مقایسه تویوتا کرولا 1800 سی سی با خودروهای هم رده

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، تویوتا برای تولید خودروهای مقرون به صرفه خود از به کارگیری آپشن های اضافی و هزینه اضافی در طراحی داخلی کاسته است، اما در عوض داخل کابین این خودرو احساس راحتی و ایمنی بسیار زیادی خواهید داشت. به همین دلیل ممکن است بسیاری از خریداران در هنگام خرید خودرو به این مسائل توجهی نداشته باشند و تنها از روی غریزه تجملاتی خود به سراغ خودروهای دیگر با امکانات و تجهیزات بیشتری بروند. در ادامه قصد داریم مقایسه تویوتا کرولا 1800 سی سی با هیوندای النترا 2013 و هوندا سیویک 2013 بپردازیم و توان رقابت این خودرو را در کنار رقبایش بسنجیم.

مقایسه تویوتا کرولا 1800 سی سی با خودروهای هم رده تصویری از نمای داخل تویوتا کرولا 1800 سی سی

مقایسه تویوتا کرولا 1800 سی سی با هیوندای النترا 2013

هیوندای النترا یک سدان کامپکت کره ای است که در بازار ایران با استقبال خوبی روبه رو شده است. با مقایسه تویوتا کرولا 1800 سی سی با هیوندای النترا می توان با اطمینان گفت که هر دو خودرو در نمای ظاهری از طراحی زیبایی بهره می برند. همچنین، استفاده از خطوط شکسته و چراغ های کشیده با گوشه های تیز موجب شده النترا چهره ای اسپرت به خود بگیرد.

در نقطه مقابل تویوتا کرولا نیز در نسل اخیر خود تغییرات زیادی را از سر گذرانده است و به نوعی به زیباترین نسخه کرولا بدل شده است. در این خودرو نیز چراغ های کشیده جلو، که با جلوپنجره کرومی این خودروی ترکیب پیوسته ای را شکل داده است، توانسته کرولا را، حداقل از نمای روبه رو، به یک خودرو زیبا و مجذوب کننده تبدیل کند، ولی در حالت کلی، این النتراست که با چهره جوان پسند خود هیجان انگیزتر از کرولا ظاهر می شود.

کابین هر دو خودرو نیز از طراحی مطلوبی برخوردارند. در هیوندای النترا یک کنسول وسط T شکل به چشم می خورد که با ورود به کابین این خودرو توجه را به خود جلب می کند. اگرچه شاید این سبک از طراحی مورد پسند همه نباشد. تویوتا کرولا نیز نسبت به نسل های گذشته خود در این بخش بسیار پیشرفت کرده است و کابین این خودرو دیگر آن حس و حال کسل کننده را ندارد. اگرچه کیفیت متریال کابین در هر دو خودرو خیلی بالا نیست، ولی با این حال، راضی کننده است. با وجود اینکه، هر دو خودرو فضای کافی را برای سرنشینان فراهم می کنند، ولی تویوتا کرولا به دلیل اینکه ابعاد آن اندکی از النترا بزرگتر است فضای راحت تری را برای 5 سرنشین بزرگ سال فراهم خواهد کرد.

  • آگهی های خرید و فروش هیوندای النترا

با مقایسه تویوتا کرولا 1800 سی سی با هیوندای النترا از نظر سطح امکانات رفاهی باید گفت که هیوندای النترا شرایط به مراتب بهتری دارد و تویوتا کرولا در این زمینه ضعیف تر از حد انتظار عمل کرده، به خصوص اینکه تعداد زیادی از آپشن های آن تنها در نسخه های فول ارائه می شود. با این حال، در این بخش النترا از آپشن های اضافه تری مانند صفحه نمایش 7 اینچی به همراه دوربین عقب، گرم کن جایگاه های جلو و عقب، تنظیم برقی جایگاه راننده بهره می برد که در کرولا به چشم نمی خورند.

در بحث امکانات ایمنی نیز شرایط النترا بهتر است. این خودرو به امکاناتی مانند 6 کیسه هوا و سیستم های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESC مجهز است. در حالی که، تویوتا کرولا فقط از 2 کیسه هوا در کنار سیستم های ترمز و پایداری ABS, EBD, BAS بهره می برد.

هیوندای النترا به یک پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز است که می تواند 148 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور را تولید کند و از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ های جلو انتقال دهد. در حالی که، تویوتا کرولا از یک پیشرانه 2 لیتری بهره می برد که می تواند 145 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید کند و برای انتقال نیرو به چرخ های جلو از یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک بهره می برد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در هیوندای النترا 10.2 ثانیه و در کرولا 9.7 ثانیه است. از نظر مصرف سوخت نیز هیوندای اندکی کم مصرف تر است.

پیشنهادی می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای النترا با خودروهای هم رده اش را مطالعه کنید.

نمای پشتی تویوتا کرولا 1800 سی سی

مقایسه تویوتا کرولا 1800 سی سی با هوندا سیویک 2013

هوندا سیویک یک سدان کامپکت است که یکی از محبوب ترین ها در کلاس خود محسوب می شود، اگرچه در بازار ایران نتوانسته به موفقیت خاصی دست یابد. از هر نظر که به این خودرو نگاه کنیم زیبا به نظر می رسد. طراحی ظاهری سیویک مجذوب کننده است و هماهنگی خاصی میان اجزا آن دیده می شود. البته شاید طراحی این خودرو کمی عجیب به نظر برسد و مورد پسند همه نباشد. در مقابل، تویوتا کرولا نیز خودرویی زیباست و از طراحی خوبی بهره می برد و شاید بتوان گفت طراحی آن عامه پسندتر است.

با با مقایسه تویوتا کرولا 1800 سی سی با هوندا سیویک از نظر طراحی کابین باید گفت که هوندا سیویک از شرایط مطلوبی برخوردار است. کابین این خودرو ارگونومی خوبی دارد و جنس متریال به کار رفته نیز خوب است. از طرفی کرولا نیز کابین زیبایی دارد که از متریال قابل قبولی ساخته شده است و از این نظر هر دو خودرو را می توان تا حدودی برابر دانست، اگرچه کابین سیویک از نظر ارگونومی شرایط بهتری دارد.

آگهی های خرید و فروش هوندا سیویک

از نظر سطح امکانات نیز هوندا سیویک شرایط بهتری نسبت به تویوتا کرولا دارد و هرآنچه را از یک خودروی مدرن انتظار می رود در اختیار راننده قرار می دهد. امکانات مانند صفحه نمایشگر 5 اینچی، دوربین دید عقب، نشان دهنده میزان باد لاستیک ها که در کرولا موجود نیست.

در بحث ایمنی هر دو خودرو از ایمن ترین خودروهای کلاس خود هستند، با این تفاوت که هوندا سیویک در مقایسه با تویوتا کرولا 1800 سی سی علاوه بر کیسه هوا برای سرنشینان جلو، به کیسه هوای جانبی و پرده ای نیز مجهز است.

هوندا سیویک از یک پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر بهره می برد که توان تولید 140 اسب بخار قدرت و 177 نیوتن متر گشتاور را دارد و از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. در حالی که، تویوتا کرولا از یک پیشرانه 2 لیتری بهره می برد که می تواند 145 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید کند و برای انتقال نیرو به چرخ های جلو از یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک بهره می برد.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر هوندا سیویک 10.4 ثانیه است. در حالی که، تویوتا کرولا در 9.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. مصرف سوخت ترکیبی نیز در سیویک 6.3 لیتر و در کرولا 7.3 لیتر است. شاید بد نباشد برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هوندا سیویک با خودروهای هم رده اش در بازار را هم مطالعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات خوبی از تویوتا کرولا 1800 سی سی در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید آخرین آگهی های خرید و فروش تویوتا کرولا را در وب سایت وبلاگ خبری گردشگری مشاهده کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این خودروها را داشته اید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه تویوتا کرولا 1800 سی سی با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا کرولا 1800 سی سی با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید