تشکیل 22 پرونده قضایی در حوزه میراث فرهنگی خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در سه ماهه نخست امسال، 22 پرونده حقوقی و قضایی در حوزه میراث فرهنگی تشکیل و پیگیری شد.

تشکیل 22 پرونده قضایی در حوزه میراث فرهنگی خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، ملک حسن قویدل روز شنبه 14 تیرماه 99 اظهار کرد: این پرونده ها با موضوعات حفاری غیرمجاز، نگهداری اشیای تاریخی فرهنگی و یا نمونه تقلبی آن ها، کشف دستگاه فلزیاب، ساخت و ساز غیرمجاز و... بوده است.

او مطرح نمود: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم در جهت پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

قویدل توضیح داد: ارائه هدایت های لازم و پاسخ به استعلام های واحدهای مختلف در جهت ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در اجرای قوانین و مقررات از جمله وظایف دفتر حقوقی و املاک است.

655 اثر از استان خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که این تعداد آثار شامل 511 اثر تاریخی، 49 اثر طبیعی و 75 اثر ناملموس و 20 اثر منقول تاریخی است.

منبع: میراث آریا

به "تشکیل 22 پرونده قضایی در حوزه میراث فرهنگی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل 22 پرونده قضایی در حوزه میراث فرهنگی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید