صنایع دستی

سوغاتی های منحصر به فرد برزیل را از کجا بخریم؟

اگر شما هم قصد سفر دارید و بلیط هواپیما خود را به مقصد برزیل رزرو نموده اید احتمالا به این فکر خواهید افتاد که چه سوغاتی هایی رامیتوانید برای خانواده و دوستان خود از برزیل تهیه کنید تا با آنها لذت سفرکردن را شریک شوید.

21 بهمن 1401

مهمترین سوغات خراسان جنوبی ، خراسان را به خانه ببرید

به طور حتم استان خراسان جنوبی یکی از مجذوب کننده ترین استان های ایران است و شما می توانید در طور تور مشهد از آن بازدید کنید. این محدوده از لحاظ سوغات و محصولات ناب کشاورزی، معروف ترین ها را در خود جای داده، به طوری که تقریبا غیر ممکن است که مسافرین تور...

14 دی 1401

نمایشگاه پنجاه سال هنر سفالگری برپا می شود

نمایشگاه پنجاه سال هنر سفالگری شامل آثاری از هنرمندان کارگاه سفال و سرامیک گروه پژوهشی هنرهای سنتی است که به زودی گشایش خواهد یافت.

19 آبان 1401

ابراز علاقه ارزیاب یونسکو به ماسوله

روستای پلکانی ماسوله سال 1354 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد، در سال 2007 میلادی پرونده آن با توجه به معماری و فرهنگ بومی وارد فهرست موقت میراث یونسکو شد، اما هیچ گاه فرصت بررسی و ثبت جهانی برای ان مهیا نشد.

14 مهر 1401

احداث 39 مجموعه تاسیسات گردشگری در خوزستان

39 مجموعه تاسیسات گردشگری از سوی بخش خصوصی در شهرهای مختلف استان خوزستان به زودی بهره برداری می شوند.

8 تیر 1401

طرح حمل و نقل گردشگری در کاشان اجرا می گردد

بنا به گفته سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان طرح حمل و نقل گردشگری در شهرستان کاشان از اوایل آذرماه اجرا می گردد.

25 خرداد 1401

سفر به تالاب صورتی و گورستان جن

بندر چابهار با سوغات، بازار ها و دیدنی های زیبا از جمله کوه های مریخی، دریاچه صورتی، خلیج گواتر، کوه های گل افشان و سواحل دریای عمان یکی از جاذبه های توریستی ایران است.

25 اردیبهشت 1401

نقش پر رنگ باستان شناسان ایرانی در راهنمایی و انجام پژوهش های بزرگ، حمایت از باستان شناسان جوان و جانشین پروری

به گزارش خبرنگاران، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 7 اسفند 1400، در نوزدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران با یادی از میر عابدین کابلی، صادق ملک شهمیرزادی، رضا مستوفی فرد و حمید خطیب...

16 اردیبهشت 1401

کرونا باعث تعطیلی هتل موزه عباسی اصفهان شد

هتل تاریخی عباسی اصفهان به علت ممنوعیت پذیرش مسافر در پی انتشار گسترده ویروس کرونا، پس از 53 سال فعالیت مستمر به طور کامل تعطیل شد.

4 اردیبهشت 1401

مصلای تاریخی مشهد آماده استقبال از نوروز

مصلای مشهد با تولید سفره های هفت سین هنری به استقبال نوروز می رود.

8 اسفند 1400

انتقال سند مالکیت 9 هکتار زمین در جوار مجموعه جهانی تخت جمشید

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی از دریافت سند مالکیت زمین 9 هکتاری در جوار مجموعه جهانی تخت جم شید خبر داد.

1 اسفند 1400

روستای شالان؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران

روستای شالان، با آب و هوای خنک و دلپذیر، رودخانه پر آب الوند و انبوهی از جاذبه های طبیعی و نیز قدمت و پشتوانه دیرپای تاریخی خود، یکی از برترین مقاصد طبیعت گردی در استان کرمانشاه است. با خبرنگاران همراه باشید.

10 بهمن 1400

تشدید برخورد با واحدهای گردشگری غیرمجاز در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از عزم جدی و تشدید برخورد با واحدهای گردشگری غیرمجاز در سطح استان خبر داد.

27 دی 1400

نمایشگاه صنایع دستی در روستای خوزنین برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر (عج) نمایشگاه یک روزه آثار تولیدی هنرمندان روستای خوزنین از توابع شهرستان بوئین زهرا برگزار شد.

15 آبان 1400

مراتب ثبت 18 میراث ناملموس به استاندار اردبیل ابلاغ شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه ای مراتب ثبت 18 اثر میراث فرهنگی ناملموس را به استاندار اردبیل ابلاغ کرد.

10 مرداد 1400

اهدای 240‬‬‬ جلد کتاب و مجله تخصصی به موزه عظیم خراسان

رئیس موزه عظیم خراسان گفت: یک خیّر فرهنگی بیش از 240 جلد کتاب و مجله تخصصی به موزه عظیم خراسان اهدا کرد.

3 مرداد 1400

یک هتل در زنجان نقاهتگاه بیماران کرونایی استان شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ستی زنجان، کامیار اسکندریون پنجشنبه 20 آذرماه 99 با اعلام این خبر گفت: اسامی هتل های دارای استاندارد استان زنجان توسط جامعه هتلداران کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بررسی شد...

18 دی 1399

سوغات و صنایع دستی مخصوص جزایر سیشل

دنیایی که امروزه در آن زندگی می کنیم، این مزیت را دارد که تنها با یک کلیک می توانیم وسیله مورد نظرمان را به صورت آنلاین و بدون هیچ زحمتی به دست بیاوریم. با این حال، یک سری اجناس منحصر به فرد هستند که فقط آن ها را در جزایر سیشل می توان پیدا کرد. برای آشنایی...

15 دی 1399

نگرانی نسبت به آینده روستاهایی که اخیرا تبدیل به شهر شده اند

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نگرانی نسبت به آینده روستاهایی که اخیرا تبدیل به شهر شده اند، احساس می شود.

6 دی 1399

معرفی رستورانهای ایرانی در استانبول

استانبول به غذاهای خوشمزه اش مشهور است؛ شما می توانید انواع و اقسام غذاهای مختلف را در این شهر میل نمایید؛ اگر دلتان برای غذاهای ایرانی تنگ شده باشد، رستوران های ایرانی در استانبول خیلی زیاد بوده و شما می توانید به این رستوران ها بروید. جالب است بدانید...

11 آبان 1399
تعداد: (42)