زنگ خطر صنعت دامپروری به صدا در آمد، قیمت تمام شده هر کیلو دام سبک 42 هزار تومان

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: با توجه به کمبود و گرانی نهاده های دامی، چشم انداز مناسبی پیش روی صنعت دامداری نیست.

زنگ خطر صنعت دامپروری به صدا در آمد، قیمت تمام شده هر کیلو دام سبک 42 هزار تومان

سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی کماکان با مسائلی روبروست، اظهار کرد: با توجه به اصلاح سامانه بازارگاه، تا به امروز نهاده ای در اختیار فراورینمایندگان قرار نداده اند، ضمن آنکه امکان خرید از نهاده و توزیع در بین اعضا وجود ندارد.

وی اضافه نمود: بنابر پیگیری های اجرا شده، امیدواریم که هر چه سریع تر سامانه اصلاح گردد تا با توزیع در بین اعضا مسائل مرتفع گردد.

سلطانی با اشاره به اینکه دامداران در شرایط نامناسبی از منظر تامین نهاده قرار دارند، گفت: با توجه به کمبود و نوسان شدید نهاده های دامی، امکان فروش با قیمت مناسب وجود ندارد که همین امر هزینه های فراوری را به شدت افزایش داده است که با استمرار فرایند این شرایط بحرانی، دامداران دام های خود را روانه کشتارگاه ها می نمایند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران نسبت به تعطیلی دامداری ها هشدار داد و گفت: اگر هر چه سریع تر مشکل تامین نهاده های دامی مرتفع نگردد و التهابات بازار ادامه یابد، دامداران دیگر رغبتی به فراوری نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه چشم انداز روشنی پیش روی صنعت دامداری نیست، گفت: با توجه به انباشت بیش از 300 هزار راس دام و مشکل تامین نهاده هر چه سریع تر تمهیداتی برای برطرف بحران باید اندیشیده گردد چرا که دامدار برای جلوگیری از کاهش وزن چاره ای جز تامین نهاده با هر قیمتی ندارند.

سلطانی قیمت تمام شده هر کیلو دام سنگین را بدون احتساب سود بیش از 39 هزار تومان و دام سبک را 42 هزار تومان گفت و گفت: این درحالی است که دلال و واسطه اقدام به خرید دام با نرخ کمتر از قیمت تمام شده از دامدار و فروش با قیمت های گزاف به مصرف نماینده می نمایند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران در انتها توضیح داد: اگر برای برطرف بحران نهاده دامی چاره ای اندیشیده نگردد، مواد پروتئینی از سفره مردم برچیده می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زنگ خطر صنعت دامپروری به صدا در آمد، قیمت تمام شده هر کیلو دام سبک 42 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر صنعت دامپروری به صدا در آمد، قیمت تمام شده هر کیلو دام سبک 42 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید