عکس نوشته های زیبا به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع)

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام حسن عسگری (ع) عکس نوشته های این روز را برایتان آماده نموده ایم.

عکس نوشته های زیبا به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع)

به گزارش خبرنگار ؛ در سال های زندگی امامان شیعه، خلفای عباسی از هرگونه اعمال فشار و محدودیت نسبت به آنها دریغ نمی کردند و این فشارها در عصر امام جواد و امام هادی و امام عسکری علیه السلام در سامرا، به اوج خود رسید. شدت این فشارها به قدری بود که سه پیشوای بزرگ شیعه که در مرکز حکومت آنها (سامرا) می زیستند، با عمر کوتاهی، جام شهادت نوشیدند.

امام حسن عسکری علیه السلام، پدر امام عصر(عج) در مدت امامت بسیار کوتاه خود، با معتز، مهتدی و معتمد عباسی هم عصر بودند. ایشان از سوی هریک از این خلفا متحمل شدیدترین رنج و فشارها گردیدند، بطوریکه بارها و بارها دستگیر و به زندان افتادند.

با شهادت یازدهمین اختر امامت، در حالی که بیش از پنجاه بهار از عمر شریفشان سپری نشده بود، امامت حجت الهی شروع شد. معتمد در ربیع الاول سال 260 هجری قمری به واسطه یکی از نزدیکان خویش، امام حسن عسکری (ع) را با زهر مسموم کرد و امام در اثر آن، چند روز در بستر بیماری قرار گرفتند و در این ایام معتمد پیوسته پزشکان درباری را بر بالین امام می فرستاد تا مردم گمان نمایند که حضرت(ع) از بیماری طبیعی رنج می بردند. او می خواست از طرفی ضمن مداواى حضرت (ع) و کسب وجهه عمومى، به وسیله مأمورانش اوضاع و شرایط را زیر نظر بگیرد و رفت و آمد ها را تحت کنترل در بیاورد تا آنها اگر صحنه مشکوکى در رابطه با جانشینى و امامت پس از امام حسن (ع) دیدند آن را گزارش نمایند.

امام یازدهم شیعیان پس از مدت کوتاهی به دلیل تشدید بیماری، در روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال 260 هجری هنگام نماز صبح به شهادت رسیدند.

به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام یازدهم شیعیان، امام حسن عسگری(ع) عکس نوشته های این روز را برایتان آماده نموده ایم که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

عکس نوشته ویژه شهادت امام حسن عسگری (ع)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عکس نوشته های زیبا به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس نوشته های زیبا به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید