اخذ چک تضمینی 2 میلیارد تومانی برای احیای مجلات همشهری

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، بر اساس متن کامل قرارداد واگذاری فراوری و انتشار مجلات همشهری که از سوی موسسه همشهری منتشر گردیده (و تصویر آن به مطلب ذیل پیوست گردیده است)، فراوری و انتشار مجلات همشهری شامل جوان، سرنخ، دانستنی ها، داستان، 24، بچه ها، سرزمین من و تندرستی، برای مدت سه سال (از اول مهرماه 1397) به طور کامل به علی رزراقی بهار واگذاری گردیده و در انتها این مهت، در صورت رضایت طرفین قرارداد، قابل تمدید خواهد بود.

اخذ چک تضمینی 2 میلیارد تومانی برای احیای مجلات همشهری

همچنین طبق این قرارداد، مجری و سردبیر جدید مجلات همشهری متعهد به انتشار منظم کلیه مجلات مذکور و صیانت از اعتبار و شهرت موسسه همشهری و افزایش حداکثری فروش مجلات گردیده است و در عین حال تحت هیچ شرایطی حق واگذاری و یا انتقال موضوع این قرارداد به غیر را به هیچ نحو، تحت هر عنوان نخواهد داشت و اگرچه مجاز است تصدی بخشی از امور و فعالیت های مجلات را در سطح ایران به اشخاص ثالث واگذار کند، لیکن در هر حال شخصاً مسئولیت پاسخگویی در قبال موسسه را به عهده خواهد داشت.

بر اساس قرارداد مذکور، موسسه همشهری حق نظارت مستمر و موردی بر فعالیت های مجری مجلات را دارد و در عین حال مجری، تأمین کلیه هزینه های مربوط به فراوری، چاپ و انتشار مجلات را اعم از تحریریه، کاغذ، توزیع و ... به عهده دارد.

تأمین نیروی انسانی متخصص و مورد احتیاج مجلات یادگردیده هم به عهده مجری است و کلیه هزینه های مربوط از قبیل حقوق، مزایا، بیمه، مالیات و نظایر آنها در تعهد و مسئولیت اوست و موسسه همشهری از این جهت هیچگونه مسئولیتی ندارد.

همچنین مطابق یکی از بندهای این قرارداد، مالکیت محتوی فراوریات مجلات شامل گزارش، عکس، کاریکاتور، مصاحبه و غیره، در اختیار موسسه همشهری خواهد ماند.

بر اساس یک بند دیگر این قرارداد، موسسه همشهری هم متعهد می گردد انتخاب مدیرمسئول برای مجلات طرف قرارداد را با هماهنگی مجری انجام دهد. موسسه همشهری همچنین موظف است تا ابتدای مهرماه 1397 کلیه بدهی ها و بستانکاری های گروه مجلات را مشخص تکلیف و در صورت لزوم، وصول و یا پرداخت کند و مجری هیچ گونه تعهدی نسبت به بدهی ها و بستانکاری های قبل از زمان انعقاد قرارداد ندارد.

موسسه همشهری همچنین متعهد گردیده است که کلیه امور چاپ، پذیرش آگهی، اشتراک، توزیع، تهیه محتوا، امور فنی، اداری، مالی، بازرگانی، کلیه فعالیت های فضای مجازی گروه مجلات و ... را به مجری واگذار کند و کلیه سوابق مجلات شامل لی آوت، لوگو، عکس و متون در اختیار خود را برای بهره برداری در اختیار مجری قرار دهد.

برای حفظ اعتبار گروه مجلات و انجام هرچه بهتر امر واگذاری آنها، موسسه همشهری متعهد گردیده است به مدت یکسال و در صورت تقاضای مجری، دفتری به متراژ حدود 150 مترمربع را به با قراردادی جداگانه به قیمت کارشناسی به وی واگذار کند؛ در صورتی که مجری، متقاضی چاپ مجلات در چاپخانه های همشهری باشد، موسسه همشهری 30 درصد از هزینه چاپ و 20 درصد از هزینه کاغذ را برای مدت 6 ماه به حساب بدهکار مجری منظور و آنها را در اقساط مساوی در سال دوم قرارداد دریافت می نماید.

همچنین یک سوم اجاره بهای دفتر را به مدت 6 ماه به حساب بدهکار مدیر گروه مجلات منظور و آنها را در اقساط مساوی در سال دوم قرارداد دریافت می نماید. نیز، در سال سوم چنانچه پس از وضع سود و زیان سال های اول و دوم مجلات سودآور باشند، 30 درصد از سود خالص ایجاد گردیده به همشهری تعلق خواهد داشت.

در ماده 6 این قرارداد آمده است: برای تضمین حسن انجام کار و ایفای تعهدات، مجری یک فقره چک به مبلغ بیست میلیارد ریال را که توسط دو نفر مورد قبول موسسه همشهری پشت نویسی گردیده باشد، به این موسسه تودیع کند که پس از پایان یا فسخ قرارداد و تسویه حساب کامل به مجری مسترد خواهد شد.

ماده 8 این قرارداد هم که عنوانش فورس ماژور است، تاکید می نماید: در صورت وقوع حوادثی ازقبیل سیل، زلزله، جنگ، اغتشاشات و آشوب های عمومی که موجب اختلال در انتشار مجلات بگردد مجری نسبت به مدت حالت اضطراری بری الذمه است و مسئولیتی ندارد.در پی مصاحبه مهر با مجری مجلات همشهری صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اخذ چک تضمینی 2 میلیارد تومانی برای احیای مجلات همشهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ چک تضمینی 2 میلیارد تومانی برای احیای مجلات همشهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید