5پیشنهاد برای سفر یک روزه اطراف تهران

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، خبرنگاران: اگر از شلوغی خسته شده اید و قصد سفر یک روزه اطراف تهران دارید و می خواهید سفر کوتاه، مقرون به صرفه و کم هزینه داشته باشید ما پیشنهادات جذابی برایتان داریم.

5پیشنهاد برای سفر یک روزه اطراف تهران

سبد پیک نیک تان را آماده کنید و از اخرین تعطیلی فصل بهار لذت ببرید.

روستای برگ دنیا

برگ دنیا یکی از قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران است که باستان شناسان در آن، آثار مختلف سفالینه را پیدا نموده اند. از جاذبه های طبیعی این روستا، رودخانه دنیا است که از کوه های این روستا سرچشمه می گیرد و در نهایت به سد لتیان می رسد.

متاسفانه بافت تاریخی روستای برگ دنیا در حال تخریب است و تنها در بعضی از محله های آن عمارت ها و دیوارهای سنتی دیده می گردد؛ اما طبیعت آن برای سفر یک روزه اطراف تهران واقعا چشمگیر و مجذوب کننده است.برگ دنیا 40 کیلومتر با تهران فاصله دارد و به وسیله دو مسیر می توان به این روستا رسید. یکی از مسیرها از لواسانات به سمت برگ دنیا می رود و دیگری از سد لتیان عبور می نماید.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

دشت یا تنگه واشی

تنگه واشی یا تنگه ساواشی، در مسیر جاده هراز پشت تونل وانا قرار گرفته است. کلمه واش، در زبان مازندرانی به معنای چمن و تنگه واشی به معنای تنگه ای است که دارای دشت چمن است. این مکان شامل دو تنگه است که تنگه اول به واشی و تنگه دوم به سا معروف است. در انتهای تنگه دوم هم یک آبشار 15 متری قرار گرفته است.

به خاطر آب و هوای خنک، این منطقه برای مسافرت یک روزه اطراف تهران در اواسط بهار تا تابستان بسیار مناسب است. البته در همه فصل های سال زیبایی خاص خودش را حفظ می نماید. اگر هم به آثار باستانی علاقه دارید، علاوه بر تماشا رودخانه زیبا، می توانید از مشاهده کتیبه فتحعلی شاه قاجار که نقش شکارگاه با تصویر اسب، نیزه و شکارهایش است را ترسیم نموده است، لذت ببرید.

تنگه ساواشی، در فاصله 170 کیلومتری از تهران قرار گرفته است. یعنی باید حدود 3 ساعت رانندگی کنید تا به این دشت زیبا در شهرستان فیروزکوه برسید و از طبیعت آن لذت ببرید. مسیر دسترسی به تنگه واشی، رفتن به سمت جاده دماوند است. بعد از گذشتن از پردیس، باید وارد جاده فیروزکوه شوید و بعد از روستای جلیزجند به این تنگه می رسید.

فیلبند

روستای فیلبند از توابع استان مازندران و شهرستان بابل است که با تهران هم 170 کیلومتر فاصله دارد. این روستای ییلاقی طبیعت بسیار زیبایی دارد و تا دلتان بخواهد می توانید از تماشا منظره ها زیبایی آن لذت ببرید. آب و هوای خنک و معتدل هم آن را به یک گزینه بسیار مناسب برای مسافرت یک روزه اطراف تهران تبدیل می نماید.

برای رفتن به فیلبند باید وارد جاده هراز شوید و 100 کیلومتر برانید تا به جاده فرعی فیلبند برسید.

دشت لار

دشت لار یا پارک ملی لار، جزو منطقه ها حفاظت شده است که در آن تنوع گیاهی و جانوری زیادی وجود دارد. این پارک 31 هزار هکتار وسعت دارد و در کوهپایه قله دماوند واقع شده است. این دشت از تهران، آمل و دماوند دسترسی دارد و به خاطر شقایق های سرخی که در آن می روید، مشهور است.

دریاچه سد لار و دریاچه دیو آسیاب از مجذوب کنندهیت های این منطقه هستند. بعلاوه می توانید از تماشا رودخانه های سفیدآب، لار و … هم لذت ببرید. دشت لار یک گزینه عالی برای مسافرت یک روزه اطراف تهران به خصوص در فصل بهار و از اردیبهشت تا اواخر خرداد است.

برای رفتن به این مکان تماشای از تهران به سمت شرق حرکت کنید و وارد جادۀ دماوند شوید. سپس به جاده آبعلی بروید. بعد به سمت آمل حرکت کنید تا به سه راهی پلور برسید و تا محیط بانی دلیچای پیش بروید. با رسیدن به محیط بانی، به ورودی شرقی پارک لار رسیده اید.

الیمستان

جنگل رویایی الیمستان از زیبایی ها و مجذوب کنندهیت های طبیعی است که برای تماشا آن باید 140 کیلومتر از تهران دور شوید. این جنگل مه آلود، پوشش گیاهی بسیار مجذوب کنندهی دارد و می توانید قله دماوند را هم از آنجا می بینید. نام این جنگل از گیاهی با نام الیما گرفته شده است که در ماه اردیبهشت رشد می نماید.

اگر قصد سفر یک روزه به اطراف تهران را دارید، بهتر است در فصول گرم و خنک سال به جنگل الیمستان بروید، چون تردد و طی مسیر در فصل های سرد سال، به این جنگل، کمی سخت خواهد بود. برای رفتن به الیمستان، به سمت جاده هراز بروید. بعد از تابلوی فرعی امامزاده به سمت راست حرکت کنید تا به این جنگل برسید.

منبع: توریسم آنلاین

به "5پیشنهاد برای سفر یک روزه اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5پیشنهاد برای سفر یک روزه اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید