره ها، اجازه خرید و فروش آن را صادر می کنند. طبق سیستم جدیدی که در سال 2017 شروع شده، یک برچسب بر روی نارگیل های دریایی قانونی زده می شود و بنابراین باید دقت کنید و هنگام خرید به دنبال این برچسب بشد تا در فرودگاه برایتان مسئله ای پیش نیاید. همچنین برای جلوگیری از کاشتن این محصول در مکان های دیگر، داخل نارگیل دریایی را خالی می کنند. با این وجود وزن آن تقریباً 5 کیلوگرم می شود! پس قبل از خرید مطمئن شوید که جای کافی برای این نارگیل در چمدانتان وجود دارد.

2. روغن اسانس یی کینگ

روغن اسانس یی کینگ (Yi-King Essential Oils)، یکی از برندهای روغن اسانس است که مواد تشکیل دهنده آن از بهترین ترکیبات موجود در سیشل تشکیل می شود. این محصول را یک آروماتراپیست یا همان رایحه درمان فرانسوی ابداع کرده که در بزرگ ترین جزیره سیشل، یعنی ماهه (Mahé) زندگی می کرد. این برند، روغن هایی را بر اساس تاریخ تولد افراد و نحوه ارتباط آن با 8 عنصر اصلی طب پزشکی چین تولید کرده است که همان آسمان، باد، آب، کوه، زمین، رعد، آتش و دریاچه می باشند. دامنه محصولات یی کینگ به تازگی گسترش پیدا کرده و کرم های مادر و کودک، روغن نارگیل فشرده شده و موارد متنوعی مختص به بچه ها را دربرمی گیرد. همچنین قبل از خرید می توانید از مشاوره خصوصی این برند کمک بگیرید و مناسب ترین محصول را برای خود انتخاب کنید.

3. جواهرات کریولور

کریولور (Kreolor) برای اولین بار در سال 1990 شروع به کار کرد و بیشتر طرح های جواهرات آن از سیشل الهام گرفته می شود. آن ها بعد از موفقیت چشم گیرشان در این زمینه، کار خود را گسترش دادند و شروع به ارائه صنایع دستی کردند که در ساخت آن ها از محصولات محلی استفاده می شد. اگر به دنبال زیورآلات تک و خاص می شد، بهتر است سری به کریولور بزنید که 5 فروشگاه آن در جزایر ماهه، پراسلین (Praslin) و لادیگ (La Digue) پراکنده شده اند.

4. آثار هنری جورج کامیل

جرج کامیل (George Camille)، یکی از هنرمندان معاصر سیشل است و در ساخت آثاری مهارت دارد که مورد توجه دوستداران هنر، به خصوص گردشگرانی قرار می گیرد که به دنبال خرید سوغاتی از کشور مقصد هستند. او برای ساخت کارهای خود از وسایل متنوع و گوناگونی کمک می گیرد؛ اما معمولاً در بیشتر آثارش از برجسته کاری بر روی مس استفاده می کند. آثار او در نمایشگاه دوسالانه ونیز (Venice Biennale) که در سال 2017 برگزار گشت نیز به نمایش درآمده بود.

5. مجموعه پرتره های آیلند سولز

تقریباً می توان گفت که مایکل آدامز (Michael Adams)، معروف ترین هنرمند سیشل به شمار می رود و از زمان اقامتش در سال 1972 در این مجمع الجزایر، شروع به کشیدن طرح چهره مردم سیشل کرد. او ابتدا قصد نداشت این طراحی ها را در معرض عموم بگذارد؛ اما در نهایت نتیجه بیش از 4 دهه چهره نگاری اش را در کتابی به نام آیلند سولز (Island Souls) به چاپ رساند که می توانید آن را از کتاب فروشی های سیشل تهیه کنید؛ اما امکان خرید این کتاب به صورت آنلاین وجود ندارد.

منبع: گردشبان

به "سوغات و صنایع دستی مخصوص جزایر سیشل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات و صنایع دستی مخصوص جزایر سیشل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید