دردسرهای دوستی های مجازی

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رئیس پلیس فتا استان کرمان از دوستی های مجازی به عنوان یکی از عوامل جدی انتشار عکس های خصوصی در فضای مجازی یاد کرد و گفت : هیجانات و برخوردهای احساسی نسل جوان باعث شکل گیری دوستی های مجازی می شود که تبعات و آسیب های فراوان در پی دارد.

دردسرهای دوستی های مجازی

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری کرمان؛ سرهنگ امین یادگار نژاد، گفت: جذابیت های کاذب، ناآگاهی از آسیب های متصور و عدم توجه خانواده ها به نیازهای عاطفی فرزندان بستر ساز وقوع دوستی های مجازی می شود.

وی افزود: گاهی برخی از نوجوانان و جوانان گرفتار جذابیت های فضای مجازی و تلقین های وسوسه انگیز همسالان خود می شوند و به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مجازی گرفتار افراد فرصت طلب با نیت های مجرمانه می شوند.

سرهنگ یادگارنژاد ادامه داد: ضعف برنامه های تربیتی و آموزشی در مدارس و نهادهای مکمل، بلوغ زودرس و دسترسی به محتوا و اطلاعات نامناسب در فضای مجازی به ویژه در خانواده های متزلزل و شکل گیری عقده های روانی در فرزندان باعث می شود آن ها دچار تصمیمات اشتباه احساسی و انجام رفتارهای پنهانی و آسیب زایی شوند.

رئیس پلیس فتا استان، گسترش روابط دوستی به صورت تلفنی و حضوری و سپس اغفال به بهانه نامزدی را عامل بسیاری از اتفاقات مجرمانه دانست و گفت:متأسفانه عکسبرداری یا ارسال عکس های خصوصی و بی توجهی به تبعات بعدی آن، باعث می شود افراد تبهکار در زمان مناسب اقدام به تهدید و اخاذی تحت عنوان انتشار عکس های خصوصی در شبکه های اجتماعی و مجازی کنند.

سرهنگ یادگار نژاد،در خصوص اقداماتی که والدین در پیشگیری از وقوع این جرائم برای فرزندان باید انجام دهند، افزود:برقراری روابط صمیمی با فرزندان و آگاه سازی آنها از تبعات و آسیب روابط دوستی با جنس مخالف به ویژه اطلاع از خطرات دسترسی افراد غریبه به تصاویر خصوصی از جمله فرآیندهای پیشگیرانه و اثرگذار در این رابطه است.

وی افزایش این جرائم را نشان گر اثرات ملموس تهاجم فرهنگی غرب به وسیله رسانه های آنلاین، مانند شبکه های اجتماعی مجازی و بی تفاوتی بخشی از نسل جوان به آموزه های معنوی دانست و افزود: هدایت نسل جوان به بهره گیری از فضای مجازی به صورت هدفمند و سودمند به جای وب گردی های بی هدف، تقویت اندیشه های معنوی و تشویق آنها به انجام فعالیت های سازنده اجتماعی از عوامل اثرگذار برای پیشگیری از این گونه جرائم سایبری است.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به قانون مجازات اسلامی گفت: ماده 17 قانون جرایم رایانه ای به طور معین، هتک حیثیت به وسیله انتشار تصاویر خصوصی دارای عنوان مجرمانه دانسته و در این خصوص تأکید می کند که هرکس به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی، صوت، تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "دردسرهای دوستی های مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسرهای دوستی های مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید