مطمئنید که می خواهید سوار این چرخ و فلک شوید!؟

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، چرخ و فلک سنگاپور

چرخ و فلک سنگاپور که با ارتفاع 165 متر در این شهر قرار گرفته است، امکان مشاهده چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی را از شهر و محیط اطراف به هر بازدید کننده ای داده و به عنوان بزرگترین چرخ و فلک دنیا شناخته می گردد. امکان استفاده از این چرخ و فلک برای عموم مردم از سال 2005 میلادی فراهم شده و ساخت و تاسیس آن به عنوان یک رویداد مهم در شهر سنگاپور و سراسر دنیا معرفی گردید. سه سال بعد در سال 2008 میلادی این چرخ و فلک به همراه خیابان رافلز Raffles که مجموعه چرخ و فلک در آن قرار گرفته است به صورت رسمی افتتاح شده و به عنوان بزرگترین جاذبه گردشگری آسیا معرفی گردید. با خبرنگاران همراه باشید تا این چرخ و فلک هیجان انگیز را معرفی کنیم.

مطمئنید که می خواهید سوار این چرخ و فلک شوید!؟

ظرفیت و سازه چرخ و فلک سنگاپور

در این چرخ و فلک اتاقک های ویژه ای برای استقرار گردشگران طراحی شده که به کپسول شهرت دارند. هر یک از این کپسول ها ظرفیت و گنجایش 28 نفر را داشته و چیدمان آن ها به صورت کاملا حرفه ای و استاندارد اجرا شده است. به این ترتیب این مجموعه غول پیکر می تواند در آن واحد پذیرای 784 نفر باشد. چرخش یک دور کامل این چرخ و فلک حدود نیم ساعت به طول انجامیده و این مدت زمان برای ایجاد شگفتی و بهت کامل به واسطه مناظر شگفت انگیز و خارق العاده ای که رو به روی شما قرار گرفته است کفایت می نماید. این شگفتی به میزانی است که شما احتمالا حتی فراموش کنید که برای وعده بعدی غذائی خود چه برنامه ای داشتید.

چشم انداز هوائی چرخ و فلک

مطمئنا تمامی کسانی که تجربه سوار شدن به این سازه عظیم الجثه را داشته و توانسته اند از فراز این چرخ و فلک به تماشای مناظر اطراف بپردازند به طور متفق القول اذعان می نمایند که توصیف این حالت امکان پذیر نیست. زمانی که شما سوار بر کپسول های راحت و شیک این چرخ و فلک شده و همزمان با لذت بردن از هوا و آفتاب به بالا می روید، منظره ای خاص در مقابل چشمانتان گسترده می گردد که جزئیات آن عبارتند از: نمای کامل خلیج مارینا Marina، مجتمع مسکونی و اقامتگاهی سندز Sands Integrated Resort، اسکله کولیر Collyer ، قصر رافلز Raffles Place که مرکز اصلی تجارت در سنگاپور محسوب می گردد؛ نمای کاملی از شهر سنگاپور که احتمالا در آن تمامی هتل های 5 ستاره شهر قابل مشاهده هستند، تئاتر اسپلند Esplanade و سالن هنرهای آن؛ موزه تمدن های آسیائی the Asian Civilizations Museum، اسکله های قایق رانی کلارک Clarke Quay و روبرتسون Robertson Quay، پارک فورت کانین Fort Canning Park و ورزشگاه شناور شهر که به عنوان بزرگترین نمونه مشابه در دنیا شناخته می گردد.

در نقطه اوج این چرخ و فلک شما نمائی 360 درجه از مناطق اطراف را پیش رو خواهید داشت که بدون یاری این سازه عظیم و گرانقیمت 240 میلیون دلاری، امکان تماشای آن وجود نداشته است. پیشنهاد می کنیم پس از خاتمه سوار شدن به چرخ و فلک، گشتی هم در مناطق اطراف آن زده و از جاذبه های دیگر این منطقه دیدن کنید. مناطق طبیعی و بکر زیادی در این محدوده قرار دارند که از آن جمله می توان به جنگل های استوائی یالکوت Yakult ، فضای سبز طراحی شده ای که میزبان افرادی است که از شلوغی شهر خسته شده اند و همچنین فروشگاه ها، رستوران ها و غرفه های متعدد اشاره نمود.

رستوران ها و مراکز خرید موجود در مجموعه

اگر شما به طور دقیق به فرهنگ سنگاپور توجه کنید در می یابید که دو روش اصلی وقت گذرانی این مردم شامل غذاخوردن و خرید کردن می گردد. در محوطه چرخ و فلک سنگاپور، شما انواع خرده فروشان و غرفه های کوچک فروش ساعت های مشهور، محصولات تهیه شده از پوست کروکودیل، انواع عینک های آفتابی و سوغاتی های ویژه منطقه را در دسترس دارید که تجربه حضور شما در این مجموعه را ارزشمندتر می نمایند.

در این مجموعه همچنین تعداد زیادی غذاخوری و رستوران وجود دارد که بسیار شیک و با کیفیت بوده و شما با مراجعه به آن ها احساس حضور در یک قصر مجلل را خواهید داشت. بعضی از مهمترین رستوران های این محوطه عبارتند از بهشت غذاهای دریایی یا Seafood Paradise، Ya Kun Kaya Toast و رستوران OLearys & Popeyes که انواع غذا های آمریکائی ارائه می نماید. در رستوران Bayview Tandoor نیز می توانید انواع غذاهای هندی را سفارش دهید.

در طبقه اول مجموعه چرخ و فلک سنگاپور نیز شما می توانید انواع غذاهای سنگاپوری را تهیه و میل کنید. بعضی از مشهورترین غذاهای سنگاپوری عبارتند از: popular Chicken Rice, Fried Hokkien Mee, Fried Carrot Cake و Satay . در این بخش شما همچنین می توانید انواع املت صدف، نودل میگو، نودل گوشت و ماهی های کبابی را سفارش دهید.

ساعات فعالیت و قیمت بلیط

این مجموعه به صورت روزانه از ساعت 8 و نیم صبح تا 10 و نیم شب به فعالیت ادامه داده و آخرین ساعت مجاز برای ورود به آن ساعت 10 و 15 دقیقه شب است. هزینه بلیط برای افراد بزرگسال 33 دلار سنگاپور، افراد کهنسال بالای 60 سال 24 دلار سنگاپور و برای بچه ها 3 تا 12 سال 21 دلار سنگاپور مشخص شده است.

منبع: الی گشت

به "مطمئنید که می خواهید سوار این چرخ و فلک شوید!؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطمئنید که می خواهید سوار این چرخ و فلک شوید!؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید