معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، زمانی که تصمیم به اجرای روش های نورپردازی در خانه می گیرید، به احتمال زیاد نورپردازی حمام را به آخرین مرحله موکول می کنید. این درحالی است که حمام یکی از مهمترین قسمت های خانه محسوب می شود. حمام مکانی است که روشنایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اجرای نورپردازی این فضا امری چالش برانگیز به نظر می آید، اما اگر این کار درست انجام شود نتیجه خوبی در پی خواهد داشت. وسایل روشنایی مانند لامپ ها می توانند در قسمت های مختلفی از حمام مانند قسمتی که دوش نصب شده است یا قسمتی که لوازم بهداشتی خود را قرار می دهید نصب شوند.

معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام

امروزه بیشتر افراد به طراحی فضای داخلی حمام اهمیت می دهند. اجرای روش های نورپردازی در حمام نیز شامل این طراحی می شود. حمام ها از سطوح سخت، تعداد زیادی شیشه و فلز ساخته شده است. در فضای حمام معمولا از رنگ های زیادی استفاده نمی شود. شما می توانید با اجرای نور پردازی مناسب در حمام فضایی سرزنده ایجاد کنید. بنابراین باید در انتخاب روش مناسب دقت نمایید.

بهترین کار، پیاده کردن ایده ها بر روی کاغذ و تهیه لیستی از آنچه که در تصور خود دارید می باشد. در این جا به بیان نکات کاربردی می پردازیم.

  • یکی از این روش ها، نصب لامپ در نزدکی دوش حمام می باشد.
  • انتخاب نوع شیشه نیز بسیار مهم است. برای مثال انتخاب شیشه اوپال باعث پخش نور در کل فضای حمام می شود و استفاده از فلز باعث بازتاب یا جذب نور می شود.
  • استفاده از منبع نور مستقیم در بالای سینک دستشویی ایده خوبی نیست، چرا که در این صورت میزان نور زیادی به چشم شما خواهد خورد. به جای این کار می توانید از لامپ در یک طرف آینه دستشویی استفاده کنید تا از ایجاد سایه جلوگیری شود.

ایجاد ظاهر زیبا مهم می باشد اما الویت با نوع کاربرد نورپردازی می باشد، زیرا در آخر آن چه که از نورپردازی مناسب انتظار می رود، تولید نور مناسب در جهت بهتر دیدن خود در آینه می باشد.

دقت نمایید که لامپ ها در جایی مناسب و بی خطر نصب شوند و از تماس مستقیم با آب دور باشند، چرا که آب یک رسانای قوی است و در مواجهه با انرژی برق خطر آفرین می باشد. توصیه ما، استفاده از لامپ های مخصوص حمام می باشد. نورپردازی در حمام های مدرن، ترکیبی از نور طبیعی، نور محیط، نور جهت دار بر روی دیوارها و لامپ های سقفی می باشد. تنها با استفاده از انواع مختلف لامپ در کنار یکدیگر می توانید به نور مطلوبی که در نظر دارید دست یابید و فضایی دلپذیر در حمام ایجاد کنید.

برای ایجاد روشنایی عمومی می توانید از لامپ های سقفی و هالوژن ها استفاده نمایید. در قسمتی که آینه و سینک دستشویی قرار گرفته است نیاز به روشنایی مطلوبی است. باید در نظر داشته باشید که استفاده از منبع نورهای بزرگ و کوچک هردو به یک اندازه مهم هستند. انواع کوچک لامپ ها در اطراف آینه دستشویی و برای آرایش یا اصلاح کردن مناسب می باشند. استفاده از این لامپ ها علاوه بر این که نور دهی متمرکز ایجاد می کنند، باعث ایجاد آرامش در زمان دوش دریافت نیز می شوند.

استفاده از آینه ها را دست کم نگیرید. آینه ها نه تنها در زیبایی حمام نقش دارند بلکه در بازتاب نور و تولید روشنایی بیشتر نیز تاثیر می گذارند. استفاده از لامپ های مخصوص در اطراف آینه، شکل زیبایی به حمام شما خواهد داد. استفاده از لوسترهای مخصوص فضای حمام، در حمام های بزرگ و مجلل، می تواند ایده خوبی باشد. این لوسترها فضای کلی حمام را روشن کرده و می توانند به عنوان منبع نور اصلی تلقی شوند.

اِلمان لوکس دیگری که می توانید از آن در فضای حمام استفاده نمایید لوسترهای آنتیک می باشند. این لوسترها باید در بالای یک آینه بزرگ نصب شوند. استفاده از این لوسترها در جهت ایجاد روشنایی کاربردی می باشد و فضای مناسبی برای آرایش کردن و اصلاح آقایان ایجاد می کند. برای ایجاد فضایی رمانتیک از یک لامپ کلاسیک استفاده نمایید. به کارگیری نور سفید باعث ایجاد وضوح بالا در فضای حمام می شود. استفاده از لامپ های دکوراتیو در حمام های مدرن و حمام هایی که به سبک مینیمالیست ساخته شده اند بسیار مناسب می باشد.

به کارگیری لامپ های دیواری، نورپردازی مستقیم نزدیک آینه و شیشه ها می تواند فضایی زیبا به وجود آورد. با استفاده از چند تکنیک ساده می توانید فضایی شبیه به اسپا در حمام خانه خود داشته باشید. برای ایجاد چنین فضایی، می توانید از دیمرها استفاده نمایید و میزان نور محیط را کنترل کنید.

استفاده از لامپ های ال ای دی در بالای وان حمام ظاهری زیبا و درخشنده به حمام خانه می بخشد. استفاده از این لامپ ها به طور قطع تاثیر بی نظیری در فضای حمام خانه خواهد گذاشت. استفاده از کلید برق های جداگانه این امکان را برای شما فراهم می کند که بر اساس نیاز خود هرکدام از لامپ ها را خاموش یا روشن کنید.

همان طور که قبلا گفته شد، استفاده از لوسترهای لوکس باعث ایجاد درخشندگی در فضا می شود. بازتاب نور و درخشش این لوسترها، نور کافی را فراهم می کند. این لوسترها زمانی که به همراه یک آینه بزرگ استفاده شوند، خودنمایی بیشتری خواهند کرد.

استفاده از لامپ های سه شاخه ای در بالای آینه ها در جهت ایجاد نورپردازی کاربردی، از ایده هایی است که می توان در نورپردازی حمام از آن استفاده کرد. استفاده از لامپ های رنگی نیز می تواند ایده مناسبی باشد. برای روشنایی بیشتر از رنگ های روشن استفاده نمایید، چرا که رنگ های تیره اجازه نمی دهند نور به خوبی در فضای حمام پخش شود.

زمانی که به بازسازی و اجرای ایده های تغییر دکوراسیون حمام می پردازید، ممکن است به وان، نوع دوش حمام، سینک دستشویی و آینه ها بیش از هر چیز دیگری اهمیت دهید. اما به یاد داشته باشید که اجرای یک نورپردازی مناسب نیز به همان اندازه مهم است و تاثیر زیادی در زیبایی حمام دارد. بهترین نورپردازی نوعی از آن می باشد که استفاده کنندگان با آن احساس خوبی داشته باشند. با به کار گیری یک طراحی نورپردازی مناسب، استفاده از وسایل تزئینی و انتخاب کاشی و سرامیک مناسب، فضای زیبایی برای حمام خانه خود ایجاد کنید.

منبع: ساختمانچی

به "معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین ایده های نورپردازی حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید