تسریع در ارائه گزارش بودجه به دیوان محاسبات

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی مالی دولت و وزیر امور مالی و دارایی از نقش مهم دولت سیزدهم در تنظیم و ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 1399 چند ماه زودتر از روال مرسوم سالیان قبل اطلاع داد.

تسریع در ارائه گزارش بودجه به دیوان محاسبات

به گزارش خبرگزاری وبلاگ خبری گردشگری از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید احسان خاندوزی با اشاره به اینکه گزارش تفریغ بودجه سال 1399 کل کشور برای نخستین بار، 4 ماه قبل از موعد مقرر قانونی به وسیله دیوان محاسبات تهیه و در 31 شهریورماه سال 1400 به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، اعلام کرد: دلیل پیروزیت در این موضوع، تسریع وزارت اقتصاد در تنظیم صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور و تصویب فوری آن در هیات وزیران بود.

سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از فرآیند تهیه گزارش تفریغ بودجه، به وسیله وزارت اقتصاد و خزانه داری کل کشور صورت می پذیرد و، چون سال جاری با همت وزارت اقتصاد این گزارش چند ماه زودتر از سال های قبل تهیه و به دیوان محاسبات ارائه شد، دیوان هم در تسریع در اجرای وظیفه قانونی خود نسبت به سال های قبل پیروز شد و گزارش تفریغ بودجه سال 1399 را در نیمه اول سال ارائه کرد که قطعا آسیب شناسی آن نقش مهمی در تدوین لایحه بودجه سال آینده خواهد داشت.

خاندوزی با اشاره به سابقه تنظیم گزارش صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کشور به وسیله خزانه داری کل کشور در سالیان قبل اضافه کرد: در سال های قبل و بخصوص در دولت گذشته، هیچ گاه سابقه نداشته که گزارش صورتحساب عملکرد سالانه بودجه سال قبل در نیمه اول سال تنظیم گردد و معمولا این اقدام در خاتمه آذرماه صورت می گرفت و آنگاه تازه دیوان محاسبات اقدام به نهایی کردن گزارش تفریغ بودجه می کرد. اما سال جاری وزارت اقتصاد به منظور ارتقاء شفافیت اقتصادی و پاسخگویی مناسب تر درباره نحوه هزینه بودجه کشور، این گزارش را چند ماه زودتر تهیه کرد و به دیوان محاسبات ارسال کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید نمود که این اقدام دولت نو در راستای تحقق شعار مبارزه با فساد و شفافیت اقتصادی است که مورد تاکید همه اعضای دولت خصوصا رئیس جمهور محترم بوده است.

خاندوزی تاکید نمود که گزارش صورتحساب عملکرد سال 1399 بودجه کل کشور در شهریورماه سال جاری یعنی 3 ماه و نیم زودتر از مهلت مقرر در ماده 103 قانون محاسبات عمومی کشور و حتی 15 روز زودتر از موعد قانونی مقرر در جزء 3 بند د تبصره 20 قانون بودجه کشور به دیوان محاسبات ارائه شد که با توجه به شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا و عدم حضور کامل کارکنان واحد های اقتصادی دستگاه های اجرایی، این اقدام خزانه داری و وزارت اقتصاد جای تقدیر فراوان دارد.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید نمود که دولت سیزدهم در اجرای شفافیت اقتصادی عزم جدی دارد و ارائه این گزارش، تازه آغاز برنامه های بزرگی است که دولت در زمینه شفافیت اقتصادی اجرا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تسریع در ارائه گزارش بودجه به دیوان محاسبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع در ارائه گزارش بودجه به دیوان محاسبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید