نگرانی نسبت به آینده روستاهایی که اخیرا تبدیل به شهر شده اند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نگرانی نسبت به آینده روستاهایی که اخیرا تبدیل به شهر شده اند، احساس می شود.

نگرانی نسبت به آینده روستاهایی که اخیرا تبدیل به شهر شده اند

جریان چیست؟

سیدمصطفی فاطمی تفکر شهرنشینی را تهدیدی برای بخشهای روستایی تبدیل شده به شهر دانست و گفت: متاسفانه بعضا تبدیل روستاها خصوصا روستاهای تاریخی به شهر با تفکر توسعه بخشی مانند خیابان کشی و مدرن شدن، هویت تاریخی و اصالت روستاها را تهدید می کند.

وی نسبت به آینده روستاهایی مانند خرانق که اخیرا تبدیل به شهر شده اند ابراز نگرانی کرد و گفت: هرچند ساختار سیاسی و اجتماعی روستاها با تبدیل شدن به شهرها تغییر می کند، اما نباید سنتها و اصالت آنها دچار آسیب و خدشه شود.

فاطمی مسائل روستاهایی که به شهر تبدیل شده اند مانند شاهدیه را ناشی از تفکر غالب شهرنشینی و توسعه بخشی دانست و گفت: روستاهایی تاریخی مانند ابرندآباد، نصرت آباد و گردفرامرز پس از تبدیل شدن به شهر، دچار آسیب شدند و امروزه مسائلی مانند خیابان کشی، بافت های تاریخی این شهرها را تهدید می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با تاکید بر ضرورت توجه به تصمیمات مربوط به شهرها اظهار کرد: باید بدانیم برای یک شهر تاریخی چه تصمیماتی گرفته می شود، چرا که این قبیل شهرها، هویت چند صد ساله یا چند هزار ساله روستایی دارد و باید برای حفظ آن تلاش کنیم نه اینکه در چند سال بخواهیم این هویت را از بین ببریم و ساختار جدیدی را برایش ترسیم کنیم.

منبع: همگردی

به "نگرانی نسبت به آینده روستاهایی که اخیرا تبدیل به شهر شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی نسبت به آینده روستاهایی که اخیرا تبدیل به شهر شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید