هواوی بخش کابل های زیردریایی را به فروش می رساند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، شرکت هواوی از سال ها قبل به دلیل نگرانی های امنیتی تحت فشار دولت آمریکا نهاده شد و با انتخاب دونالد ترامپ، این فشارها به صورت فزاینده بیشتر شد و در نهایت این شرکت در لیست سیاه وزارت بازرگانی نهاده شد. حالا این شرکت بخش کابل های زیردریایی خود را به فروش می رساند و گفتنی است که طبق گزارش ها بعضی از خطوط فراوری گوشی های این شرکت هم تعلیق شده است.

هواوی بخش کابل های زیردریایی را به فروش می رساند

شرکت Huawei Marine Systems که 51 درصد از سهام آن در اختیار هواوی واقع شده است، خدمات مربوط به تعبیه کابل های فیبر نوری زیردریایی بین قاره ای ارائه می دهد. طبق اعلام سایت این شرکت، تا سال 2009 آن ها بیش از 50 هزار کیلومتر کابل در مناطق مختلف در دنیا در زیر دریاها تعبیه نموده اند. طبق گزارش های منتشر شده، به خاطر اتهاماتی که در رابطه با جاسوسی تجهیزات چینی مطرح شده، این شرکت مانند گذشته نمی تواند در قراردادهای کاری برنده گردد. ظاهرا شرکت چینی Hengtong Optic-Electric سهم هواوی را خریداری می نماید و هنوز مبلغ این معامله اعلام نشده است.

در ارتباط با فشار دولت آمریکا، باید به تعطیلی بعضی از خطوط فراوری کارخانه های فاکس کان اشاره کنیم که وظیفه ساخت گوشی های هواوی را برعهده داشته اند. چنین خبری، نتیجه مستقیم تحریم آمریکا به حساب می آید که یکی از تبعات آن، لغو مجوزهای مربوط به اندروید گوشی های این شرکت بوده است.

باید خاطرنشان کنیم که ظاهرا قبل از تحریم آمریکا، آمار فراوری گوشی های هواوی بسیار بیشتر شده بوده و حتی فاکس کان نیروهای جدیدی را استخدام نموده است. هواوی که می خواست تا سال 2020 مقام سامسونگ را به عنوان بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند از آن خود کند، روزبه روز از این هدف فاصله بیشتری می گیرد و هرچقدر این تحریم بیشتر طول بکشد، آسیب وارده به هواوی هم بیشتر خواهد شد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "هواوی بخش کابل های زیردریایی را به فروش می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی بخش کابل های زیردریایی را به فروش می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید