فعالیت 100کارگاه فطیرپزی در بستان آباد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، سیدعلی موسوی حسینی ظهر پنج شنبه در آیین رونمایی از ثبت ملی فطیر بستان آباد با اعلام این خبرگفت: اولین جشنواره استانی فطیر یکی از مهم ترین رخدادهایی است که در اولین روز هفته دولت برگزارمی گردد.

فعالیت 100کارگاه فطیرپزی در بستان آباد

وی با اشاره به تاریخچه غنی و تاریخی فطیر بستان آباد اضافه نمود: فطیر این شهردارای تاریخچه بسیار قدیمی و کهن است به طوری که بیش از چند قرن در این شهر فطیر توسط مادر بزرگ ها در خانه پخته می شد.

فرماندار بستان آباد با اشاره به اینکه شهرستان های دیگر نیز جشنواره فطیر برگزار می نمایند اظهار داشت: ما در این شهر به همراه سایر شهرها جشنواره فطیر برگزار می کنیم اما با پیگیری های انجام شده توسط مسوولان شهر بستان آباد و استانی هنر پخت فطیر در آذر ماه سال گذشته در فهرست آثار ملی و معنوی کشور به ثبت رسیده و این هنر متعلق به این شهر است.

موسوی با اشاره به ویژگی های مردم این شهر اظهارداشت: مردم بستان آباد بلندی و عظمت خود را از کوه های سربه فلک کشیده سهند و کمال به یادگار برده اند و دانستن و علم و معرفت خود را از شهریار و عارف نامی این شهر خسته قاسم می دانند.

موسوی با اشاره به برنامه های تدارک دیده گردیده برای جشنواره فطیر ادامه داد: در روز پنجشنبه اول شهریور همزمان با این جشنواره نمایشگاه و فروشگاه بزرگ صنایع دستی و غذاهای سنتی بستان آباد نیز برگزار می گردد.

فرماندار بستان آباد، اجرای برنامه حیدربابا خوانی و ایراد سخنرانی های تاریخی و... و. را از دیگر برنامه های تدارک دیده گردیده برای جشنواره فطیر بیان کرد.

وی از برگزاری مسابقات کاپ ازاد ریاست جمهوری در شهرستان بستان آباد اطلاع داد و افرود: همچنین روز جمعه دوم شهریور ماه مسابقات کاپ آزاد ریاست جمهوری به صورت کشوری در این شهرستان افتتاح می گردد و بیش از 18 استان برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی نموده اند.

موسوی تعداد ورزشکاران شرکت نماینده در این رقابت ها را بیش از 500 نفر ورزشکار در رشته قهرمانی پرس سینه بیان کرد.

فرماندار بستان آباد در ادامه در مورد پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت 80 پروژه با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد تومان به همراه سایر پروژه های بخش خصوصی افتتاح می گردد.

وی از تصویب شهرک صنایع دستی در بستان آباد اطلاع داد و اظهارداشت: ایجاد شهرک صنایع دستی تصویب گردیده و در مرحله تحویل و واگذاری زمین هستیم و راه اندازی این شهرک صنایع دستی کمک بزرگی در زمینه اشتغال است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فعالیت 100کارگاه فطیرپزی در بستان آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 100کارگاه فطیرپزی در بستان آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید