شناسایی بلندترین درخت گرمسیری دنیا

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، تهران- خبرنگاران- یک گروه از محققان دانشگاه ناتینگهام در جریان تحقیقات در جنگل های گرمسیری بورنئو واقع در مالزی، توانستند بلندترین درخت گرمسیری دنیا را بیابند.

شناسایی بلندترین درخت گرمسیری دنیا

به گزارش یکشنبه گروه اخبار علمی وبلاگ خبری گردشگری از پایگاه خبری بی بی سی نیوز، پس از آن محققان دانشگاه آکسفورد برای تایید و ثبت این رکورد از اسکن های سه بعدی و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کردند. این درخت که در منطقه محافظت شده دره دانوم واقع در نزدیکی شهر صباح قرار گرفته است، با عنوان منارا که در زبان مالزیایی به معنای برج است، نامگذاری شد.

بر اساس این اندازه گیری ها درخت منارا 100 متر طول دارد و وزن آن به 81.5 کیلوگرم می رسد. پیش از این رکورد بلندترین درخت گرمسیری دنیا در اختیار درختی از خانواده دوبال میوه گان بود که در پارک تاواهیلز واقع در منطقه صباح مالزی کشف شد.

در سال 2016 میلادی روزنامه انگلیسی زبان New Straits Times که در مالزی منتشر می گردد در گزارشی اعلام نمود 50 درخت گرمسیری بلندقد دنیا در منطقه صباح قرار دارند.

به گفته محققان شناسایی این درخت بسیار بلند از آن جهت دارای اهمیت است که نشان می دهد چنین درختانی در جنگل های گرمسیری وجود دارند و امکان رشد آن ها به این میزان فراهم است. بنابراین با جستجوی بیشتر می توان سایر درختان بلندقامت را شناسایی نموده و آن ها را مورد حفاظت قرار داد.

علمی**9259** 1055

منبع: ایرنا

به "شناسایی بلندترین درخت گرمسیری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی بلندترین درخت گرمسیری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید