تفاوت بزرگ سولدو با سرمربیان خارجی لیگ برتر

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، سرمربی تراکتور تفاوت قابل توجهی با هم تایان خودش در لیگ برتر ایران دارد.

تفاوت بزرگ سولدو با سرمربیان خارجی لیگ برتر

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، زوونیمیر سولدو، سرمربی تراکتور از هفته پنجم لیگ بیست و یکم راهنمایی این تیم را پذیرفت. او در بازی روز چهارشنبه مقابل پیکان پانزدهمین تجربه اش در لیگ برتر ایران را به عنوان سرمربی تراکتور پشت سر گذاشت.

سولدو در این 15 بازی لیگ رجحان بدترین آمار دوران مربی گری اش را به جا گذاشته است. این مربی کروات به همراه تراکتور آمار 2 برد، 5 تساوی و 7 باخت به همراه میانگین امتیاز 0.73 را ثبت نموده است. این میانگین امتیازی در حالی رقم خورده که سولدو در تیم های قبلی اش -به جز دیناموزاگرب- هم نتوانسته بود نتایج خوبی کسب کند و در کلن میانگین امتیاز 1.15 و در آدمیرا واکر میانگین امتیاز 1.14 را ثبت نموده بود. در کلن تیم را در قعر جدول بوندسلیگا تحویل داد و در آدمیرا واکر تا آستانه سقوط هم پیش رفت.

این مربی کروات تقریبا در نشست خبری تمام بازی های نیم فصل نخست دو مورد را به عنوان ضعف های اصلی تراکتور عنوان می کرد که یکی از آن ها ضعف بدنی بازیکنان و دومی کمبود نفرات تیم بود. به همین دلیل سولدو وعده بهبود شرایط در تعطیلات نیم فصل را داد. حتی یک مربی بدنساز کروات هم به کادر فنی تراکتور اضافه شد تا به یاری او ضعف فیزیکی بازیکنان تراکتور رفع گردد.

با این حال تراکتور در جابجایی نیم فصل به دلایل مختلف از جمله نبودن بازیکن باکیفیت در این مقطع از فصل و پنجره نقل وانتقالاتی بسته نتوانست فعالیت چندانی داشته باشد و مهدی کیانی، محمد بلبلی، نادر محمدی و آقاجان پور نفراتی بودند که به تراکتور پیوستند اما از بازیکن خارجی خبری نشد.

با آغاز نیم فصل دوم اما شرایط برای تراکتور بهتر نشد که، بدتر هم شد به طوری که دو باخت مقابل صنعت نفت و استقلال، نگاه پرشورها را به آینده تیم شان بدبین کرد. در چنین شرایطی این سوال پیش آمد که آیا خود سولدو از مقدار استفاده ای که از تعطیلات و نقل وانتقالات نیم فصل نموده اند، راضی است یا نه.

سولدو در نشست خبری پس از بازی چهارشنبه مقابل پیکان در پاسخ به سوال وبلاگ خبری گردشگری درباره این موضوع گفت: من تمام کوششم را کردم که در نیم فصل بازیکنانی به تیمم اضافه گردد. در زمان کمی که داشتم تیم را از لحاظ بدنی بهتر کنیم ولی در نیم فصل گرفتن بازیکن خوب سخت است چرا که نه در ایران و نه در خارج از ایران، بازیکنان خوب شان را نمی دهند.

او در ادامه توضیحاتش اعلام کرد: موضوع بعدی پنجره بسته تراکتور بود. زمانی که ما دو بازیکن خوب را پیدا کردیم، نتوانستیم آن ها را به خدمت بگیریم و به تیم های دیگر رفتند. از کاری که در نیم فصل با بازیکنان انجام دادیم راضی هستم اما متاسفانه قبل از بازی با صنعت نفت 6 بازیکن به همراه من و دو عضو دیگر کادر فنی کرونا گرفتند که روی عملکرد تیم تاثیر گذاشت. کوشش کادر فنی و مدیریت باشگاه این بود که چند بازیکن دیگر جایگزین کنیم که از عملکردشان راضی هستم و می توانند رقابت خوبی در پست هایی که بازیکن نداشتم ایجاد نمایند.

بر اساس صحبت های سولدو، او از تمریناتی که در تعطیلات نیم فصل تیمش داشته راضی بوده است اما در ادامه فصل باید تاثیر آن تمرینات را مشاهده کنیم. با این حال موضوع عجیبی که در صحبت های این مربی کروات دیده می گردد، رضایت او از عملکرد باشگاه در نقل وانتقالات بود. حتی او با تاثیر بسته بودن پنجره نقل وانتقالاتی تراکتور در تقویت نشدن تیمش هم مسئله ای ندارد.

این رفتار سولدو در حالی مشاهده می گردد که در فوتبال ایران، مربیان تیم های بزرگ از خارجی گرفته تا داخلی به هیچ وجه به راحتی با چنین اتفاقاتی کنار نمی آیند و به آب و آتش می زنند تا تیم شان تقویت گردد چرا که می دانند در فوتبال ایران، انواع و اقسام سنگ ها جلوی پایشان قرار می گیرد و مدیریت باشگاه هم از خدایش است تا این سنگ ها را بهانه کند و تیم تقویت نگردد.

این موضوع نمونه های مشابهی دارد و در این سال ها به وفور در استقلال، پرسپولیس، فولاد، سپاهان و حتی تراکتور دیده شده است. حتی برای مشهود شدن این موضوع می توانید تصور کنید که اگر برانکو، استراماچونی، شفر، کالدرون، فرهاد مجیدی، یحیی گل محمدی و جواد نکونام به جای سولدو بودند، چه عکس العملی به اتفاقات باشگاه تراکتور داشتند؛ خصوصا تراکتوری که مالکیت آن دنبال هر بهانه ای است که تیم را واگذار کند یا به آن پول نرساند.

تراکتور دوشنبه هفته آینده باید میزبان سپاهان باشد. باید دید سولدو از این آزمون سخت چطور عبور می نماید و تا کی می تواند مانند یک جنتلمن با مسائل مقابله کند و به کارش در تراکتور ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تفاوت بزرگ سولدو با سرمربیان خارجی لیگ برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت بزرگ سولدو با سرمربیان خارجی لیگ برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید