شناسایی ویژگی هایی ژنتیکی با علاقه مندی به چای یا قهوه

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، کارشناسان درجدیدترین پژوهش های خود دریافتند علاقه مندی افراد به نوشیدن چای یا قهوه به ویژگی های ژنتیکی آن ها وابسته است.

شناسایی ویژگی هایی ژنتیکی با علاقه مندی به چای یا قهوه

به گزارش خبرنگار، به گفته کارشناسان افرادی که طعم تلخ قهوه را می پسندند بیشتر به نوشیدن آن علاقه مند هستند.

پژوهش ها نشان می دهند تلخی نوعی هشدار به انسان درباره احتمال بروز مسمومیت است پس به طور طبیعی انسان نباید طعم تلخ قهوه را دوست داشته باشد، اما به طور غریزی و در طول قرن ها انسان ها یادگرفته اند برخی نشانه ها را نادیده بگیرند و به همین دلیل امروزه عده بسیاری در جهان به طعم تلخ قهوه علاقه مندند.

افراد دوست دار قهوه از نوشیدن آن لذت می برند و برخی نیز که به طعم تلخ آن علاقه مند نیستند با افزودن شیر، شکر یا سایر ترکیب ها به طعم دلخواه خود دست می یابند.

کارشناسان درپژوهش های خود دریافتند افرادی که به طور ژنتیکی به طعم تلخ دانه های قهوه حساس هستند، با مصرف آن حس شادی بیشتری به نسبت دیگران به دست می آورند.

برخی افراد به دلیل قوی بودن حس های شامه و گیرنده های چشایی طعم های تلخ را بیشتر احساس می نمایند به همین دلیل از نوشیدن قهوه لذت بیشتری می برند.

کارشناسان برای آنالیز اثر ژنتیک بر علاقه مندی به طعم تلخ قهوه، بر روی 400 هزار نفر داوطلب زن و مرد در کشور انگلستان مطالعه انجام داده اند؛ داوطلبان دراین آزمایش به مصرف نوشیدنی هایی، چون قهوه و چای پرداخته اند.

مطالعه نشان می دهد، افرادی که طعم تلخی را بیش از دیگران احساس می نمایند به نوشیدن قهوه علاقه مند هستند و چای کمتر می نوشند.

از دیرباز نوعی دسته بندی بین افراد هوادار قهوه و چای وجود داشته است و به طور معمول افراد یکی از این دو نوشیدنی مشهور و پرهوادار را دوست دارند. برخی افراد به میزان زیاد درطول روز قهوه می نوشند درحالی که گروه دوم به نوشیدن چای علاقه مند هستند.

افرادی که به نوشیدن چای علاقه مند هستند طعم تلخ را کمتر احساس می نمایند و به طعم های شیرین علاقه مندند.

این پژوهش نشان می دهد که ژنتیک افراد نقش قابل توجهی در ادراک طعم و احساس های مختلف دارد و به افراد یاری می نماید تا طعم دلخواه خود را انتخاب کند.منبع:dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شناسایی ویژگی هایی ژنتیکی با علاقه مندی به چای یا قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی ویژگی هایی ژنتیکی با علاقه مندی به چای یا قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید