دوست خوبی برای دوستان مان باشیم

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، زمان می برد تا با کسی صمیمی شویم. ابتدا باید خود را معرفی کنیم، فرد مورد نظر را بشناسیم و با گذشت زمان رابطه دوستی محکمی بسازیم. افرادی هستند که برای انجام این کار هیچ مسئله ای ندارند. آنها سریعا دوست پیدا می نمایند و با او صمیمی می شوند. اما بعضی دیگر تا مرحله آشنایی پیش می فرایند اما نمی دانند چگونه باید با کسی صمیمی شوند. با انجام این مراحل می توانید هم دوست پیدا کنید و هم با آنها صمیمی شوید!

دوست خوبی برای دوستان مان باشیم

فرد را بشناسید

1- خودتان را به فردی که می خواهید با او دوست شوید معرفی کنید. بیشتر دوستی ها با معرفی آغاز می شوند. موقعیتی پیدا کنید و خودتان را به فرد معرفی کنید.

2- درمورد خودش از او سوال کنید. این روش عالی است. بیشتر آدم ها دوست دارند درمورد خودشان صحبت نمایند! این کار به فرد این نشانه را می دهد که شما راجع به او علاقه مند هستید. از فرد در خصوص کارش بپرسد، از علایق اش سوال کنید و سعی کنید نقاط اشتراکی با او پیدا کنید تا صحبت را ادامه دهید.

3- به سوالاتی که درمورد خودتان از شما می پرسد پاسخ دهید. معمولا بعد از اینکه سوالی شخصی از فردی که تازه دیدار نموده اید می پرسید، او هم دقیقا همین سوال را از شما می پرسد. به این سوال ها به دقت پاسخ دهید تا این فرد هم بتواند شما را به خوبی بشناسد.

4- موضوعات نامناسب مطرح نکنید. زمانی که بار اول است شخصی را دیدار می کنید، از مطرح کرن موضوعات جدلی و یا شخصی اجتناب کنید.

5- وقت بدهید تا فرد تازه را به خوبی بشناسید. از پرسیدن سوال های زیاد در دیدار اول خودداری کنید. درست است که باید او را بشناسید اما نباید این طور باشد که او فکر کند دارد بازپرسی می گردد!

6- زمانی که احساس می کنید آماده اید، اطلاعات تماس تان را با هم رد و بدل کنید. زمانی که فرد را شناختید و فکر کردید می تواند دوست خوبی برای تان باشد، از او بخواهید تا اطلاعات تماس تان را به بدهید.

زیر بنای دوستی را پایه ریزی کنید

1- بدانید چه طور یک دوست باشید. برای اینکه شخصی دوست خوبی برای شما بگردد، ابتدا شما باید دوست خوبی برای او باشید. شخصیت خودتان را آنالیز کنید و نقاط قوت و ضعف تان را در دوستی پیدا کنید.

2- در برخورد با دوست تان خودتان باشید. اگر بفهمید شخصیت دوست تان از چیزی که به شما نشان داده بسیار متفاوت بوده چه احساسی به شما دست می دهد؟ سعی کنید شخصیت واقعی تان را به فرد نشان دهید. به این ترتیب دوستی تان عمیق تر خواهد شد.

3- دوست تان را همانطوری که هست قبول داشته باشید. دوست تان را مجبور نکنید به کسی تبدیل بگردد که نیست. هر فرد شخص خاصی است و باید به همان صورتی که هست پذیرفته گردد.

4- دوست تان را دعوت کنید تا با هم وقت بگذرانید. کارهای زیادی هست که می توانید با دوست تان انجام دهید. می توانید به سینما، کافه، پارک و خیلی جاهای دیگر بروید و دوستی تان را محکم تر کنید.

5- روزهایی که برای دوست تان خاص هستند را به خاطر بسپارید و آنها را جشن بگیرید یا به او تبریک بگویید. مثلا در روز تولد دوست تان به او کارت تبریک بدهید و هدیه کوچکی برای او بگیرید، نمی دانید که این کار چه تاثیر فوق العاده ای بر روی او دارد و چقدر دوستی تان را محکم تر خواهد نمود!

6- اجازه دهید دوست تان بداند که شما همواره برای حمایت از او آماده اید. این مسئله یکی از برترین قسمت های داشتن دوست است! دوستان باید در شرایط سخت پشت هم باشند و برای حمایت از هم آماده باشند. مطمئن شوید دوست تان می داند شما هوای او را دارید.

7- با دوست تان رو راست و صادق باشید. هیچ رابطه خوبی بر اساس دروغ و دورویی شکل نمی گیرد. برای داشتن رابطه دوستی خوب باید همواره با دوست تان صادق باشید.

یک دوستی خوب و صمیمی بسازید

1- به دوست تان نشان دهید که دوستی با او برای شما ارزشمند است. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. با دوست تان صادق باشید، از او حمایت کنید، به او یاری کنید و او را به زندگی تان وارد کنید.

2- اگر امروز نمی توانید با او وقت بگذرانید، زمان دیگری را برای این کار معین کنید. به این ترتیب او می فهمد که برای شما مهم است.

3- بر روی اختلاف نظرها و مسائل رابطه تان کار کنید. فرقی ندارد چقدر با دوست تان نقاط مشترک دارید، در هر صورت اختلاف نظر پیش می آید و این طبیعی است. با کار کردن بر روی همین اختلاف سلیقه ها است که دوستی محکم و صمیمی می گردد.

4- مسائل را از زاویه دید دوست تان ببینید. فرقی ندارد شما و دوست تان چقدر به هم شبیه هستید، باز هم شما دو فرد جدایید. باید سعی کنید گاهی مسائل را از زاویه دید او ببینید تا او را درک کنید.

5- به حد و مرزهای دوست تان احترام بگذارید. شاید دوست تان نخواهد به قسمتی از زندگی اش وارد شوید و یا حد و مرز خاص دیگری داشته باشد. مهم است که به این خواسته دوست تان احترام بگذارید و به حد و مرزهایی که معین نموده وارد نشوید.

6- به دوست تان اعتماد کنید. داشتن دوستی خوب به آن معنی است که بتوانید به یکدیگر اعتماد کنید. نمی توانید انتظار داشته باشید دوست تان به شما اعتماد کند در حالی که شما این کار را انجام نمی دهید! اگر دوست تان در جایی کاری انجام داده که به اعتمادتان خدشه وارد نموده، با او صحبت کنید. شاید مسئله یک سو تفاهم باشد (که در خیلی از موارد این طور هم هست!).

منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "دوست خوبی برای دوستان مان باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوست خوبی برای دوستان مان باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید