خبرنگاران موزه میراث روستایی گیلان هیات امنایی اداره می گردد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رشت- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: آئین نامه اداره موزه میراث روستایی به صورت هیات امنایی در جلسه هیات وزیران تصویب شد.

خبرنگاران موزه میراث روستایی گیلان هیات امنایی اداره می گردد

به گزارش روز دوشنبه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به وبلاگ خبری گردشگری،شهرود امیرانتخابی گفت: با توجه به ابلاغ رویکردهای جدید در وزارتخانه میراث فرهنگی و با هدف تسهیل، تسریع، چابکی و فراهم کردن زمینه مشارکت دستگاه های فرهنگی و مالی، پیشنهاد اصلاحی آئین نامه اجرایی ماده 5 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اصلاحات بعدی با موضوع اداره اماکن، کاخ موزه ها و محوطه های تاریخی به شکل هیات امنایی با قید فوریت در دستور جلسه روز چهارشنبه 20 فروردین 99 نهاده شد و به تصویب هیات وزیران رسید.

وی اضافه نمود: هدف اصلی از اصلاح این آئین نامه، فراهم کردن زمینه تشکیل سریع هیات امنای واحد و متمرکز در وزارتخانه زیر نظر وزیر برای مجموعه های ملی 21گانه از جمله موزه میراث روستایی گیلان بوده که فهرست آن در نشست شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری 16 آذر 98 به تأیید رسیده است.

موزه میراث روستایی گیلان با 36 سازه، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اکو موزه میراث روستایی گیلان اولین موزه میراث روستایی کشور است که در زمینی به مساحت حدود 263 هکتار در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر 18 جاده رشت - تهران، زندگی یکصد سال گذشته روستاییان گیلان را در 9 فاز به نمایش گذاشته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران موزه میراث روستایی گیلان هیات امنایی اداره می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موزه میراث روستایی گیلان هیات امنایی اداره می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید