پارک حاشیه ای در تهران هوشمند شد ، قیمت نیم ساعت توقف 2200 تومان ، جانبازان و معلولان جای پارکشان رایگان است

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شروع طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای در تهران اطلاع داد.

پارک حاشیه ای در تهران هوشمند شد ، قیمت نیم ساعت توقف 2200 تومان ، جانبازان و معلولان جای پارکشان رایگان است

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ظهر امروز در آیین آغاز طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای شهر تهران گفت: موضوع مدیریت پارک حاشیه ای در حوزه مدیریت ترافیک، انضباط بخشی و حرکت به سمت استفاده عادلانه از تسهیلات حمل ونقل هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد: این طرح سابقه 53 ساله دارد و برای اولین بار در خیابان های منوچهری و فردوسی آغاز شده بود؛ هدف ما این است که 120 هزار فضای پارک تحت پوشش پارک حاشیه ای قرار دهیم و حال حاضر فاز اول اولین قراردادمان را آغاز کردیم.

شفیعی اعلام کرد: اولین قرارداد در منطقه ها 2، 3، 6، 12، و 17 است و 63 هزار فضای پارک در نظر گرفته شده است. درحال حاضر هم 16 دستگاه خودرو پلاک خوان در سطح منطقه ها 2، 6 و 7 کار خود را آغاز کردند.

او با بیان اینکه تا خاتمه سال، تکلیف خودمان در حوزه پارک حاشیه ای محقق خواهیم کرد، گفت: این طرح منافع بسیار زیادی برای شهروندان دارد و مزایای آن شامل کاهش تمایل شهروندان به استفاده از خودرو شخصی، ایجاد عایدی پایدار برای شهرداری، توسعه حمل و نقل عمومی و فضای پارک است.

وی تاکید نمود: برای جانبازان و توان یابان هم به ازای هر 70 فضای پارک یک فضای پارک رایگان داریم که مسئله ای نداشته باشند اما شهروندان باید از محل کیف الکترونیک سامانه تهران من نسبت به شارژ حساب خود اقدام نمایند که عوارض از کیف پولشان کم گردد.

مجتبی شفیعی در جمع وبلاگ خبری گردشگری هم گفت: در گام اول بابت پارک حاشیه ای بر اساس نوع خودرو و مدت توقف جدولی تهیه می گردد که به صورت معمول در ازای هر نیم ساعت 2/200 تومان است؛ از همان ابتدا هم محاسبه می گردد. این سیستم بیش از 95 درصد قدرت پلاک خوانی دارد.

در ادامه این برنامه، جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: انضباط ترافیکی برای ما بسیار اهمیت دارد، 5 میلیون خودرو در شهر تهران باید انضباط داشته باشند تا تردد و پارک آنها مشکل ساز نگردد.

بهرامی گفت: پارک حاشیه ای به منظور ایجاد محدودیت برای مردم نیست، بلکه هدف این است که راحت تر زندگی نمایند. این طرح مانع بی انضباطی می گردد؛ بیشترین سودی که شهرداری در شهر تهران می تواند برای خود فراهم کند انضباط شهری است.

منبع: همشهری آنلاین

به "پارک حاشیه ای در تهران هوشمند شد ، قیمت نیم ساعت توقف 2200 تومان ، جانبازان و معلولان جای پارکشان رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک حاشیه ای در تهران هوشمند شد ، قیمت نیم ساعت توقف 2200 تومان ، جانبازان و معلولان جای پارکشان رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید