موزه شهاب سنگ نراق افتتاح شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، خبرنگاران/مرکزی 44 سال پس از سقوط شهاب سنگ در دبیرستان معصومی نراق، موزه شهاب سنگ در این شهر افتتاح شد.

موزه شهاب سنگ نراق افتتاح شد

سید علی آقازاده استاندار مرکزی، در مراسم افتتاح این موزه گفت: امروز نراق تبدیل به یک شهر دنیای شد. امیدوارم که این موزه تبدیل به یک جاذبه گردشگری شود؛ زیرا این موزه در دنیا نمونه است.

وی از دکتر عشقی استاد دانشگاه آخن آلمان خواست میان این موزه و موزه های اروپایی، علی الخصوص، موزه هایی که خودش در آلمان ساخته ، پیمان خواهر خواندگی امضا شود.

سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نراق ویژگی های خاص زیادی دارد و امروز این موزه هم به ویژگی های نراق اضافه نموده شد.

سلیمی ادامه داد: این تازه شروع کار است و اینگونه اقدامات باید ادامه پیدا کند تا کریدور گردشگری جنوب شرقی استان مرکزی تکمیل شود.

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، در این مراسم کتاب روایت یک هدیه آسمانی با حضور نویسنده کتاب و مسئولان استانی رونمایی شد.

دکتر ایرج عشقی نویسنده این کتاب گفت: زمان سقوط این شهاب سنگ، از طرف دانشگاه تهران ماموریت یافته بودم تا در نشستی در زنجان شرکت کنم. در زنجان که بودم با من تماس گرفتند و گفتند که گویا شهاب سنگی در نراق سقوط کرده و تو باید بروی بررسی کنی.

وی اضافه نمود: سنگ در ژاندارمری بود و ژاندارم منطقه حاضر نمی شد سنگ را به من تحویل دهد. حتی پادرمیانی مسئولین محلی هم راهگشا نبود، نهایتا به تهران رفتم و پس از کلی ماجرا توانستم از فرمانده کل ژاندارمری کشور برای ترخیص شهاب سنگ نراق نامه بگیرم.

عشقی اضافه نمود: این موزه، سومین موزه ای است که من ساخته ام و دو موزه دیگر در آلمان هستند.

استاد دانشگاه آخن گفت: بررسی شهاب سنگ های تازه سقوط کرده اهمیت ویژه ای دارد، چراکه توسط عوامل زمینی دچار فرسایش نشده اند.

وی در پایان گفت: موزه شهاب سنگ در دنیا زیاد است، ولی این موزه اولین موزه شهاب سنگ دنیاست که دقیقا در محل سقوط شهاب سنگ ساخته شده است.

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، سید علی آقازاده در ادامه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی راونج دلیجان ابتدا از کارخانه پارس هخامنش بازدید کرد که بازیافت روغن های سوخته و تبدیل آن ها به روغن های پایه سبک را در دستور کار دارد. این کارخانه چنین فرایندی را بدون تولید آلاینده زیست محیطی انجام می دهد.

آقازاده سپس از کارخانه رسیدنگی دیبا بازدید کرد که قابلیت تولید نخ های مقاوم در برابر فشار و گرما را دارد.

آخرین بازدید استاندار مرکزی از کارخانه آریا صنعت بود که طرح توسعه بزرگی را در دستور کار خود دارد.

آقازاده در این باره گفت: این طرح توسعه بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 60 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در این پروژه سرمایه گذاری شده است.

وی اضافه نمود: با اجرای این طرح بیش از 12 هزار تن در ماه پروفیل لوله فولادی با پایه گازی توسط این واحد صنعتی تولید خواهد شد. البته این طرح مسائل زمین هم دارد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "موزه شهاب سنگ نراق افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه شهاب سنگ نراق افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید