شرمندگی توییتر از هک 130 حساب کاربری مشاهیر

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، شرکت توییتر هفته جدید را با یک شرمندگی عظیم و عمیق اغاز کرد چرا که حساب های کاربری بسیاری از مشاهیر هک شد و هکر ها کوشش کردند به وسیله این حساب های کاربری دست به اخاذی از کاربران بزنند.

شرمندگی توییتر از هک 130 حساب کاربری مشاهیر

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، توییتر در بیانیه ای اعلام نموده است که از اتفاقات اوایل هفته عمیقا شرمسار است و تعداد حساب های کاربری آسیب دیده را رسما 130 اکانت اعلام نموده است.

بیشتر بدانید:

عملیات مخفی هکر های روسیه برای سرقت واکسن کرونا

حمله هکر گسترده به اکانت های توییتری چهره های مشهور

چگونه در توییتر پیغام های صوتی را ارسال کنیم؟

توییتر می گوید در جریان نقض امنیت سایبری روز چهارشنبه، در کل 130 اکانت هک شده است که بعضی از برجسته ترین کاربران آن از جمله جو بایدن و کانی وست را تحت تأثیر قرار داده است. شرکت توییتر اعلام نموده است که از این یکصد و سی اکانت، هشت اکانت بیشترین آسیب را دیده اند، اما هنوز تعیین ننموده است که این هشت اکانت دقیقا تا چه حد متضرر شده اند یا صاحبان این اکانت ها در چه حد در خطرند.

مهمترین سؤال برای افرادی که از توییتر استفاده می نمایند احتمالاً این سوال اس: آیا مهاجمان هیچ یک از اطلاعات خصوصی من را دیده اند؟ شرکت توییتر در به روز رسانی روز آدینه گفت: برای اکثریت قریب به اتفاق مردم، ما معتقدیم که پاسخ منفی است و آن ها در امنیت کامل قرار دارند..

اما این شرکت در ادامه گفت: هکر ها توانستند آدرس های ایمیل، شماره تلفن ها و در بعضی موارد اطلاعات اضافی را مشاهده نمایند. توییتر می گوید کاربران قربانی یک حمله هماهنگ مهندسی شده بودند. در جریان این حمله هکری، هکر ها ابتدا اکانت های مشاهیر را تحت کنترل می گرفتند و سپس اعلام می کردند که اگر دنبال نمایندگان حساب ها هزار دلار بیت کوین خریداری نمایند ظرف مدت 30 دقیقه دو هزار دلار دریافت می نمایند.

در جریان این حمله هکری نه تنها حساب های افرادی مقانند کانیه وست و کیم کارداشیان، بلکه اکانت شرکت های مشهوری مانند اوبر و اپل نیز هک شد. در طی چند ساعت، توییتر پست ها را حذف نموده و حتی حساب های تأیید شده را به طور موقت از توییت کردن یا بازنشانی گذرواژه هایشان مسدود نموده است.

مقامات توییتر اکنون می گویند که آن ها از آن چه رخ داده است، بهتر مطلع شده اند. این شرکت در بیانیه ای طولانی آنچه را که تا به امروز معلوم شده است، ارائه می دهد: مهاجمین با موفقیت تعداد کمی از کارمندان را هدف گرفتند و از اکانت آنان برای دسترسی به سیستم های داخلی توییتر استفاده کردند، از جمله به وسیله محافظت های دو عاملی ما. از همین حالا، ما می دانیم که آن ها فقط به ابزار هایی که در اختیار تیم های پشتیبانی داخلی ما هستند نفوذ نموده و برای هدف قرار دادن 130 حساب توییتری استفاده نموده اند.

این شرکت در بخشی از بیانیه خود گفت: ما از وظایف خود نسبت به افرادی که از خدمات ما و به طور کلی شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند، مطلع هستیم. ما خجالت زده ایم، ناامید شده ایم و بیش از هر چیز متاسفیم.

منبع: انتخاب

به "شرمندگی توییتر از هک 130 حساب کاربری مشاهیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرمندگی توییتر از هک 130 حساب کاربری مشاهیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید