نظام سنجش صلاحیت حرفه ای، پشتوانه طرح رتبه بندی، کسری بودجه آموزش و پرورش از سال 1343 تاکنون

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه فراتر از چند کلاس درس است و جایی است که تربیت دانش آموزان منطبق با سند تحول بنیادین باید در آن اتفاق بیفتد گفت: برای پیاده کردن این سند در مدارس، نباید مدرسه را محدود به چند کلاس درس دانست.

نظام سنجش صلاحیت حرفه ای، پشتوانه طرح رتبه بندی، کسری بودجه آموزش و پرورش از سال 1343 تاکنون

به گزارش خبرنگاران، رضوان حکیم زاده در هفدهمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه مدرسه فراتر از چند کلاس درس است و جایی است که تربیت دانش آموزان منطبق با سند تحول بنیادین باید در آن اتفاق بیفتد گفت: برای پیاده کردن این سند در مدارس، نباید مدرسه را محدود به چند کلاس درس دانست.

وی اضافه نمود: راهبران آموزشی در مناطق محروم و گروه های آموزشی در شهرها، عناصر کیفیت بخشی به آموزش هستند و نقش کلیدی در زمینه تعلیم و تربیت را بر عهده دارند و باید به نقش کلیدی آنها توجه ویژه داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که همکاری های خوبی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام شده است گفت: سختی کار و تراکم کلاس درس در مدارس استثنایی باید با جدیت دنبال گردد.

وی تعلیم عشق ورزیدن به زندگی و انجام تکالیف مهارت محور را در دوره ابتدایی یک ضرورت دانست و اظهار کرد: در دوره ابتدایی باید رقابت ها را به رفاقت ها و نیز به رغبت ها تبدیل کرد از این رو جشنواره ها هرگز نباید به دلیل رقابت، از اصالت خود فاصله بگیرند.

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه خدمات حمایتی برای دانش آموزان استثنایی دیده گردیده است اظهار کرد: سازمان استثنایی بر اساس اصل تفاوت های فردی بنیان گردیده است.

وی رویکرد عادی سازی را یک رویکرد جهانی دانست و گفت نگاه و رویکرد ما در آموزش و پرورش استثنایی، رویکرد تلفیقی است.

قدمی طرح سنجش را از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش ذکرکرد و گفت: دستاوردهای سنجش حتی می تواند در حوزه بهداشت کشور موثر باشد.

آموزش و پرورش از سال 1343 تاکنون با کسری بودجه روبرو بوده است

به گزارش خبرنگاران، مهرداد خان ماکو، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز دراین جلسه گفت: بحث استانی شدن اعتبارات جدی گردیده است که خوشبختانه ظرفیت و پتانسیل خوبی در این زمینه در استان گلستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید اعتبارات آموزش و پرورش آسیب شناسی گردد گفت: 95 درصد اعتبارات ما دولتی و 5درصد دیگر اختصاصی است که از این میزان 98 درصد صرف هزینه های پرسنلی و تنها 2 درصد صرف حوزه کیفیت بخشی آموزش می گردد.

وی با آسیب شناسی اعتبارات آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش از سال 1343 تاکنون با کسری بودجه روبرو بوده و هیچ تناسبی بین فعالیت های آموزش و پرورش و برنامه های این دستگاه با بودجه ای که به آن تعلق می گیرد وجود ندارد.

خان ماکو با اشاره به لزوم داشتن برنامه توسعه ای گفت: استان ها باید برنامه توسعه ای داشته و برنامه محور باشند. وی همچنین گفت: رتبه بندی فرهنگیان به دولت ارائه گردیده و امیدواریم که در پاییز سال جاری این طرح اجرایی گردد.

تمام طرح هایی که به اسم کیفیت تصویب می شوند باید پیوست نیروی انسانی داشته باشند

به گزارش خبرنگاران، اسفندیار چهاربند در هفدهمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد: بحث نیروی انسانی بحث بسیار جدی است و ساماندهی نیروی انسانی یک نکته کلیدی در این زمینه است.

وی ادامه داد: تمام مصوبات، باید طرح توجیهی که در آن میزان منابع و نیروی انسانی داشته باشد را به همراه خود داشته باشند. تمام طرح هایی که به اسم کیفیت تصویب می شوند باید پیوست نیروی انسانی داشته و منابع آن معین باشد.

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش کشور اضافه نمود: تمام مجوز هایی که برای نیروی انسانی به آموزش و پرورش داده می گردد همواره برای جذب معلم است.

چهاربند با اشاره به این که هسته اصلی مدرسه، کلاس درس است گفت: مدرسه یک سازمان است که قلب آن کلاس درس است از این رو فرایند یاددهی-یادگیری که در کلاس درس اتفاق می افتد باید از دانش آموزان و معلم پشتیبانی کند.

وی ادامه داد: اختصاص نیرو در دیگر پست های شاغل در آموزش و پرورش نباید به معلم و حضور معلمان در کلاس درس آسیب بزند و برای ما اولویت اصلی حضور معلم در کلاس درس است.

پشتوانه اصلی طرح رتبه بندی معلمان نظام سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است

یوسف نجفی، معاون حقوقی و امور مجلس نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: تحول در منابع انسانی به عنوان قالب ثروت از آموزش و پرورش و در آموزش و پرورش از دوره ابتدایی آغاز می گردد.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش، کلاس درس پایتخت دانش و تربیت است.

نجفی اضافه نمود: مدرسه مکانی است که باید در آن ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد از این رو بهترین نیرو ها باید در مدرسه حضور داشته باشند. معلم محور اصلی تحول در فرایند یاددهی و یادگیری است و هرگز به معلم نباید نگاه کارمندی داشت چرا که معلم یک هویت علمی و تربیتی دارد.

وی همچنین اظهار کرد: لایحه رتبه بندی و نظام پرداخت هماهنگ معلمان هفته گذشته به دولت ارسال گردیده است. پشتوانه اصلی طرح رتبه بندی معلمان نظام سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آیین نامه اجرایی بند هـ در حال تدوین است و اجرای این طرح یک انقلاب مالی در آموزش و پرورش ایجاد خواهد نمود. آموزش و پرورش نباید بپندارد که مسئول معین هدف ها و چشم انداز هاست چرا که این موضوع بر عهده حاکمیت است و با همین نگاه باید. مجلس شورای اسلامی محل تدوین احکام توسعه است و دولت وظیفه اجرایی کردن این برنامه را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نظام سنجش صلاحیت حرفه ای، پشتوانه طرح رتبه بندی، کسری بودجه آموزش و پرورش از سال 1343 تاکنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام سنجش صلاحیت حرفه ای، پشتوانه طرح رتبه بندی، کسری بودجه آموزش و پرورش از سال 1343 تاکنون"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید