معرفی شاسی بلند معروف فراری که به ایران آمد ، عکس
به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، بالاخره پس از مدت ها انتظار، دو سال پیش فراری از اولین خودروی SUV (شاسی بلند) خود رونمایی کرد. این خودرو رقیب مستقیم و تازه نفس خودروهایی مثل لامبورگینی اوروس و آستون مارتین DBX و بنتلی بنتایگا اسپید به شمار میرود. چندی پیش این غول ایتالیایی همراه با چند فراری دیگر به ایران هم آمده بود.
امیرمسعود عابدین- فراری پوروسانگوئه، آخرین پرچم دار شاسی بلندهای اسپرت، از نظر طراحی همان ژن اصیل فراری را دارد؛ به شکلی که انگار طراحی سه خودروی دیگر فراری مانند SF90، 296GTB و روما با هم ترکیب شده و در قالب یک شاسی بلند درآمده است. حفره های زیادی در بدنه خودرو به خصوص نمای جلو به چشم می خورد که دلالت بر اهمیت آئرودینامیک برای فراری دارد.
در خبر زیر، ویدئوی ورود این خودرو به خاک ایران را مشاهده خواهید کرد:
از نمای بغل که به پوروسانگوئه نگاه می کنیم، متوجه این خواهیم شد که فراری خواسته تا واقعاً یک شاسی بلند کاملاً اسپرت را بسازد. این نکته از طراحی کاملاً آئرودینامیکی و کوپه مانند خودرو به چشم می خورد. یکی از خلاقیت های فراری در این خودرو، باز شدن درهای عقب به صورت معکوس است که باعث می شود درهای عقب تا 79 درجه به صورت برعکس باز شود. رینگ های بزرگ 5 پره هم به زیبایی نمای بغل پوروسانگوئه افزوده اند.
نمای عقب به شدت یادآور خودروی 296GTB است. قسمت دیفیوزر خودرو به همراه دو جفت اگزوز، همگی باعث شده اند که نمای عقب پوروسانگوئه بسیار اسپرت جلوه داده شود.
فضای داخلی طراحی و سبک جدیدی دارد و انگار کابین خودرو از قسمت مرکزی به دو قسمت تقسیم شده است. صندلی های اسپرت در همه جای کابین خودرو، حتی در بخش عقب هم بکار رفته است.
اما قلب تپنده خودرو؛ پیشرانه به کار رفته در پوروسانگوئه، یک نیروگاه 6.5 لیتری V12 است که می تواند 725 اسب بخار قدرت و 715 نیوتون متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودروی 2 تنی حدود 3.3 ثانیه و حداکثر سرعت آن 310 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. گیربکس 8 سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو همانند مدل Lusso 4GTC است.
پیشرانه خودرو نزدیک به کابین و گیربکس آن در عقب قرار گرفته تا تقسیم وزن متعادلی را داشته باشد. فراری برای پوروسانگوئه از سیستم تعلیق فعالی استفاده می کند که می تواند در لحظه ارتفاع خودرو را بسنجد و برای مثال در سر پیچ ها ارتفاع را تا 10 میلی متر کاهش دهد.
قیمت پایه اعلام شده برای این خودرو حدود 400 هزار دلار (حدود 24 میلیارد تومان) است. چندی پیش این غول ایتالیایی همراه با چند فراری دیگر به ایران آمده بود.
227322
منبع: خبرآنلاین