معرفی وانت آریسان 2؛ کوشش دوباره اسب ایران خودرو
به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، وانت آریسان 2 پس از 6 سال انتظار بالاخره رونمایی شد؛ پیش بینی ها درست از آب عایدی و پیشرانه این محصول تازه به شکل چشمگیری تقویت پیدا نموده است. بر خلاف مدل پیشین نیروی محرکه خودرو نیز به چرخ های جلو منتقل می گردد؛ البته در ظاهر امر تفاوت چندانی دیده نمی گردد و طبق سنت دیرینه خودروسازان ایرانی خودرویی تازه با حداقل تغییرات به بازار عرضه خواهد شد.
تولد دوباره ستاره کم فروغ وانت آریسان 2
صنعت خودروسازی ایران پس از پیکان وانت، مزدا کارا و نیسان زامیاد نتوانست به درستی پیکاپی در خور به بازار معرفی کند. وانت آریسان 2، یکی از کوشش های مهم برای پرکردن تقاضای بالا به خودروهای باری خواهد بود.
نسل پیشین این محصول در کنار سایپا 151 توانستند سهمی از این بازار بگیرند؛ ولی پیروزیت چندانی نداشتند. بیشترین ضعف آریسان قبلی در قسمت شاسی و موتور خودرو بود که نهایتاً منجر به توقف فراوری شد. حالا انتظار می رود با آمدن آریسان 2 با پیشرانه قوی تر، گیربکس مدرن تر و دیفرانسیل جلو، سهمی از بازار تشنه وانت به این محصول ایران خودرو تخصیص یابد. سایت خراسان فعلاً مسئولیت فراوری غایب بزرگ سبد فراوری ایران خودرو را به عهده دارد.
مشخصات فنی وانت آریسان 2
- قدرت وانت آریسان 2 ایران خودرو حدود 25 اسب بخار بیشتر شده است. چیزی نزدیک به 30 درصد تقویت.
- حالا وانت آریسان 2 از پیشرانه +XU7 با 103 اسب بخار بهره می گیرد.
- پیشرانه مدرن این خودرو پیروز به اخذ استانداردهای آلایندگی یورو 5 شده است که در مقابل رقیب های دیگرش مزیت مهمی است.
- این موتور همان مدلی است که روی پارس تازه نصب شده است، با این تفاوت که دوگانه سوز خواهد بود.
- پیشرانه 1.8 لیتری XU7 پلاس گشتاور 157 نیوتن متری را به چرخ های جلو منتقل می نماید که برای یک خودروی باری مقدار میانه، کافی به نظر می رسد.
- با این توان و گشتاور بار مجاز آریسان نو از 600 به 750 کیلوگرم افزایش یافته است.
- سیستم انتقال قدرت بهبود چشمگیری یافته و حالا قدرت را به چرخ های جلویی منتقل می نماید.
تغییرات کوچک و آرزوهای بزرگ
تغییرات فنی خودرو قابل توجه است؛ ولی گویا ظاهر این خودروی باری اهمیت چندانی برای سازندگان نداشت.
مخزن بنزین کمی کوچک تر شده (12 لیتر) و حالا زیر قسمت بار جای گرفته است. زاپاس خودرو نیز از پشت جایگاه راننده به کنار باک منتقل شده است.
فضای داخلی؛ ساده و قابل قبول
فضای داخلی این وانت در مقایسه با رقبای موجود مجذوب کننده تر است؛ ولی مسئله اینجاست که تغییر چندانی با مدل قبلی احساس نمی گردد.
البته این مسئله باعث می گردد مزیت مالی بودن خودروی تازه حفظ گردد. بیشتر قطعات کابین و حتی موتور تازه به خاطر پلتفرم مشابه در بازار موجود است. مهم ترین ارتقا در کابین همان حذف تایر زاپاس است که حالا در راحتی تأثیر مثبتی دارد.
آگهی های نیسان را در وبلاگ خبری گردشگری ببینید
امکانات؛ مختصر و مفید
اینجا هم پیشرفت خاصی رخ نداده؛ ولی هر چه بود حفظ شده و به نسبت رقبا شرایط بدی ندارد. سیستم پخش بلوتوث، شیشه های برقی، کیسه هوا، فناوری ABS و EBD در سیستم ترمز به نسبت نمره قابل قبولی به این محصول می دهد. ترمزها هم در جلو دیسکی و در چرخ های عقب کاسه ای است. سنسور دنده عقب در کنار مه شکن جلو از مهم ترین امکانات تازهی است که در این محصول می بینیم.
معایب وانت آریسان 2
وانت آریسان 2 خودرویی در کلاس جهانی نیست؛ ولی از پس تنها رقیبش به خوبی بر می آید. منظور از رقیب همان آریسان قدیمی است که سال هاست فراوری نمی گردد.
این خودرو با 2 ستاره کیفی به بازار معرفی می گردد و قرار است بعدتر به سطح 3 ستاره کیفی ارتقا پیدا کند.
مزایای آریسان 2
وانت آریسان 2 یک خودروی مالی با ظاهری قابل قبول است. قدرت، امکانات، مصرف سوخت و ایمنی آن بهبود پیدا نموده است و در بازار بی رقیب انتخاب خوبی خواهد بود.
در ادامه جدول مشخصات محصول تازه ایران خودرو را مشاهده می کنید.
جدول مشخصات آریسان 2
نام اصلی | آریسان 2 |
موتور | 4 سیلندر - 8 سوپاپ |
حجم موتور | 1761 سی سی |
گیربکس | 5سرعته دستی BE |
حدبیشتر قدرت موتور | 104 اسب بخار |
حدبیشتر گشتاور | 157 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه |
شتاب صفر تا صد | 12.5 ثانیه |
آلایندگی | یورو 5 |
ظرفیت باک | 40 لیتر |
ظرفیت مخزن گاز | 75 لیتر |
تجهیزات استاندارد | ترمز ABS-EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور پارک عقب، چراغ مه شکن |
***
تازهترین آگهی های آریسان را ببینید
سؤالات متداول
شما می توانید تازهترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ خبری گردشگری مطالعه کنید.
منبع: بلاگ دیوار