مهمترین سوغات خراسان جنوبی ، خراسان را به خانه ببرید

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، به طور حتم استان خراسان جنوبی یکی از مجذوب کننده ترین استان های ایران است و شما می توانید در طور تور مشهد از آن بازدید کنید. این محدوده از لحاظ سوغات و محصولات ناب کشاورزی، معروف ترین ها را در خود جای داده، به طوری که تقریبا غیر ممکن است که مسافرین تور مشهد در سفر خود به این شهر زیارتی، چند قلمی از معروف ترین سوغات خراسان جنوبی را در توشه خود قرار ندهند. استان خراسان جنوبی در ناحیه شرقی ایران قرار گرفته و به عنوان سومین استان بیابانی کشور شناخته می گردد. در مقاله مهمترین سوغات خراسان جنوبی قصد داریم به بعضی از بهترین سوغات خراسان جنوبی اشاره کنیم.

مهمترین سوغات خراسان جنوبی ، خراسان را به خانه ببرید

1) عناب

این استان به عنوان مرجع فراوری عناب در کشور شناخته می شود. موقعیت خاص جغرافیایی این ناحیه موجب شده که کشاورزان بتوانند بهترین محصول عناب ایران را در این زمین ها کاشت نمایند. برداشت عناب در این استان از اوایل مردادماه شروع می شود. در بخش های کوهستانی منطقه برداشت عناب از اوایل مهرماه شروع می شود. این سوغاتی یکی از معروف ترین سوغات های مشهد است که محبوبیتی خاص بین گردشگران تورمشهد دارد. می توان این میوه را که خواص دارویی بسیار فوق العاده ای دارد، به وفور در فروشگاه ها و عطاری های مشهد و در بین مهمترین سوغات خراسان جنوبی خریداری کرد.

2) زرشک

زرشک یکی از معروف ترین اقلام زراعی ایران است که معروفیتی دنیای دارد. شهرستان قائنات در استان خراسان جنوبی به عنوان فراوری نماینده بی چون و چرای این خوراکی فانتزی و خاص شناخته می شود. یکی از محبوب ترین اقلامی که بیشتر گردشگران تور مشهد در طول تور مسافرتی خود از آن خریداری می نمایند، زرشک قائنات است.

3) زعفران

این گیاه فوق العاده، یکی از ناب ترین و معروف ترین اقلام زراعی است که توانسته ایران را به عنوان فراوری نماینده بهترین نوع آن در دنیا و در بین معروف ترین سوغات خراسان جنوبی به معروفیت برساند. این گیاه از جهت دیگر جز گرانترین ادویه جات محسوب می شود و می توان ردی از آن را در تمام رستوران های تراز اول و مجلل دنیا مشاهده کرد. جالب است بدانید که کاشت زعفران در زمین های زراعی این محدوده به 700 سال پیش باز می شود. قائنات به عنوان مرکز زعفران دنیا شناخته می شود و همیشه توجهی خاص را در سطح دنیای به خود معطوف داشته است. زعفران از جمله سوغات های بی چون و چرایی است که تمام گردشگران تور مشهد به عنوان سوغات سفر از این شهر خریداری می نمایند.

4) انار

شهرستان فردوس را به علت انار های یاقوتی و فوق العاده اش می شناسیم. این شهرستان از بزرگترین فراوری نمایندگان انار کشور است. در فصل انار، این شهرستان مملو از گونه های متفاوت انار است. اگر در قالب تور مشهد به این خطه وارد می شوید، ضروری است که زمانی را به سفر به استان خراسان جنوبی و بازدید از شهرهای فوق العاده این خطه اختصاص دهید.

5) ترکه بافی

ظروف ترکه ای یکی از جالب ترین محصولاتی است که می توان به وفور در این استان مشاهده کرد. این مهارت که از زیر مجموعه های فوق العاده حصیر بافی است، توانسته جای خود را در اغلب فروشگاه های صنایع دستی مشهد باز کند و جز سوغاتی های ناب مشهد، نظر گردشگران تورمشهد را نیز به خود جذب کند. این محصولات از ترکه های نازک و تر درخت سرخ بید تهیه می شود. در فصل های پائیز و زمستان که ترکه ها مرطوب می شوند و حالت ارتجاعی خوبی دارند، فراوری انواع ظروف و صنایع را در این خطه و در بین بهترین سوغات خراسان جنوبی شاهد هستیم.

منبع: همگردی

به "مهمترین سوغات خراسان جنوبی ، خراسان را به خانه ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین سوغات خراسان جنوبی ، خراسان را به خانه ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید