دانشگاه های استان ها و شهرستان ها باید تجمیع شوند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رییس دانشگاه علم و صنعت بر ضرورت اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی توسط دولت تاکید نمود و گفت: با اجرای این طرح بیشتر دانشگاه های کوچک استانی و شهرستانی تجمیع و به دانشگاه های بزرگ تبدیل خواهند شد.

دانشگاه های استان ها و شهرستان ها باید تجمیع شوند

دکتر جبارعلی ذاکری در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ خبری گردشگری ضمن بیان این مطلب، تجمیع مراکز آموزش عالی به ویژه واحدهای کوچکتر را یکی از راهکارهای اصلی و مهم برای ساماندهی آموزش عالی توصیف و اظهار کرد: هدف از تجمیع مراکز آموزش عالی بیشتر دانشگاه های استانی و شهرستانی است، طبیعتا موسساتی که در قالب مجتمع آموزشی فعالیت خود را شروع کرده و به دانشگاه تبدیل شده اند باید تحت برنامه ساماندهی تجمیع شوند و یا زیر نظر مراکز بزرگ دانشگاهی فعالیت خود را ادامه بدهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه الگوی تجمیع مراکز دانشگاهی در قالب طرح ساماندهی برگرفته از الگوی موفق کشورهای دیگر بخصوص جوامع غربی است، توضیح داد: با اجرای این طرح می توانیم نوعی هم افزایی بین مراکز دانشگاهی کشور ایجاد کنیم تا بر این اساس از پتانسیل این مراکز بیشتر و بهتر از وضعیت فعلی استفاده گردد.

رییس دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: به اعتقاد من باید با اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی، واحدهای کوچکتر تجمیع و به واحدهای بزرگتر تبدیل شوند تا همانند کشورهای دیگر به موفقیت مورد انتظار از آموزش عالی دست یابیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانشگاه های استان ها و شهرستان ها باید تجمیع شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های استان ها و شهرستان ها باید تجمیع شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید