98 میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان و عشایر بوشهر پرداخت شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، سید اسماعیل موسوی صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از اردیبهشت امسال تاکنون بیش از 98 میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان و عشایر استان در قالب طرح تسهیلات توسعه پایدار روستایی و عشایری و به منظور ایجاد و تثبیت اشتغال پرداخت شد.

98 میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان و عشایر بوشهر پرداخت شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اضافه نمود: تسهیلات مذکور با اولویت مناطق مرزی و عشایری پرداخت گردیده تا در حوزه های دانش بنیان، کشاورزی، صنایع کوچک و بزرگ و نیز گردشگری، صنایع دستی، منابع طبیعی، معادن، فناوری اطلاعات و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای زیر 10 هزار نفر، شغل جدید ایجاد گردد.

موسوی با اشاره به این که بانک های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید از موسسات عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی هستند توضیح داد: تمام طرحهای متقاضیان در کارگروههای فنی و تخصصی شهرستانها و استان مورد آنالیز جدی قرار گرفته و در صورتی که دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی بودند به بانکها برای پرداخت ارسال شدند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر در ادامه گفت: در مرحله اول 98 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که خوشبختانه با رهنمودها و پیگیری های جدی استاندار و معاون ایشان، ظرف چهار ماه و پس از برگزاری نشستهای متعدد در استان و شهرستانهای تابعه و برنامه ریزی دقیق و بکارگیری ظرفیتهای موجود، این میزان اعتبار جذب و به متقاضیان پرداخت شد. به گونه ای که استان بوشهر از معدود استان های کشور شناخته شد که در زمان مقرر موفق به انجام این مهم گردیده است. اعتقاد داریم برنامه اشتغالزایی دولت خصوصا در مناطق روستایی باید با دقت و سرعت لازم انجام گردد تا بر بحران بیکاری غلبه کنیم.

وی با تقدیر از کوشش و پیگیری فرمانداران شهرستان ها، مدیران و کارکنان ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز مدیران و کارکنان بانکهای استان خاطرنشان کرد پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید بیش از سهمیه اختصاصی و از سایر منابعی که در اختیار داشتند، تسهیلات به متقاضیان پرداخت کردند و امیدواریم بانک کشاورزی نیز زمینه جذب سهمیه ابلاغی و پرداخت تسهیلات مطابق قانون و مقررات ابلاغی را فراهم آورد.

موسوی با اشاره به اینکه درخواست ابلاغ مرحله دوم تسهیلات را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نموده ایم افزود: در جلسه اخیر استانداران کشور دو پیشنهاد دفتر اقتصادی استانداری بوشهر به تصویب رسید و بر اساس آن، سقف اختیار استانها از 6 میلیارد به 10 میلیارد تومان برای تصویب تسهیلات افزایش یافت. علاوه بر آن، معین رسته ها نیز به کارگروه اشتغال استانها واگذار شد لذا پیش بینی می کنیم مدیریت و پرداخت تسهیلات با دقت بیشتر و نظارت کاملتری انجام گردد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اظهار این نکته که انتظار داریم حاصل پرداخت این تسهیلات ایجاد حداقل 1350 فرصت شغلی جدید برای متقاضیان باشد اضافه نمود تحقق این هدف منوط به نظارت دقیق بر طرحهاست که به همین منظور کارگروه نظارت بر طرحها در استان و شهرستانها تشکیل گردیده و به صورت مستمر بر اجرای این طرحها نظارت می گردد تا از انحرافات احتمالی پیشگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "98 میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان و عشایر بوشهر پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "98 میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان و عشایر بوشهر پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید