آخرین رمان جان لوکاره اکتبر منتشر می گردد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری به نقل از گاردین - سیلوِرویو، آخرین رمان بلند و کامل جان لوکاره که در آن به آنالیز ذات سرویس اطلاعات مخفی مدرن می پردازد، ماه اکتبر منتشر خواهد شد.

آخرین رمان جان لوکاره اکتبر منتشر می گردد

لوکاره با نام اصلی دیوید کورنول نویسنده رمان های پلیسی اثرگذاری ازجمله جاسوسی که از سردسیر آمد و پیله ور، خیاط، سرباز، جاسوس ماه دسامبر در 89 سالگی از جهان رفت. او همزمان با میراث جاسوسان و مامور در زمین می دود، بر بیست وششمین رمان خود سیلوِرویو نیز کار می کرد و هنگام فوت نوشتن نسخه اولیه را کامل نموده بود.

نیک کورنول، پسر کوچک لوکاره که با نام مستعار نیک هارکِوِی داستان می نویسد، گفت: این کتابِ دلهره آور، غنایی و خشن به آنالیز روح سرویس اطلاعات مخفی می پردازد. رمانی کم نظیر و به شدت مناسب به عنوان رمان آخر یک نویسنده. این لوکاره اصیل است که داستان دیگری را روایت می نماید.

سیلوِرویو داستان جولیان لاوندسلی است که شغلی جاه طلبانه را در شهر رها می نماید تا یک کتابفروشی را در شهری کوچک و ساحلی در انگلیس راه اندازی کند. اما تنها پس از چند ماه یک مهاجر لهستانی ساکن سیلوِرویو، خانه ای عظیم در حاشیه شهر، به دیدار او می رود که به نظر می رسد بیش از اندازه به کسب وکار جدیدش علاقه مند است. وقتی در خصوص درز اطلاعاتی خطرناک به یک رئیس سازمان جاسوسی در لندن هشدار داده می گردد، تحقیقات او را به خلوتگاه ساحلی جولیان سوق می دهد.

جانی گِلر، نماینده ادبی لوکاره گفت: خواندن این کتاب پس از مرگش حس عجیب و خارق العاده ای داشت و از اینکه نمی توانستم آن لحظه تلفن را بردارم و فورا با او تماس بگیرم، بسیار احساساتی شدم.

گلر گفت: درباره این کتاب و اینکه دارد رویش کار می نماید، می دانستم. قضیه مربوط به چند سال پیش است. فکر می کنم حواسش بابت کتاب خاطراتش، تونل کبوتر، پرت شده بود و این کتاب را کمی کنار گذاشت. و بعد از آن هم با میراث جاسوسان به جرج اسمایلی بازگشت. درنتیجه فکر می کنم همه چیز فشار آورد و تنها چند ماه پیش از مرگش دوباره به گفت وگو درباره این کتاب برگشتیم.

گلر گفت لوکاره اجازه انتشار این رمان را به پسرانش داد که در حال حاضر به همراه یک بایگان در حال فهرست بندی آرشیو آثار منتشرنشده او هستند. سیلوِرویو تنها رمان کامل لوکاره بود که تا زمان مرگش منتشر نشد، اما گلر گفت: ما در حال پیدا کردن چیزهای بیشتر و بیشتری هستیم و پروژه های دیگری را هم برای اجرا در نظر داریم، زیرا او در زمان مرگ در حال نوشتن چیز دیگری بود. اما به محض خواندن سیلوِرویو فکر کردیم باید اجازه بدهیم دیگران هم این اثر را ببینند.

او اضافه نمود: این یک لوکاره کلاسیک است، ظریف و زیبا، پر از پیچ و خم و در واقع اظهار نظری مهم درباره سرویس های اطلاعاتی. خواندن رمان لوکاره پس از مرگش مثل این است که او هدیه ای برایمان به جای گذاشته است. سیلوِرویو مثل تمام کارهای گذشته اش ضروری و زنده است.

انتشارات وایکینگ این کتاب را در تاریخ 14 اکتبر، در هفته منتهی به سالروز تولد 90 سالگی لوکاره، منتشر خواهد نمود. این انتشارات سیلوِرویو را داستان مسحورکننده ای از رویارویی ساده لوحی و تجربه و همچنین وظیفه عمومی و اخلاقیات خصوصی توصیف کرد که در آن لوکاره کوشش می نماید به این سوال جواب دهد که به کسانی که دوستشان داریم چه چیزی بدهکاریم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آخرین رمان جان لوکاره اکتبر منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین رمان جان لوکاره اکتبر منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید