عملیات احداث دومین مدرسه خیریه اتاق کرمان در بم شروع شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، عملیات احداث مدرسه 24 کلاسه خیرساز اتاق کرمان به عنوان دومین مدرسه از 120 مدرسه ای که مقرر شده فعالان مالی به موضوع اتاق کرمان و با همکاری دولت در استان احداث کند، در مراسم با حضور رئیس اتاق کرمان، معاون وزیر آموزش وپرورش و جمعی از مدیران و فعالان مالی استان و شهرستان بم، شروع شد.

عملیات احداث دومین مدرسه خیریه اتاق کرمان در بم شروع شد

رئیس اتاق کرمان در این مراسم گفت: در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی بخش خصوصی و با انجام گفت وگوها و آنالیز های لازم، به شرایط نامطلوب سرانه فضای آموزشی در استان رسیدیم و تصمیم بر احداث مدارسی در سطح استان با یاری فعالان مالی گرفته شد.

سیدمهدی طبیب زاده اضافه کرد: اگرچه کرمان استانی ثروتمند و دارای ظرفیت های بسیاری است اما سرانه فضای آموزشی در استان کرمان از میانگین کشور پایین تر است که برای جبران بخشی از این کمبودها تفاهم نامه همکاری بین اتاق کرمان، سازمان نوسازی مدارس و موسسه خیریه مهر گیتی برای احداث 120 مدرسه منعقد شد.

او اظهار کرد: اتاق کرمان در مواردی که جامعه با نیازهایی روبرو بوده احساس مسئولیت نموده که ازجمله این موارد می توان به احداث اولین مدرسه در منطقه زلزله زده کرمانشاه در روستای هشمر بخش ثلاث باباجانی و احداث دومین مدرسه در روستای عزیزآباد بخش کنارک پس از وقوع سیل در آن منطقه اشاره نمود.

خیران مدرسه ساز کرمان سرآمد هستند

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این آئین با تأکید بر اینکه خیران یکی از بازوان اصلی وزارت آموزش وپرورش هستند، گفت: امسال در استان کرمان 120 هزار کلاس درس با حضور خیران احداث خواهد شد و حدود 2 هزار و 350 میلیارد تومان برای مشارکت خیران تأمین اعتبار شده که سهم استان کرمان تا به امروز 40 میلیارد تومان است.

مهرالله رخشانی مهر اعلام کرد: هیچ پروژه خیر سازی در دولت نیمه تمام نمانده به طوری که از 310 پروژه نیمه تمام استان کرمان 290 پروژه با اعتبار ملی و 20 پروژه باقی با اعتبارات استانی فعال هستند.

او توضیح داد: حضور خیران در استان کرمان نسبت به سال های قبل سرآمد شده و امیدوارم در سال جدید استان کرمان رتبه خوبی در جذب خیرین به دست آورد.

لازم به ذکر است مدرسه 24 کلاسه در شهر بم با مشارکت اتاق کرمان و اداره کل نوسازی مدارس استان و با اعتبار اولیه برآورده شده 10 میلیارد تومان با زیربنای دو هزار و 100 مترمربع احداث خواهد شد. اولین مدرسه از 120 مدرسه مذکور نیز اوایل شهریورماه امسال در روستای شرف آباد کرمان کلنگ زنی شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "عملیات احداث دومین مدرسه خیریه اتاق کرمان در بم شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات احداث دومین مدرسه خیریه اتاق کرمان در بم شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید