انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت مهندسی می گردد ، اصلی ترین تخلفات انجام شده در این دوره

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت در حال برگزاری است؛ اعضای دانشجویی این شورا شامل، دو نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل است که برای یک سال به عنوان شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت انتخاب خواهند شد.

انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت مهندسی می گردد ، اصلی ترین تخلفات انجام شده در این دوره

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه وبلاگ خبری گردشگری؛ دیروز اسامی نامزدهای انتخابات نمایندگان مدیران مسئول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

نمایندگان دارای حق رای در این انتخابات شامل، 167 مدیر مسئول از 65 دانشگاه علوم پزشکی هستند. هر دانشگاه به صورت غیرحضوری و به وسیله سامانه رای شمار پس از دریافت کد احراز هویت به وسیله شماره ثبت شده در سامانه از میان 27 نامزد این انتخابات، دو نفر را انتخاب خواهند کرد. گفتنی است، مدیران مسئول دارای حق رای امروز، هشتم بهمن ماه، از ساعت 9 تا 15 می توانند برای رای به نامزدها، اقدام نمایند.

انتخابات که به صورت الکترونیکی از امروز صبح در حال برگزاری است؛ تا کنون آمار مشارکت 56 درصد در انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، ثبت شده است. زمان انتخابات که تا ساعت 15 برنامه ریزی شده است، به دلیل رسیدن به حد نصاب آرا در فرایند انتخابات، احتمال تمدید آن، کم است.

انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت در حال برگزاری است؛ اعضای دانشجویی این شورا شامل، دو نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل است که برای یک سال به عنوان شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت انتخاب خواهند شد.

انتظار اتخاباتی بدون حاشیه و تخلف در وزارت بهداشت بنا بر سابقه خود وجود داشت؛ اما درعمل این دوره از انتخابات با تخلفات مختلفی همراه بوده است، به طوری که شاید صحت و سلامت انتخابات زیر سوال برود.

اصلی ترین تخلف صورت گرفته در این دوره از انتخابات مربوط است به اعلام لیست نهایی کاندیداها، چراکه باید اسامی کاندیداها 10 روز قبل از برگزاری انتخابات دردسترس افرادی که حق رای دارند، قرار بگیرد و باتوجه به اینکه سه روز زمان برای اعتراض به لیست اولیه کاندیداها مشخص گردد؛ بعد از آن لیست نهایی کاندیداها یک هفته قبل از انتخابات منتشر گردد؛ اتفاقی که عملا در این دوره رخ نداد و لیست نهایی تنها دو روز مانده به انتخابات رسانه ای شد.

موضوع دیگر نحوه رد صلاحیت بعضی از کاندیداهاست که باوجود رد صلاحیت بعضی از کاندیداهای این دوره، اما هیچگاه این مساله به صورت رسمی به این افراد ابلاغ نشد و صرفا این مساله با یک تماس تلفنی آن هم تنها یک روز قبل از برگزاری انتخابات به اطلاع آنها رسیده است؛ مساله ای که عملا امکان اعتراض به رد صلاحیت شان را از آنها سلب نموده است.

تخلف مشهود دیگر این دوره مربوط به فرایند تایید یا رد کاندیداهاست؛ رد کاندیداها باید سه روز قبل از زمان برگزاری انتخابات، به اتمام رسیده و برهمین اساس باید روزهای اولیه بهمن ماه اسامی نهایی کاندیداها از سوی مسئولان مربوطه وزارت بهداشت منتشر می شد؛ اما درعمل اولین لیست روز دوشنبه منتشر شد و کمتر از 24 ساعت مانده به برگزاری انتخابات، لیست جدید دیگری توسط وزارت بهداشت اعلام می گردد که در مقایسه با لیست اول، در آن اسامی بعضی کاندیداها حذف شده است! اما هیچ دلیل موجهی از سوی مسئولان این وزارتخانه برای رد صلاحیت بعضی از نامزدها نه تنها به دانشگاه ها، بلکه به خود دانشجویان نیز اعلام نشده است.

با این وجود باید منتظر ماند تا بعد از اتمام انتخابات و مشخص نتیجه، تخلفات و نتایج اجرا شده به کلی آنالیز شده و اعتراضات مدیران مسئول رسیدگی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت مهندسی می گردد ، اصلی ترین تخلفات انجام شده در این دوره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت بهداشت مهندسی می گردد ، اصلی ترین تخلفات انجام شده در این دوره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید