فرهنگ و هنر

خالق جن گیر درگذشت

ویلیام فریدکین کارگردان فیلم های معروفی چون جن گیر(1973) و ارتباط فرانسوی (1971) درگذشت.

17 مرداد 1402

فوت و فان در قُمپُز رونمایی می شود

به گزارش خبرنگاران ، در این نشست که امروز، 31 خرداد، ساعت 17 و 30 دقیقه در سالن اداره کل کتابخانه های عمومی قم برگزار می شود، عباس احمدی، نویسنده فوت وفان در جمع دوست داران ادبیات طنز سخنرانی می کند.

31 خرداد 1402

الگوی کتابخوان برای بچه هامان باشیم، استعدادیابی بچه ها قبل ازشروع کلاس های متعدد آموزشی

وحیده جعفری در تبادل نظر با خبرنگاران در کرمان، اعلام کرد: یکی از کارهایی که این روزها در میان خانواده های ایرانی باب شده، ثبت نام بچه ها در کلاس های متعدد هنری، ورزشی و آموزشی است، به گونه ای که بعضی درجمع های خانوادگی به اینکه فرزندشان در تعداد کلاس...

6 اردیبهشت 1402

سفینه ای فضایی بر روی آب ساخته شد

ساختمان نو و بزرگ آمفی تئاتر ییچانگ شبیه به نوعی سفینه فضایی عجیب و غریب فرود آمده در چین است.

26 فروردین 1402

ارسال چندین دعوت نامه برای خواننده برگزیده عصر تازه

پارسا خائف، خواننده برگزیده برنامه استعدادیابی عصرجدید در تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود ضمن ارائه گزارشی از تازه ترین کنسرت خیریه اش در خوی از دریافت درخواست های مختلفی از شهرستان های دیگر جهت برگزاری کنسرت سَسله مَنی خبر داد.

4 فروردین 1402

تصاویر ، گرانترین شاسی بلند چینی بمب نو بازار تهران؟

گرانترین شاسی بلند چینی پس از رونمایی در این کشور بزودی به بازار ایران می آید؟ این پرسشی است که بازار خودرو منتظر پاسخ آن به وسیله مدیران خودرو می ماند. شرکتی که سال قبل با رونمایی از ماشین لاکچری تیگو 8 خبرساز شد. اگرچه آن خودرو همین حالا در بازار تهران...

13 اسفند 1401

شیوه عجیب و جالب آدری هپبورن و مرلین مونرو برای مراقبت از لباس هایشان

ماهنامه فیلم نیوز به تازگی تصاویری ازهالیوود کلاسیک و محافظت از لباس هنرمندان منتشر کرده است.

3 اسفند 1401

سوغاتی های منحصر به فرد برزیل را از کجا بخریم؟

اگر شما هم قصد سفر دارید و بلیط هواپیما خود را به مقصد برزیل رزرو نموده اید احتمالا به این فکر خواهید افتاد که چه سوغاتی هایی رامیتوانید برای خانواده و دوستان خود از برزیل تهیه کنید تا با آنها لذت سفرکردن را شریک شوید.

21 بهمن 1401

گفت وگو با تهیه کننده فیلم شماره ده، فرازو فرودهای یک فرار

امروز در اولین روز جشنواره فیلم فجر، فیلم شماره 10 به نویسندگی و کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی ابراهیم عباسی، در پردیس سینمایی ملت به نمایش درمی آید.

15 بهمن 1401

30 ایده کادو ولنتاین برای آقایان و پسرها با قیمت مناسب در سال 2023

کادوی روز ولنتاین چی برای آقایان چی بخربم؟ ولنتاین روز عشق و قدردانی از کسی که دوستش دارید و روز هدیه های مجذوب کننده و ابزار علاقه کردن است. روزی برای مرور همه خاطرات شیرینی دو نفره و یادآوری این موضوع که چقدر هم را دوست دارید. خریدن یک کادوی مجذوب کننده...

4 بهمن 1401

آسان و سریع یک ساعت دیواری بسازید

اگر می خواهید گذر زمان را در خانه خود خاص و دوست داشتنی کنید این ویدیو را ببینید.

25 دی 1401

شهرهای کوچک اما خارق العاده اسپانیا را بشناسید

وقتی صحبت از کشور های اروپایی از نظر زیبایی و گردشگر پذیری به میان می آید، اولین کشوری که در فکر ها نقش می بندد اسپانیا با تمام جاذبه ها، تور ها، شهر ها، مردم خونگرم، باشگاه های معروف، جشنواره ها، تاکستان ها و در نهایت معماری خیره کننده قرون وسطایی اش...

20 دی 1401

مهمترین سوغات خراسان جنوبی ، خراسان را به خانه ببرید

به طور حتم استان خراسان جنوبی یکی از مجذوب کننده ترین استان های ایران است و شما می توانید در طور تور مشهد از آن بازدید کنید. این محدوده از لحاظ سوغات و محصولات ناب کشاورزی، معروف ترین ها را در خود جای داده، به طوری که تقریبا غیر ممکن است که مسافرین تور...

14 دی 1401

فیلم ایرانی که از فرانسوی ها جایزه گرفت

جاده خاکی، ساخته پناه پناهی توانست جایزه یکی از مجله های معتبر فرانسوی را از آنِ خود کند.

10 آذر 1401

جاهای دیدنی ونیز ، معروفترین شهر روی آب در دنیا

شهر شناور در آب ونیز با تمام زیبایی ها و مجذوب کنندهیت هایش بیشتر شبیه تصویر رویایی یک کارت پستال است تا شهری که حضوری فیزیکی داشته باشد و بتواند رویاها را تحقق بخشد. جاهای دیدنی ونیز ایتالیا به مقدار ای متنوع و مجذوب کننده هستند که به سختی می توانید درباره...

1 آذر 1401

نمایشگاه پنجاه سال هنر سفالگری برپا می شود

نمایشگاه پنجاه سال هنر سفالگری شامل آثاری از هنرمندان کارگاه سفال و سرامیک گروه پژوهشی هنرهای سنتی است که به زودی گشایش خواهد یافت.

19 آبان 1401

ابراز علاقه ارزیاب یونسکو به ماسوله

روستای پلکانی ماسوله سال 1354 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد، در سال 2007 میلادی پرونده آن با توجه به معماری و فرهنگ بومی وارد فهرست موقت میراث یونسکو شد، اما هیچ گاه فرصت بررسی و ثبت جهانی برای ان مهیا نشد.

14 مهر 1401

خاطرات چرب وچیل زن خانه دار، تنور سنگکی و آبگوشت سرظهر ، از دیزی صناری تا آبگوشت اعلای میدان شوش

گوشت را در آب می پزند و نخود در آن می ریزند؛ به آن نخودآب یا آبگوشت می گویند. آن را با قسمتی از گوشت سرسره می آورند این جملاتی است که یاکوب پولاک، پزشک و جهانگردی که در دوره قاجار از ایران بازدید نموده بود، در دفتر خاطرات خود می نویسد.

30 شهریور 1401

واکنش کارگردان سینما به مرگ ملکه الیزابت

ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم سینمایی یتیم خانه ایران در واکنش به مرگ ملکه انگلیس تأکید کرد که با تماشای فیلم هایی همانند شجاع دل می توان در جریان جنایت های این خاندان نهاده شد.

21 شهریور 1401

ببینید ، سفر یک دقیقه ای مهیج در بزرگترین پارکینگ قطارهای متروی ایران

پایانه زیرزمینی متروی اکباتان با 70 هزار مترمربع زیربنا و بعلاوه با ظرفیت 21 رام قطار در زیر زمین برای حفظ هویت تهران چند روز پیش پس از 14 سال تاخیر، به بهره برداری رسید!

2 شهریور 1401
تعداد: (236)