آیا کمربند جنوبی باوجود اطلاع از خسارات آن بر محیط زیست، باید ادامه پیدا کند؟

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، برنامه چوب خط از شبکه افق به صورت مشروح به پرونده کمربند جنوبی مشهد پرداخته و در آن با دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و یک مستندساز مشهدی تبادل نظر نموده است.

آیا کمربند جنوبی باوجود اطلاع از خسارات آن بر محیط زیست، باید ادامه پیدا کند؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ خبری گردشگری، برنامه چوب خط دوشنبه شب به پرونده ارتفاعات جنوبی مشهد پرداخت. در این برنامه مصاحبهیی بین محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و علی سلمانی، مستندساز و فعال اجتماعی مشهد شکل گرفت.

درودی در این مصاحبهی زنده تلفنی به شرح شرایط این پرونده پرداخت و اظهار کرد: شروع به کار این پرونده از 20 سال قبل بوده و در سال 93 از سوی شورای حقوق بیت المال، ادامه کار شهرداری را متوقف کرد.

به اعتقاد درودی هزینه زیادی از بیت المال در این پروژه صرف شده و بخش زیادی از آن اجرا شده است. به همین دلیل برای شرایط آن باید تصمیمی گرفته می شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ارتفاعات جنوبی مشهد از لحاظ جغرافیایی و زیست محیطی برای مشهد اهیمت زیادی دارد، شرح داد: تا به امروز به همت شهرداری مشهد یک میلیون اصله درخت در این منطقه کاشته شده و اکنون این درخت ها تاحدودی نمای جنوبی مشهد را سرسبز نموده است.

به گفته وی بخش عمده ای از جهت آسفالت شده و زیرسازی بخش های دیگر آن نیز اجرا شده است و حالا شهرداری میخواهد با احداث پارکینگ در این منطقه، زیرساختی برای استفاده مردم از فضای سبز ایجاد شده در ارتفاعات جنوبی مشهد، فراهم کند.

درودی همچنین اعلام کرد که با توجه به هزینه های زیادی که در این پروژه تا به امروز انجام شده، باید آن را تکمیل کرد.

با این حال اولین انتقاد به اظهارات درودی این است که پروژه نه در سال 93، که در سال 96 از سوی شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان رضوی که ریاست وقت آن را، غلامعلی صادقی، دادستان آن موقع عمومی و انقلاب خراسان رضوی به عهده داشت، متوقف شده است.

این موضوع را سلمانی در ابتدای اظهارات خود تبیین کرد و گفت: این پروژه در سال 91 شروع به کار نموده و در سال 96 با حکم صادقی، دادستان وقت استان، متوقف شد.

این مستندساز مشهدی شرح داد: این پروژه در سه فاز طراحی شده که در فاز اول آن پیشرفت زیادی داشته است، اما اینکه بگوییم این پروژه از ابتدا پیوست محیط زیستی نداشته و حالا که هزینه برای آن انجام شده، باید آن را ادامه بدهیم، مساله ای جدی است.

وی به احداث سد گتوند روی رودخانه کارون و هشدار کارشناسان مبنی بر شور شدن آب این رودخانه اشاره نمود و گفت: در این پروژه نیز با وجود هشدارها، مسئولان گفتند که برای آن هزینه شده و باید ادامه پیدا کند و حالا آب این رودخانه شور شده و مسائل زیادی برای مردم خوزستان و استان های اطراف ایجاد نموده است.

در ویدئوی زیر می توانید مشروح این مصاحبه و گزارش شبکه افق از ارتفاعات جنوبی مشهد را مشاهده کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آیا کمربند جنوبی باوجود اطلاع از خسارات آن بر محیط زیست، باید ادامه پیدا کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کمربند جنوبی باوجود اطلاع از خسارات آن بر محیط زیست، باید ادامه پیدا کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید