سومین استیضاح وزیر ورزش در چه مرحله ای به سر می برد؟

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، هفته گذشته بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن دوباره طرح استیضاح وزیر ورزش خبر دادند و اینکه بر اساس ماده 228 آئین نامه داخلی مجلس و در راستای اجرای اصل 89 قانون اساسی این طرح تنظیم شده است.

سومین استیضاح وزیر ورزش در چه مرحله ای به سر می برد؟

مسائل پیرامون تیم ملی فوتبال، قرارداد سه میلیون یورویی ویلموتس و فسخ یک طرفه آن که باعث اتلاف منابع اقتصادی و آسیب به اعتبار ورزش و فوتبال ایران در سطح بین المللی شد همراه با سومدیریت و هدر رفتن منابع اقتصادی در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که به خصوص با رفتن استراماچونی زوایه های گسترده تری پیدا نموده است، از دلایل عمده متقاضیان استیضاح وزیر ورزش بوده است.

گفته شده که طرح استیضاح مسعود سلطانی فر با امضای 30 نفر از نمایندگان تهیه شده اگرچه هنوز برای اجرای این طرح اقدام دیگری انجام نشده است.

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با وبلاگ خبری گردشگری گفت: طرح استیضاح وزرا باید در کمیسیون های مربوط به آنها آنالیز گردد و توسط این کمیسیون به هیات رئیسه ارجاع گردد. کمیسیون فرهنگی مسئول رسیدگی به استیضاح وزیر ورزش است.

وی با تاکید بر اینکه اخیرا بعضی نمایندگان مجلس خواهان استیضاح وزیر ورزش بودند، اعلام کرد: تا به امروز از طرف کمیسیون فرهنگی مجلس طرحی مبنی بر استیضاح مسعود سلطانی فر تقدیم هیات رئیسه نشده است.

این نماینده مجلس که مسئولیت رسیدگی به استیضاح وزرا در هیات رئیسه را بر عهده دارد، اعلام کرد: هر زمان کمیسیون فرهنگی طرح استیضاح وزیر ورزش را به هیات رئیسه ارائه کند، موضوع در اولین صحن علنی مجلس اعلام وصول می گردد. بعد از آن سلطانی فر به صورت قانونی 10 روز فرصت دارد تا در مجلس حاضر شده و جوابگوی سوال نمایندگان باشد.

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه این روال در خصوص همه وزرا و استیضاح آنها دنبال می گردد در پاسخ به این پرسش که محتمل است طرح استیضاح دوباره منتفی شده باشد یا منتفی گردد؟، گفت: فعلا طرح استیضاح وزیر ورزش به لحاظ تعداد امضای متقاضیان حد نصاب لازم را دارد اما اگر پیش از اعلام وصول تعداد آنها کاهش پیدا کند، موضوع از دستور کار هیات رئیسه خارج می گردد. در هر صورت فعلا طرحی در رابطه با استیضاح مسعود سلطانی فر دریافت ننموده ایم.

وبلاگ خبری گردشگری در گزارشی با عنوان چرا پای سلطانی فر به مجلس نمی رسد/ دلسوزی برای ورزش یا منابع شخصی نمایندگان به پیشینه نمایندگان مجلس در مطرح کردن طرح استیضاح وزیر ورزش پرداخت و اینکه دو طرح قبلی هیچ سرانجامی نداشته است و همین مسئله ابهاماتی را در رابطه با درخواست استیضاح و اهداف آن ایجاد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سومین استیضاح وزیر ورزش در چه مرحله ای به سر می برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین استیضاح وزیر ورزش در چه مرحله ای به سر می برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید