عاملی که خطر مرگ ناشی از کووید 19 را دو برابر می نماید

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که بیماری یا آسیب کلیوی بیش از دو برابر خطر مرگ را برای مبتلایان به کرونا به همراه دارد.

عاملی که خطر مرگ ناشی از کووید 19 را دو برابر می نماید

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکیِ کالج سلطنتی لندن در یک مطالعه جدید که توضیح آن در نشریه Anaesthesia به چاپ رسیده، دریافتند در بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه که سابقه نارسایی مزمن کلیه داشته یا به دلیل عفونت کووید 19 دچار آسیب کلیوی شده اند، خطر مرگ ومیر به مراتب بیشتر است.

متخصصان در این آزمایش ها اطلاعات 372 بیمار مبتلا به کووید 19 را که در بخش مراقبت های ویژه در چهار بیمارستان لندن و بیرمنگام از تاریخ 10 مارس تا 23 ژوئیه بستری بودند، آنالیز کردند.

216 بیمار نارسایی مزمن کلیوی یا آسیب کلیه ناشی از عفونت داشتند که از بین آنها 107 نفر (تقریبا 50 درصد) فوت کردند. در ضمن از تعداد باقی مانده 156 نفر که بدون بیماری های کلیوی بودند 32 نفر (21 درصد) فوت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان حدس می زنند که این امر ممکن است به طور کلی به تاثیر ویروس بر ارگانیسمِ بدن بستگی داشته باشد چرا که ارتباط نزدیکی بین عملکرد ریه ها، کلیه ها و همچنین استفاده از مواد دارویی در درمان عفونت وجود دارد. به گفته پزشکان برای کشف علت دقیق تر این ارتباط انجام آزمایشات بیشتری احتیاج است.

منبع: جام جم آنلاین

به "عاملی که خطر مرگ ناشی از کووید 19 را دو برابر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاملی که خطر مرگ ناشی از کووید 19 را دو برابر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید