نگارخانه تخصصی عکاسیسی راه افتتاح شد، بنای تاریخی برای ارایه عکس

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، پیش از ظهر یکشنبه همزمان با 19 آگوست، روز جهانی عکاسی، در محور سنگ سیاه نگارخانه ای افتتاح شد که به طور تخصصی به هنر عکاسی اختصاص دارد.

نگارخانه تخصصی عکاسیسی راه افتتاح شد، بنای تاریخی برای ارایه عکس

فرزاد گواهی مسئول نگارخانه سی راه در ابتدای این مراسم که با حضور شهردار بافت تاریخی فرهنگی و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز و هنرمندان برگزار گردید، با گرامیداشت روز جهانی عکاسی ضمن معرفی این خانه تاریخی گفت: ایده اولیه راه اندازی نگارخانه ای تخصصی از زمانی شکل گرفت که این خانه تاریخی برای ایجاد محفلی جهت هنرمندان عکاس در نظر گرفته شد تا محلی برای گردهمایی عکاسان و ارایه آثار این هنرمندان باشد.

وی با بیان اینکه بازسازی و مرمت این بنای تاریخی از 5 سال پیش شروع شد، اضافه نمود: این نگارخانه که در دو طبقه می باشد، آمادگی دارد از این پس برای برگزاری نمایشگاه های گروهی یا فردی عکاسان در اختیار آنان قرار گیرد.

به گفته گواهی، بیشترین کسانی که در گذر تاریخی فرهنگی سنگ سیاه حضور دارند، عکاسان هستند که برای ثبت زندگی و بناهای تاریخی به فعالیت می پردازند.

در ادامه هادی شه دوست، شهردار بافت تاریخی فرهنگی شیراز هم با اعلام حمایت از ایده های این چنینی و کمک به ایجاد نگارخانه های تخصصی در بافت تاریخی شیراز از حمایت از برپایی گذر هنر و فرهنگ در محور سنگ سیاه اطلاع داد، سپس لیلا دودمان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با اعلام اینکه شورای شهر و شهرداری شیراز برای تبدیل محور سنگ سیاه به گذر فرهنگ و هنر گام هایی برداشته از ایجاد نگارخانه سی راه در این بنای تاریخی ابراز خشنودی کرد.

وی با اعلام اینکه گذر فرهنگ و هنر شیراز بخشی از مصوباتی است که در چند روز اخیر با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای سیاست گذاری پایتختی کتاب شیراز و اعضای شورای شهر آنالیز شد، اظهار داشت: با وجود توانمندی هایی که در بافت تاریخی فرهنگی شیراز واقع شده است و در زمینه جذب گردشگر و زائر موثر است امیدواریم با شکل گیری چنین حرکت هایی در مسیر تحقق گذر فرهنگ و هنر شیراز به عنوان محلی برای اهالی هنر به ویژه عکاسان گام هایی برداشته گردد.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، شیراز این پتانسیل را دارد 50 نمونه از چنین بناهایی را داشته باشد.

این درحالیست که در این مراسم، رضا قادری و محمدحسین نیکوپور، عکاسان خبری به بیان خاطراتی از حرفه خویش پرداختند.

در این مراسم تندیس نگارخانه سی راه به مناسبت برپایی نخستین نمایشگاه عکس که حاوی آثار رمضان محمدیان بود به این پیشکسوت عکاسی شیراز اهدا شد.

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، نگارخانه سی راه در کوچه جنب کلیسای ارامنه(معروف به حسینیه کردها) واقع شده است و دارای 203 مترمربع عرصه و مساحت 150 مترمربع است که افزون بر نمایش آثار عکاسان بخشی از آن به نمایش آثار بجا مانده از تاریخ عکاسی از جمله دوربین و ابزار عکاسی اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نگارخانه تخصصی عکاسیسی راه افتتاح شد، بنای تاریخی برای ارایه عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگارخانه تخصصی عکاسیسی راه افتتاح شد، بنای تاریخی برای ارایه عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید